Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3882
Hei folkens, jeg trenger noe bistand her da jeg her totalt blank på dette.
Kjøpte en enkel og billig hjemmesideløsning fra Visma, samtidig so jeg har domene hos domeneshop. Skal nå linke eller hva det heter domene til Visma, fikk denne eposten:

Følgende CNAME må legges opp: CNAME: visma-f5.cloudapp.net
For at man også skal kunne peke om rotdomenet så gjøres det best med en redirect. Dette gjøres gjennom en HTTP 301-redirect til et subdomene (for eksempel www.vg.com ) som igjen er en CNAME-peker til visma-f5.cloudapp.net

Hvis dere ikke har mulighet til å bruke en viderekoblingstjeneste kan rotdomenet i stedet kobles mot serveren via en A-peker, gjennom å angi IP: 94.245.105.7.

Vi anbefaler derimot å bruke en 301-redirect, fordi siden ligger i et Microsoft Azure miljø og de kan ikke garantere at IP-adressen til serveren forblir den samme.

Noe som aner hvordan dette legges inn i Domeneshop profilen? Har prøvd diverse i DNS etc men nå er jeg helt lost, hadde satt stor pris på om noen kunne guidet meg her
Sist endret av williams123; 23. mai 2016 kl. 18:05.
Domeneshop har en FAQ som faktisk svarer på akkurat dette spørsmålet.
Jeg fikk det jaggu meg til å funke!!

Bare si fra noen her dersom dere trenger hjelp til websider og diverse linker CNAME, DNS, A-AAAA etc!!!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen her som kan dette med CNAME og hvordan det legges til i domeneshop? Nå har jeg videresendt til hjemmesiden, men når man søker i google dukker den videresendte linken opp, ikke det opprinnelige og riktige domenet, hadde satt stor pris på om noen kunne bistått litt her