Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1584
Hei.
Jeg har 500/500 linje fra altibox hvor jeg får 500 på kablet nettverk, 35-50 på 2,4ghz og 120 på 5ghz.

Jeg har prøv å bridget til en asus ac68u for å se om jeg fikk større hastighet på trådløs uten hell.

Det er ingen nettverk i nærheten som bruker samme kanal som meg og ingen som er i noen sterk rekkevidde.
Jeg har prøv å slått av alle sikringer i huset utenom der ruteren er for å utelukke annet elektrisk utstyr, har prøvd forskjellige plesseringer i huset som heller ikke var til noe hjelp.

Har en kollega som har samme linje og får det han betaler for på trådløst, så det er ikke at man ikke kan få den hastigheten på trådløs som altibox påstår.

Ettersom det ikke er noe hjelp å få av altibox så håper jeg det er noen her som kan hjelpe meg.
Sikker på at maskinen din har noe bra trådløst kort i seg ?

Selv får jeg 1-400 mbit trådløst, alt etter hvor jeg sitter med entreprise trådløst nett (ac, wave 2, 3x3). Du kan ikke regne med å få 500/500 trådløst uten å ha både påkostet enhet, trådløse accesspunkt og helt optimale forhold.
Sitat av rfa Vis innlegg
Sikker på at maskinen din har noe bra trådløst kort i seg ?

Selv får jeg 1-400 mbit trådløst, alt etter hvor jeg sitter med entreprise trådløst nett (ac, wave 2, 3x3). Du kan ikke regne med å få 500/500 trådløst uten å ha både påkostet enhet, trådløse accesspunkt og helt optimale forhold.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg, men synes like vel det hørte litt smått ut det h*n fikk. Høres jo klart ut som at problemet ligger hos klienten i og med at det er testet med både hjemmesentralen og ac68u.

Sitat av FunkyGnome Vis innlegg
Hei.
Jeg har 500/500 linje fra altibox hvor jeg får 500 på kablet nettverk, 35-50 på 2,4ghz og 120 på 5ghz.

Jeg har prøv å bridget til en asus ac68u for å se om jeg fikk større hastighet på trådløs uten hell.

Det er ingen nettverk i nærheten som bruker samme kanal som meg og ingen som er i noen sterk rekkevidde.
Jeg har prøv å slått av alle sikringer i huset utenom der ruteren er for å utelukke annet elektrisk utstyr, har prøvd forskjellige plesseringer i huset som heller ikke var til noe hjelp.

Har en kollega som har samme linje og får det han betaler for på trådløst, så det er ikke at man ikke kan få den hastigheten på trådløs som altibox påstår.

Ettersom det ikke er noe hjelp å få av altibox så håper jeg det er noen her som kan hjelpe meg.
Vis hele sitatet...
Sett ac68u'en din i media bridge modus og plugg den inn i PC'en din (hvis du har dette) og bruk den som ett nettverkskort. På denne måten kan du i alle fall teste hastigheten uten at klienten skal være årsaken til strupingen. Har du en hjemmesentral som har støtte for ac skal du klare å oppdrive mye høyere hastighet trådløst enn det du har gjort hittil.
Sist endret av Jens1; 30. mars 2019 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kommentar til det med utstyr i pc, hastigheten din høres veldig ut som du har koblet opp med 11n og ikke ac.
Trådstarter
2 0
Bruker AC, så det er ikke problemet. Har testet hastigheten på 5 forskjellige enheter og får samme hastighet på alle, så tror ikke problemet ligger der.

Det føles som at jeg har testet alt utensom å byttet til ny fiberboks. Er det muligheter for at den er defekt å forstyrrer trådløs nett?
Skal mye til om kabel virker.

Andre ting er jo er du i samme rom som accesspunktet, har du vannbåren varme/akvarium el.l hvilken signalstyrke har du på maskinen og hvilken sync hastighet får wireless adapter en din når du ser på den.

Streamer du musikk med BT eller på annet vis bruket BT så kan det påvirke ting. Samme med mikrobølgeovner osv
Sist endret av rfa; 31. mars 2019 kl. 08:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.