Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5765
Hei vi har hatt problem med internettet vårt siden i sommer. vi har ringt utallige ganger til telenor og dei har sendt oss flere modemer, og dei har komt hit å fiksa internettet osv. når har vi internett, men signalet er helt forferdelig dårlig. før funka det topp i hele huset. nå må vi vær i samme rom som routeren, for å få signal. vi har en 40/10 linje men til og med med kabel har vi bare 25mb download. ringte telenor på torsdag, dei skulle sende oss en ny router igjen. var visst en ny ein dei hadde fått. bedre teknologi osv. zyxel p8702n. har fått den opp nå. men det er forsatt helt elendig signal. noen tips? kan og legge til at alle devicene registrerer dette modemet som det samme som vi hadde før. da tenker eg på namnet. men som sakt vi får kobla til, men det tar hundre år å streame filmer osv.
Snakka vi wifi her eller powerline?
Hvis det er snakk om dårlig signal på WiFI nettverket, så kan det nesten høres ut som dere har noe i huset som forstyrrer WiFi signalet.

EDIT: Eller at naboen sitter med WiFi jammer å forstyrrer signalet i husene rundt han.
Sist endret av 0xFF; 3. desember 2013 kl. 15:43.
Sitat av oksefar Vis innlegg
Snakka vi wifi her eller powerline?
Vis hele sitatet...
Vanleg
Wifi

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvis det er snakk om dårlig signal på WiFI nettverket, så kan det nesten høres ut som dere har noe i huset som forstyrrer WiFi signalet.

EDIT: Eller at naboen sitter med WiFi jammer å forstyrrer signalet i husene rundt han.
Vis hele sitatet...
Hva kan det vere som forstyrrer signalet? det har jo funket helt fint før. Det var etter Vi fekk alle desse ruterene signalet blei helt dødt omtrent. Eg har prøvd å endre trådløs signal. Det er ingen naboer som sitter med Jammer. Eg kjenner alle sammen, de er 5 stk, og de er alle over 70år. Eg har ringt Telenor igjen. Dei vil sende en ny router igjen....
Last ned en wifi sniffer på pcen eller telefonen. Er det mange trådløse nettverk innen rekkevidde? Det er bare 13 (noen ganger 14) kanaler på vanlige 2,4 Ghz wifi, og mange kan bruke de samme.

Dersom flere nettverk broadcaster på samme kanal, blir det det samme som å få inn to radiokanaler på samme frekvens, man hører ingen av de særlig bra.

Bytt til en kanal som ikke er så populær. Dette gjelder bare hvis det er det trådløse som er problemet, men koster ingenting å forsøke.

Edit: Skrivefeil.
Sist endret av qverk; 3. desember 2013 kl. 17:40.
En liten kommentar:
Du sier at dette er Telenor sitt utstyr.
Dette kan være et stort problem også......

Du får nesten feilsøke sånn som de andre sier her, om du ikke finner en løsning på det, har jeg et veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig godt forslag, som jeg tipper flere medlemmer her inne vil støtte:
Kjøp en ruter og kjør multimodemet i bridgemodus.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
En liten kommentar:
Du sier at dette er Telenor sitt utstyr.
Dette kan være et stort problem også......

Du får nesten feilsøke sånn som de andre sier her, om du ikke finner en løsning på det, har jeg et veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig godt forslag, som jeg tipper flere medlemmer her inne vil støtte:
Kjøp en ruter og kjør multimodemet i bridgemodus.
Vis hele sitatet...
Ja det er Telenor sitt utstyr, men det har fungert fint før. Det er 2 meter til stua, treverk. Eg har vurdert å kjøpe en ny ordentlig router

Sitat av qverk Vis innlegg
Last ned en wifi sniffer på pcen eller telefonen. Er det mange trådløse nettverk innen rekkevidde? Det er bare 13 (noen ganger 14) kanaler på vanlige 2,4 Ghz wifi, og mange kan bruke de samme.

Dersom flere nettverk broadcaster på samme kanal, blir det det samme som å få inn to radiokanaler på samme frekvens, man hører ingen av de særlig bra.

Bytt til en kanal som ikke er så populær. Dette gjelder bare hvis det er det trådløse som er problemet, men koster ingenting å forsøke.

Edit: Skrivefeil.
Vis hele sitatet...
Det er et nettverk innenfor rekkevidde. Det er besteforeldrene Nine sitt. Ja det er det trådløse som er problem.
Eg har prøvd 5 ghz også ettersom ruteren har det
kjøp powerline ... da kan du evt flytte på routeren, eller droppe den fullestendig.
Har du også problemer med 5ghz?
Feilsøk pc-en din (nettverkskortet) før du gjør noe mer med ruteren.

Hvorfor sier jeg det?
Jeg føler meg svært sikker på at det ikke er mange 5ghz nett rundt deg, derfor burde 5ghz i teorien gå knirkefritt.
Så magefølelsen sier at det er pc-en din eller noe helt annet enn wifi funksjonen på ruteren.

Aka: drivere blant annet.