Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 18208
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Lurer på hvordan man kan fjerne firmalogo etc. enkelt fra bildør/side.

Hvilke stoffer og verktøy.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Prøv å google: "How to remove vinyl graphics/decals from cars" eller lignende
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Er det klistremerke? Lakkert på?

Om det er klistremerke er det vel bare å dra av og rense bort restene med alkohol, om det er Lakkert på må du vel relakkere(?).
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av snowdog Vis innlegg
Prøv å google: "How to remove vinyl graphics/decals from cars" eller lignende
Vis hele sitatet...
Takk takk. Gode gamle freak... faen jeg må slutte å trolle slik at jeg slipper bans gitt....
Du kommer du langt med hårføner og litt tålmodighet. Varm opp et relativt lite område med hårføneren, ta tak i dekoren og dra av. Om det sitter igjen lim på karroseriet så har du brukt hårføneren for lite. Etterhvert så er det ikke noe stress å dra av dekoren samtidig som du varmer med hårføneren på områdene foran.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Denne var jo genial. Vurderer å bestille.. http://decalstickerremover.com/
Hårføner, tolmodighet og rens med alkohol =)
Ofte går det bare ann å dra det rett av. Det gjørde hvertfall jeg med flere klistremerker jeg hadde på bilen. Vask med wd-40 så blir alt klisteret fjernet.* Ellers på vinduene kan du bruke vanelig barberblad og skrape det av. Vinduet får ikke riper med det. Lykke til try not to fail


*Gjøres på eget ansvar, vi tar ikke i hensyn hvis bilen brenner ned eller ekspoloderer.
Vamepistol + bensin = Win!
(selvfølgelig også noe og skrape med)
Sist endret av MariusM; 16. juni 2012 kl. 14:20.
Etter å ha gjort en del jobber med fattern i denne bransjen, må jeg si at Marius sitt forslag her er det aller beste. Vær dog oppmerksom på at bensin kan skade lakken.
Hold heller ikke varmepistolen for lenge på et konsentrert område, og ikke varm til folien bobler. Begynn med et hjørne og prøv deg frem. Varm folien mens du drar den forsiktig av, og vask bort alle rester med bensin. Vask så bort bensinen så fort som mulig.

Vi brukte for det meste ren alkohol, men siden dette sannsynligvis er vanskelig å få tak i er bensin det beste alternativet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Her finner du en forklaring på hvordan å fjerne klistremerker http://www.foliexperten.no/is-a-car-...asy-to-remove/
Jeg har tidligere hatt suksess med å fjerne limrester fra metall og lignende med "verktøy på boks", altså CRC 5-56, men vet ikke om dette funker til å fjerne klistremerker i utgangspunktet. CRC 5-56 skal i utgangspunktet ikke skade noenting, men prøv på et lite område først før man kliner det på overalt.
Her er det varmepistol og tålmodighet som gjelder. Rester vasker du av med avfetting, og polerer lett over etterpå. Blir knæll.
Bruk varme ja, hårføner eller varmepistol på svak varme.
Det beste å fjerne limrestene med er sitrusrens, alternativt plasterfjerner(fås kjøpt hos apotek).
Jobber som klargjører hos en bilselskap. Jeg bruker varmepistol en liten stund på reklamen, for så å bare skrape litt med neglene på den og rive den av piece by piece. Bare pass på at du ikke holder for lenge, har brent meg noen ganger på den sørens plastikken som smelter på fingrene mine