Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4814
Bare for moroskyld, hvem anser dere som freak.no mest merkelige bruker, enten aktiv eller inaktiv?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvertfall ikke noen av de som diskuterer huslån, billån eller hjemmeautomatisering. Det blir ikke mer konformt. Disse emnene passer bedre inn på diskusjon.no eller kvinneguiden spør du meg. Mitt inntrykk etter å ha tilbrakt tid på diverse "lugubre" steder IRL (ex. squats i Bergen, Blitz, Haus, Hjelmsgate, Svartlamoen) er at de ekte freaksa såvidt har en dum-telefon.

Å skulle peke på andre konkrete brukere blir også veldig feil i mine øyne. Men det hadde vært kult med tilbakemelding fra de som selv anser seg som "spesielle" eller "sære".
Vanskelig å vite siden alle poster anonymt for tiden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å skulle peke på andre konkrete brukere blir også veldig feil i mine øyne. Men det hadde vært kult med tilbakemelding fra de som selv anser seg som "spesielle" eller "sære".
Vis hele sitatet...
Ser den. Men hva legger du i 'spesiell' og 'sær'?
Klesstil? Hva man liker å drive med? Trossyn?

Vil selv si at jeg er sær, det vil mange andre å. Føler meg jo ganske unormal når jeg har diskusjoner, men når jeg så det i et større bilde så innså jeg at jeg er så utrolig forskjellig fra alle andre. Fått mange tilbakemeldinger på at jeg lever det livet mange andre drømmer om, men ikke tørr. (altså en god del utenfor samfunnet f.eks.)
Men når du ser meg, er jeg en hvilken som helst ola nordmann.

Så det lurer på da, hvis du kan formulere det, hva er merkelig, spesiell, sær, etc?

Ikke et svar på spørsmålet til TS, men dog viktig å etablere.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel opp til den enkelte å definere seg selv her, såfremt man ikke er kjent IRL. Hvorfor anser du deg selv som sær? Hva slags liv lever du? Hva legger du i "utenfor samfunnet"?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvertfall ikke noen av de som diskuterer huslån, billån eller hjemmeautomatisering. Det blir ikke mer konformt. Disse emnene passer bedre inn på diskusjon.no eller kvinneguiden spør du meg. Mitt inntrykk etter å ha tilbrakt tid på diverse "lugubre" steder IRL (ex. squats i Bergen, Blitz, Haus, Hjelmsgate, Svartlamoen) er at de ekte freaksa såvidt har en dum-telefon.

Å skulle peke på andre konkrete brukere blir også veldig feil i mine øyne. Men det hadde vært kult med tilbakemelding fra de som selv anser seg som "spesielle" eller "sære".
Vis hele sitatet...
Ah. Så for å kunne være spesiell eller sær, så kan man ikke ha hus eller bil eller smarttelefon? For å være spesiell eller sær, så må man passe presis inn i din lille boks av betingelser og strenge rammer for hva som er akseptabelt? Ellers blir det konformt? Hvis du ikke ser ironien i dette så kan jeg oppriktig si at du går glipp av noe ganske fantastisk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvertfall ikke noen av de som diskuterer huslån, billån eller hjemmeautomatisering. Det blir ikke mer konformt. Disse emnene passer bedre inn på diskusjon.no eller kvinneguiden spør du meg. Mitt inntrykk etter å ha tilbrakt tid på diverse "lugubre" steder IRL (ex. squats i Bergen, Blitz, Haus, Hjelmsgate, Svartlamoen) er at de ekte freaksa såvidt har en dum-telefon.

Å skulle peke på andre konkrete brukere blir også veldig feil i mine øyne. Men det hadde vært kult med tilbakemelding fra de som selv anser seg som "spesielle" eller "sære".
Vis hele sitatet...
fin sjekkliste. legg til "spesielt ikke de som poster anonymt", and we should be good.
Er ikke vi alle spesielle?
Jeg vil kanskje nominere han eller henne som reagerte på at at han som stjælte biler meldte var med på Insider fordi det var moralsk feil da det ødela for andre biltyver.

Det er logikk jeg kan stille meg bak
Sitat av Selex Vis innlegg
Bare for moroskyld, hvem anser dere som freak.no mest merkelige bruker, enten aktiv eller inaktiv?
Vis hele sitatet...
Husker overhodet ikke brukernavn, men mener det var en
kar her inne for noen år tilbake som drev og la ut om at han
solgte seg til herrer på by'n i Oslotraktene, og at innleggene
vekslet litt mellom "rop om hjelp" og ekshibisjonisme.
Selexium
Selex's Avatar
Trådstarter
Haha, qkikc og PVestlandia dere er inne på det jeg er ute etter. Her tenker jeg freaks som har skillt seg ut, skrevet om sære/spesielle ting, drøye triprapporter og annet sprell.
Sitat av BlyThn Vis innlegg
Er ikke vi alle spesielle?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke.
Vil du ha en drøy triprapport så må du lese @zabbath sin datura stramonium rapport. Episk lesning
https://freak.no/forum/showthread.php?t=88195
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Vil du ha en drøy triprapport så må du lese @zabbath sin datura stramonium rapport. Episk lesning
https://freak.no/forum/showthread.php?t=88195
Vis hele sitatet...
Den er jo en freak-klassiker! Hvis man er nysgjerrig på Datura
er det bare å lese den rapporten, så skjønner man fort at man
ikke trenger å prøve.

Skulle forsåvidt gjerne sett den laget som kortfilm eller
musikkvideo, gjerne regissert av Chris Cunningham.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er ikke.
Vis hele sitatet...
Nei, men det er fordi du er kommunist.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker det var en fyr her inne som hadde generert og kategorisert alle personnumrene i Norge i en database. Mulig jeg husker feil, men ble det ikke noe bråk med politiet der? Hørde aldri noe mer fra han
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Mentalmelt er nok ikke spesielt "merkelig", men føler for å nevne han.
Nei det må vel være Tøffetom. Virker som om han har de fleste sider av livet.
Emma. Innafor?
Hu er sær på en god måte samtidig som hun fikk folk til å være med på noe så tabu som pedofili.

Det gir meg mye å lære om ting som er tabu.
Var jo en kar som hadde en tråd oppe ang en håndgranat som han hadde funnet ute. Han var usikker på hva gjenstanden var for noe og spurte på Freak om noen hadde svar. Han ble litt svett når folk sa det var en håndgranat, han postet en del bilder hvor han satt med granaten hjemme i stua.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Provo Vis innlegg
Ah. Så for å kunne være spesiell eller sær, så kan man ikke ha hus eller bil eller smarttelefon? For å være spesiell eller sær, så må man passe presis inn i din lille boks av betingelser og strenge rammer for hva som er akseptabelt? Ellers blir det konformt? Hvis du ikke ser ironien i dette så kan jeg oppriktig si at du går glipp av noe ganske fantastisk.
Vis hele sitatet...
Det handler i mindre grad om "min lille boks av betingelser og strenge rammer" og mer om hva som er normen i dette landet, og hvordan man som frik avviker fra denne. Jeg plasserte ordene spesiell og sær i hermetegn, fordi det er subjektive definisjoner. Hva er det fantastiske du mener jeg går glipp av? Fem ukers ferie i paradis og så 47 påfølgende uker tilbake i jobb-hamsterhjulet? Og hva mener du er ironisk med at mine erfaringer er såpass motsatte av dine egne? Kom gjerne med konkrete eksempler istedenfor angrep.

Hvordan er forresten anonym posting relevant? Finnes det anonyme avsendere her inne som skiller seg konstant ut, eller? Jeg har riktignok irritert meg over hvor "normalt" forumet har utviklet seg til å bli ila. de siste ti årene, og det å lufte denne frustrasjonen anonymt ser ut til å ha vært en riktig avgjørelse mtp. videre heksejakt.

OT: Jeg vil nominere han kisen som stakk til Mexico og etablerte seg der.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det handler i mindre grad om "min lille boks av betingelser og strenge rammer" og mer om hva som er normen i dette landet, og hvordan man som frik avviker fra denne. Jeg plasserte ordene spesiell og sær i hermetegn, fordi det er subjektive definisjoner. Hva er det fantastiske du mener jeg går glipp av? Fem ukers ferie i paradis og så 47 påfølgende uker tilbake i jobb-hamsterhjulet? Og hva mener du er ironisk med at mine erfaringer er såpass motsatte av dine egne? Kom gjerne med konkrete eksempler istedenfor angrep.

Hvordan er forresten anonym posting relevant? Finnes det anonyme avsendere her inne som skiller seg konstant ut, eller? Jeg har riktignok irritert meg over hvor "normalt" forumet har utviklet seg til å bli ila. de siste ti årene, og det å lufte denne frustrasjonen anonymt ser ut til å ha vært en riktig avgjørelse mtp. videre heksejakt.

OT: Jeg vil nominere han kisen som stakk til Mexico og etablerte seg der.
Vis hele sitatet...
Du kan ha dine egen meninger om freak, men måten du skriver på minner meg bare om en som henger mer på diskusjon.no
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvertfall ikke noen av de som diskuterer huslån, billån eller hjemmeautomatisering. Det blir ikke mer konformt. Disse emnene passer bedre inn på diskusjon.no eller kvinneguiden spør du meg. Mitt inntrykk etter å ha tilbrakt tid på diverse "lugubre" steder IRL (ex. squats i Bergen, Blitz, Haus, Hjelmsgate, Svartlamoen) er at de ekte freaksa såvidt har en dum-telefon.

Å skulle peke på andre konkrete brukere blir også veldig feil i mine øyne. Men det hadde vært kult med tilbakemelding fra de som selv anser seg som "spesielle" eller "sære".
Vis hele sitatet...
Lol. De som henger rundt på Blitz, Haus eller noen av de andre stedene er jo bare en parodi på særhet.
Joda, sikkert fett å ikke ha en adresse eller smarttelefon; men de sitter nå bare der og drikker sur pils og sirkelrunker hverandres «alternative livsstil» mens de venter på at dagene skal gå. Du får ikke noe premie av meg ved ikke å gjøre noe altså.
Det er ikke noe unikt i å ikke delta eller være med i samfunnet, det er kun minimalt med innsats og i mine øyne total latskap. Det er å velge veien med minst motstand og unnskylde det med at du ikke gidder «rotteracet». What if I told you at du kan bo i hus og fortsatt være sær...?

Og vet du hvem jeg kjenner som har hengt mest på Blitz? Det er mamma, back in the days når det faktisk betydde noe, wow much amaze. Traff virkelig freakern der...
Når gjorde blitzerne noe freakete sist anyways? Tror ikke jeg har lest at de har blitt tåregassa siden... 2009 eller noe, og da var jeg med sjæl(er forøverig ingen særing overhodet).


Har møtt en hel haug sære mennesker og folk med rare livssyn opp gjennom årene og tror at de folka jeg synes er mest sære ikke er de som gjør en liten quirk ved personligheten sin til hele sin identitet. Ei heller de som føler at for å bli komplette må ha en «uniform» eller holde til på ett sted.

Men hey, det er bare mine tanker
Sist endret av moret; 19. januar 2018 kl. 07:34.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det handler i mindre grad om "min lille boks av betingelser og strenge rammer" og mer om hva som er normen i dette landet, og hvordan man som frik avviker fra denne.
Vis hele sitatet...
Poenget til Provo, om jeg forstår rett, er vel at du ser ut til å definere hva som er freaka og spesielt utifra rimelige snevre kriterier. Ja, de langhåra bønnerøykerne på Hausmania er åpenbare freaks, men det er utrolig mange andre sære og spesielle miljøer også. Det å være interessert i tech står for eksempel ikke i noen motsetning til å være en freak, slik du antyder. Hvis du tror det så har du ikke mye innsikt i alle de rare og snodige subkulturene som finnes her i landet. Det er mye rart å finne som hverken innebærer A4-livet på hamsterhjulet, eller å selge hasj og Gateavisa mens man bor gratis i en kommunal bygning.
Sist endret av mentalmelt; 19. januar 2018 kl. 07:39.