Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 19542
Sitat av Mexxy Vis innlegg

Jeg har ikke så god greie på forhold og stoff. Jeg har kun hatt ei jeg var skikkelig glad i, og vi var på samme bølgelengde når de gjaldt både hasj og psykadelika, problemert var heller eks-"kjæresten" hennes som lagde problemer, og til slutt foret henne med masse forskjellige RC'er som selv JEG ikke har tatt, så han våknet opp med henne død ved siden av ham,
Vis hele sitatet...
Plis lag post om dette.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Du kommer heller ikke til å få så mye bedre svar på freak. 9 av 10 her er pro-cannabis og vil støtte typen din uansett.
Vis hele sitatet...
Spør du meg så får du kanskje de beste svarene fra folk som er liberale til rus kontra folk som hater rusmidler og tror alt som heter narkotika er svartedauden

Altså hvordan kan noen med så sterke fordommer og feil faktaer gi ett korrekt svar til temaet??

Jeg skjønner TS er ute etter sitt svar typ: "jaa så klart typen burde totalt forandre seg for deg! Uansett hva, ellers er det ikke real love bla bla bla"

Men etter min menig så burde ikke en sånn liten bagatell som ett så forsvarlig substanse bruk som du beskriver være en faktor for forholdet i det heletatt om dere virkelig elsker hverandre?

Det høres for meg ut som du har pådratt deg en form for PTSD der du trigger angst og paranoia i situasjoner der du blir minnet på noe som har noe som helst med narkotika å gjøre. Av erfaring så kan jeg si at dette ikke er mye sunt for deg og du burde kanskje ta tak i det. Face your fears

Jeg sier ikke at du trenger å begynne å ruse deg igjen men på en eller annen måte burde du få brutt disse negative nærvebanene dine. Om dette blir for mye for deg så er den letteste men kanskje ganske midlertidig løsningen å slå opp med fyren du elsker....

Husk, det er ikke sikkert typen din forstår hvor jævelig angst kan være, men det er nok litt av grunnen for at han ikke gidder å legge sine gleder på hylla for deg, han kan liksom ikke fatte hvordan du føler det.

Men uansett så er det du som har ett problem, ikke han. Du burde enten fikse problemet eller droppe fyren. Tenk om han liksom skulle bedt deg om å stoppe å feste og drikke alkohol eller at han fik angst når du var ute med veninner så det måtte du ha stoppet med? Hadde du giddi eller hadde du finni deg ny type? Jeg tror nemmelig du ikke hadde lagt gledene dine på hylla for han
Sitat av stranger Vis innlegg
Du står selvsagt helt fritt til å ikke inngå forhold med noen som helst.
Dersom du dømmer mennesker på bakgrunn av det du oppgir i innlegget ditt er det likevel fordommer det er snakk om. Du har fordommer mot mennesker som bruker rusmidler på en slik måte at det ikke er til skade for dem selv eller andre. Akkurat som at andre ikke kunne tenke seg å omgås mennesker som er mørke i huden, tror på Gud, er medlem i AP osv.

Og det er helt greit. Og det er fordomsfullt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Alge Vis innlegg
Spør du meg så får du kanskje de beste svarene fra folk som er liberale til rus kontra folk som hater rusmidler og tror alt som heter narkotika er svartedauden

Altså hvordan kan noen med så sterke fordommer og feil faktaer gi ett korrekt svar til temaet??
Vis hele sitatet...
Dere må gjerne gå i skyttergraven og beskylde meg for fordommer når jeg snakker av egen erfaring med misbruk og avhengighet.

De beste svarene får jeg fra folk som har erfaring med rus og har lagt det bak seg. De som ønsker å gjøre noe annet med livet enn å ruse seg og skylde på alle andre. Akkurat som i denne tråden så er det ts som blir beskyldt for å være problemet og det er ts som skal tilpasse seg typen sitt rusmisbruk. F*ucked up.
Sitat av Yalla Vis innlegg
De beste svarene får jeg fra folk som har erfaring med rus og har lagt det bak seg. De som ønsker å gjøre noe annet med livet enn å ruse seg og skylde på alle andre. Akkurat som i denne tråden så er det ts som blir beskyldt for å være problemet og det er ts som skal tilpasse seg typen sitt rusmisbruk. F*ucked up.
Vis hele sitatet...
Ok, vet du hva? Det der er din opplevelse. At du var i en periode der du ikke gjorde noe annet med livet ditt enn å ruse deg og skylde på alle andre.

Bare så du vet det så har folk flest ganske styring på rusbruk enten det er allohol eller cannabis og folk bruker som regel når det passer seg f.eks helge fyll eller hyttetur med venner og cannabis.

At du var av dem som slet med avhengighet eller usunt rusbruk er mest sansynelig din egen feil

Og hvordan kan du si at ts ikke har ett problem når hun vrir seg i angst bare hun tenker på rus? Det er ikke vanlig eller sunt!!

Også handler det litt om at man skal elske noen for hvem dem er og ikke hva dem kunne ha vært. Hun står helt fritt til å forlate fyren

Done...
Sitat av Yalla Vis innlegg
Dere må gjerne gå i skyttergraven og beskylde meg for fordommer når jeg snakker av egen erfaring med misbruk og avhengighet.

De beste svarene får jeg fra folk som har erfaring med rus og har lagt det bak seg. De som ønsker å gjøre noe annet med livet enn å ruse seg og skylde på alle andre. Akkurat som i denne tråden så er det ts som blir beskyldt for å være problemet og det er ts som skal tilpasse seg typen sitt rusmisbruk. F*ucked up.
Vis hele sitatet...
Sitat av Formido Vis innlegg

Noen år etter bruddet så fant jeg en ny mann, han er snill, godhjertet, omtenksom og smart. Men han røyker weed 1-3 ganger i mnd som jeg vet om. Han bor ikke i samme land som meg men bor i et land der det er like vanlig å røyke som å ta seg et glass vin. Så han ser ikke noe galt i det. Han røyker for å slappe av og zome ut. Han tar mdma 3-4 ganger i året
Vis hele sitatet...
Jeg vet at folks betegnelse og grenser på rusmisbruk er varierende. Men virkelig?
det er ikke som at TS er i forhold med en hardcore narkis, eller stoner.

Vi har ingen grunn til å tro at fyren har hatt noen rusrelaterte problemer, med unntak av relasjonen til TS.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Dere må gjerne gå i skyttergraven og beskylde meg for fordommer når jeg snakker av egen erfaring med misbruk og avhengighet.

De beste svarene får jeg fra folk som har erfaring med rus og har lagt det bak seg. De som ønsker å gjøre noe annet med livet enn å ruse seg og skylde på alle andre. Akkurat som i denne tråden så er det ts som blir beskyldt for å være problemet og det er ts som skal tilpasse seg typen sitt rusmisbruk. F*ucked up.
Vis hele sitatet...
Ehhm, vet ikke med skyttergraver, men kanskje du skulle trekke hodet opp fra sanden før du fyrer løs i øst og vest?

Les trådstarters innlegg, og svarene du siterer en gang til. Det er faktisk du som oppfører deg som en fanatisk eks-tobakksrøyker som har sluttet og skal forkynne hvor grusomt tobakk er og hvor dumme de idiotene som bruker tobakk er. Arrogant og fordomsfullt.

Hadde du tenkt deg litt om så hadde du kanskje rettet avskyen din mot de som forårsaker nevneverdige skader på seg selv eller andre med sin rusbruk. Da hadde du jo faktisk vært inne på noe.

I stedet dømmer du alle som bruker rusmidler, inkludert personen denne tråden omhandler. Frekvens og mengde spiller ingen rolle. Nyanser er tydeligvis ikke din greie.

At du ikke klarte å styre ditt eget rusmønster og gikk på trynet får du selv stå for. Selv bruker jeg sprøyter daglig, og vet du hva? Det var mitt valg å begynne med dette i en alder av 28 år, fullstendig klar over konsekvenser dette medfører.

I stedet for å skylde på alle andre sånn som deg, så har jeg faktisk ryggrad til å stå for mine egne valg her i livet. At jeg tar det du kaller dårlige valg behøver ikke bety at alle andre tar disse valgene vet du.

Typen til trådstarter har etter den informasjonen som er gitt hverken rusproblemer eller et ønske om å skylde på alle andre. At ens egen partners sporadiske bruk av relativt lette rusmidler, når hun ikke er tilstede selv engang, skaper sterk angst og depresjon, er det som skurrer her. Det fremstår som litt nevrotisk.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig. Hele tråden her er helt absurd og at det blir foreslått at DU ts skal gå til psykolog for å tilpasse deg rusen hans orker jeg ikke svare på engang
Vis hele sitatet...
Hva er det som er så forferdelig med å gå til en psykolog? Hun skriver jo selv at hun har en psykisk lidelse. Kontrollbehov skal jeg ikke uttale meg om hun har, men det er da absolutt bare sunt å få profesjonell hjelp om hun har angst.

Kanskje hun til og med kan beholde typen uten noen form for ultimatumer eller krav, noe som jeg mener er helt felt vei å gå.
TS har åpenbart et stort kontrollbehov (i tillegg til angst) når hun ønsker å nekte kjæresten sin som bor i et annet land å kunne røyke 1-3 ganger i mnd. Slik rekreasjonell bruk er harmløst, ihvertfall når det er lovlig i landet typen bor i. Det eneste problemet her er hennes sneversynte holdninger. At hun er villig til å blackmaile kjæresten med forholdet som innsats sier ganske mye om hennes karakter. "Kvinnens følelser er viktigst av alt. En god mann vil bøye seg i støvet for sin kjære og adlyde hva enn hun ber om."

Slutt å se på menn som oppussingsprosjekter! Vil du endre hans atferd må det gjøres med respektfull dialog mellom to voksne mennesker. Gir du han et ultimatum som en bortskjemt tenåringsjente vil du oppleve enten:
A. Han dumper deg. Med god grunn.
B. Han lyver om rusbruken sin for å få deg til å holde kjeft.
C. Han legger rusen på hylla motvillig, hater deg for å "kastrere" han og forholdet blir giftig.
Hva er egentlig greia med at damer stortsett skal drive å fixe å forandre på typen sin?
Det ender som regel opp med bitterhet, fuck you mentalitet, å underliggende sinne. Mannen føler seg både kastrert (som nevnt i tråden), umyndiggjort å ute av stand til å ta egne valg, siden han ikke får velge selv, HUN skal velge for han.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Dere må gjerne gå i skyttergraven og beskylde meg for fordommer når jeg snakker av egen erfaring med misbruk og avhengighet.

De beste svarene får jeg fra folk som har erfaring med rus og har lagt det bak seg. De som ønsker å gjøre noe annet med livet enn å ruse seg og skylde på alle andre. Akkurat som i denne tråden så er det ts som blir beskyldt for å være problemet og det er ts som skal tilpasse seg typen sitt rusmisbruk. F*ucked up.
Vis hele sitatet...
At dette er din egen erfaring er vel nøkkelordet her.

Fåtallet som bruker ulovlige rusmidler driver med det på en måte som kan defineres som misbruk eller avhengighet, så bare fordi din erfaring ble slik betyr ikke det at slik er det for andre som bruker rus. De fleste rusbrukere driver med plenty annet i livet enn bare å ruse seg slik som du sier. De har jobb. De tar pause fra rus. Ingenting tilsier at det er noen grunn for å bekymre seg over hans rusbruk - spesielt siden han såvidt vi vet bruker mildere stoffer.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Dere må gjerne gå i skyttergraven og beskylde meg for fordommer når jeg snakker av egen erfaring med misbruk og avhengighet.

De beste svarene får jeg fra folk som har erfaring med rus og har lagt det bak seg. De som ønsker å gjøre noe annet med livet enn å ruse seg og skylde på alle andre. Akkurat som i denne tråden så er det ts som blir beskyldt for å være problemet og det er ts som skal tilpasse seg typen sitt rusmisbruk. F*ucked up.
Vis hele sitatet...
Klarte å gi deg Kp ved uhell...

Jeg er en person som har klart å legge rusmidler bak meg, men seriøst, og si at denne personen misbruker rusmidler er veldig trangsynt av deg.. Da kunne du sagt at alle som liker og kose seg med en pils en gang i blant har ett alkohol problem. Det er jo Ts som har ett problem i denne situasjonen, det er hun som sliter med tanken på at typen røyker 1-3 ganger i måneden, det er sykt mye bekymring for noe som skjer 10% av måneden.

Og for og ta meg selv som eksempel, så kan jeg ikke skylde på allverdens personer eller rusmidler for at jeg har ett problem, det blir bare å legge skylda på alt annet enn meg selv. Det er jeg som ikke har nok selvkontroll til å holde på med rusmidler uten at det går utover ett normalt liv og da burde jeg ikke holde på med dette. Kjenner mange som har den mentaliteten med at det er rusmiddelet sitt feil at man ble junkier, men det mener jeg er en veldig dårlig holdning og ha, da legger man skylden på alt annet en seg selv. Alt i alt handler det bare om deg selv og din egen selvkontroll, og i følge det Ts skriver så virker det som om denne typen har mer enn nok selvkontroll til å ta en Jay i ny og ne.
Sist endret av kimmy9gga; 27. april 2018 kl. 10:36.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet du hva den cocktailen din var? Altså det du tok i deg som skapte angsten du føler du ikke blir kvitt. Har hørt om flere tilfeller hvor man blir helt nervevrak av fks høy mdma dose, men som går over etter en viss tid, samt hvor lenge sia det var? Må personlig si at å føle du ikke er verdt noe fordi 2 av dine kjærester du har/hatt ikke vil slutte for deg, ser helt unødvendig ut med kraftig desperasjon for å føle du er noe. Er du redd for noen lidelser om du røyker weed igjen ville jeg gjort det, men alene først ihvertfall.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg må nesten fortelle historien min for at dere skal forstå spørsmålet mitt. Jeg er 32 år gammel og har en kjæreste som røyker weed og tar mdma. Dere tenker sikkert, ok.. og problemet er?

For mange år siden når jeg var student var jeg alltid hun som røykte weed med gutta, jeg prøvde mdma, extacy, cola, sopp, valium (for rus) og hasj. Jeg fryktet ingenting og var den mest avslappede personen du kan tenke deg. Jeg brukte aldri noe av dette ofte. Jeg røyket weed ca 1 gang i uken. Men en dag så smalt det. Jeg blandet flere av substansene og det smalt skikkelig. Jeg begynte å hallusinere kraftig, jeg fikk angst, fryktet for at jeg var blitt gal, gråt og hadde mitt livs verste opplevelse jeg ikke ville unnet min verste fiende. Dette varte i et par timer og jeg trodde jeg kom til å være permanent gal. Etter dette våknet jeg og hadde panikkangst. Jeg fikk sterke flashbacks og var like redd som den kvelden jeg fikk angst. Som et resultat av dette fikk jeg bekreftet av legen at jeg hadde fått diagnosen angstlidelse. Jeg klarte ikke bevege meg ut av døren uten at jeg fikk angst, jeg gråt mye og ble sterkt deprimert. Jeg følte livet var urettferdig for jeg hadde aldri opplevd at psyken min skulle ødelegge for meg. Jeg måtte gå på sterke sovemedisiner og klarte ikke å sove alene. Jeg ble et nervevrak og følte livet mitt var ødelagt. Jeg hadde en kjæreste på denne tiden som jeg var sammen med i et par år. Han røykte weed 1.-2 ganger i uken og var nysgjerrig på LSD. Han var forståelsesfull men ville ikke slutte for min skyld. Hver gang han røyket fikk jeg angst, selv om han ikke på samme sted som meg en gang. Jeg begynte å gråte og tanken på at han røyket skapte et hat i meg. Jeg begynte å hate alt av rusmidler og så ned på de som brukte det. Dette skapte store krangler mellom oss hvor jeg ofte fikk panikkangst, gråt i flere dager og ble tungt deprimert. Jeg dro til psykolog, men jeg følte ikke det hjalp. Forholdet tok slutt og jeg følte meg fri. Nå trengte jeg aldri å tenke på rusmidler igjen. Angsten stoppet delvis opp, men jeg har fortsatt angst hvis jeg spiser noe jeg ikke vet hva er, redd for at det kan gi meg hallusinasjoner, eller ta reseptbelagte legemidler, drikke drinker jeg ikke vet hva er eller spise/drikke hos mennesker som bruker rusmidler i panikk om at jeg skal få noe i meg. Med andre ord, helt loco.

Noen år etter bruddet så fant jeg en ny mann, han er snill, godhjertet, omtenksom og smart. Men han røyker weed 1-3 ganger i mnd som jeg vet om. Han bor ikke i samme land som meg men bor i et land der det er like vanlig å røyke som å ta seg et glass vin. Så han ser ikke noe galt i det. Han røyker for å slappe av og zome ut. Han tar mdma 3-4 ganger i året ca. Vi har datet veldig lenge, men vi har selvfølgelig hatt diskusjonen hvor han sa i forelskelsesperioden at han lett kunne gi opp weed for meg. Men etter noen måneder viste det seg at han ikke kunne dette allikevel. At han ikke ville. Men følelsene har blitt så sterke at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Selv om han bor i et annet land, så jeg ser han ikke så ofte, men vurderer å flytte til samme land, så blir jeg kvalm, blir deprimert og gråter mye pgr av dette. Jeg føler jeg er tilbake til der jeg ikke vil være og jeg blir så lei meg av tanken på at han ikke vil slutte for meg. At jeg ikke er viktig nok. Så jeg lurer på om jeg skal prøve weed igjen, at dette kanskje kan hjelpe med å endre synet, men kommer dette da til å gi meg angst igjen? Eller en psykose. Jeg er ekstremt redd og paranoid for psykose eller schizofreni. Jeg er så sint for at jeg ikke klarer å være cool about it. Skal jeg dumpe han? Finne meg en A4 fyr som ikke driver med dette? Eller skal jeg jobbe meg igjennom dette? Dette er jo egentlig en fyr jeg virkelig vil være med, men det plager meg innerst inne at han ikke kan gi det opp for meg. Men hva skal jeg gjøre.

Takk for at du leste igjennom og setter pris på alle gode tips og tilbakemeldinger <3
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at frykten for hva som skal skje med deg og hva som skal skje med kjæresten din må ses i sammenheng med at du sier du har en angstlidelse, og at dette temaet/problemet trigger den. Kanskje du har latt det gå litt i glemmeboka at du har en angstlidelse og at det er nettopp slik den kan slå ut?

Du må kanskje velge i dette spørsmålet, enten jobbe med angsten din eller frasi deg muligheten til å ha kjærester som ruser seg på en måte som bekymrer deg.

Det er ingenting galt i det, det er helt normalt å lande på preferanser som at man ikke ønsker gutter som røyker osv.

Blir du trigget av alkoholbruk også?
Sist endret av meaculpaUIO; 1. juni 2018 kl. 16:38.
Nevnte det tidligere i tråden angående PTSD, rusutløste psykoser kan lage hælvette i mange år etterpå, desverre.
For meg virker det som at situasjonen trigger deg, pågrunnav dine egne opplevelser, å det stemmer jo ikke overhodet med hans opplevelser.
Uansett kan h*n ikke slutte for noen andre sin del enn sin egen, ellers er det ikke ekte, å derfor bortkasta tid å energi.
Å tro meg, det koster når du sitter med kassalappen etterpå.
"hey, jeg slutter for din del, hadde ikke lyst selv, følte ikke behov for å slutte, men du ville jeg skulle slutte, så jeg går inn for å gjøre det, for din del, ikke min egen del."

La oss si hypotetisk, at det skjer noe, så blir det slutt mellom dere, hva tror du blir å skje rusmessig sett, siden h*n sluttet for din del?
Hvorfor klarer ikke folk og omstille seg et par sekunder ut av sin egen fantasi verden?

Altså, cannabis er ulovlig. Det burde være nok til at folk her forstår at TS er ukomfortabel med at eksen/typen røyker noen ganger i mnd?

Kan jo også tenkes at TS har lyst på trygge rammer rundt seg, hva om hun vil ha barn?
Det finnes mange grunner for ts til og reagere på at huns fremtidige livspartner ikke forholder seg til lover og regler.

Svarer hypotetisk på hypotesen i posten over her: Hun går videre og driter i fyren. Ikke værre, at andre faller utenfor samfunnet er ikke TS sin skyld.
Sitat av Aleneass Vis innlegg
Hvorfor klarer ikke folk og omstille seg et par sekunder ut av sin egen fantasi verden?

Altså, cannabis er ulovlig. Det burde være nok til at folk her forstår at TS er ukomfortabel med at eksen/typen røyker noen ganger i mnd?

Kan jo også tenkes at TS har lyst på trygge rammer rundt seg, hva om hun vil ha barn?
Det finnes mange grunner for ts til og reagere på at huns fremtidige livspartner ikke forholder seg til lover og regler.

Svarer hypotetisk på hypotesen i posten over her: Hun går videre og driter i fyren. Ikke værre, at andre faller utenfor samfunnet er ikke TS sin skyld.
Vis hele sitatet...

TS har allerede sagt i første post, at hun røykte weed med gutta, og prøvde mdma, extacy, cola, sopp, valium (for rus) og hasj. Det var game, til hun fikk en kjip reaksjon..


At noe er ulovlig ifølge den utdaterte lovboka vår i Norge, er ikke sidestilt med at du kan bruke det som et vinnende argument..
Bruk huet.


Til syvende og sist, som jeg har nevnt tidligere i tråden, så er det TS som må ta et valg, være eller ikke være i forholdet.
btw, du sier omstille seg fra sin egen fantasiverden?
Enlighten me, please!
Sist endret av Eyeamare; 2. juni 2018 kl. 12:17.
Sitat av Aleneass Vis innlegg
Hvorfor klarer ikke folk og omstille seg et par sekunder ut av sin egen fantasi verden?

Altså, cannabis er ulovlig. Det burde være nok til at folk her forstår at TS er ukomfortabel med at eksen/typen røyker noen ganger i mnd?

Kan jo også tenkes at TS har lyst på trygge rammer rundt seg, hva om hun vil ha barn?
Det finnes mange grunner for ts til og reagere på at huns fremtidige livspartner ikke forholder seg til lover og regler.

Svarer hypotetisk på hypotesen i posten over her: Hun går videre og driter i fyren. Ikke værre, at andre faller utenfor samfunnet er ikke TS sin skyld.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det folk sier at hun må ta ett valg, viss hun har ett problem med det er det bare å stikke fra forholdet.



Og man faller ikke utenfor samfunnet fordi man røyker litt. Grow up
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror ikke det er så lurt av deg å røyke marihuana igjen. Det er et narkotisk stoff, og det påvirker folk forskjellig - det er ikke for alle. Det er viktig at man er i rett headspace når man skal røyke. Er man ikke det så er det ikke alltid det er like kjekt, og hvis det ikke er kjekt å røyke så ser jeg ingen grunn til at man skal gjøre det.
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Nå skal en jo tenke på at hun har røkt en god del weed med bare positiv opplevelse, til hun blander masse (dritt?) greier sammen og da skjer det fryktelige!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner deg godt jeg. Finn deg en mann som er mer fornuftig, det betyr ikke en kjempe streit kar fra Bærum men en som har kommet til det punktet i livet som du har at det er best å legge rusbruk i fortida. Du kan jo aldri få barn med han f.eks , og ja risikoen er ganske stor for psykiske problemer og evn psykose av langvarig bruk og det blir et helvete for deg å være i det forholdet der når dere har så ulike helse prioriteringer og fremtidsutsikter og livssyn
Du er en idiot! Det er det første som slår meg. Blir det samme som, før i tiden var jeg villmann bak rattet. Kjørte gjerne i 300km/t i tunneler, og dundret alltid på rødt lys. Men, så smalt det. Nå sitter jeg i rullestol og må mates via tuber, bu-hu.
Anonym bruker
"Svak Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Herregud! Selvinnsikt, hørt om det? Om det plager deg så dra da, suttring....
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fordet om du ikke ruser deg ikke nekt noen andre. Vært på avrusning selv og er clean den dag idag, men typen røyker weed og får valiumen min.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svært egoistisk tankegang, spør du meg.

Du tok et dumt valg. Du var rett og slett fullstendig dum og kombinerte masse rusmidler du ikke burde gjort.
Denne typen din tar ikke like valg som deg, han gjør noe som er mye tryggere enn det du gjorde, så hvorfor skal han som sannsynligvis tar narkotika med måte lide av det? Se det fra hans perspektiv, og hvordan du var tidligere, ville du hatt en partner som "hater" det du driver med?

Ble egentlig litt provosert av denne tråden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Svært egoistisk tankegang, spør du meg.

Du tok et dumt valg. Du var rett og slett fullstendig dum og kombinerte masse rusmidler du ikke burde gjort.
Denne typen din tar ikke like valg som deg, han gjør noe som er mye tryggere enn det du gjorde, så hvorfor skal han som sannsynligvis tar narkotika med måte lide av det? Se det fra hans perspektiv, og hvordan du var tidligere, ville du hatt en partner som "hater" det du driver med?

Ble egentlig litt provosert av denne tråden.
Vis hele sitatet...
Ja, så har hun tatt et dumt valg. Hun høstet erfaring fra dette og har nå endret oppfatning av rusmidler. Hva er så galt med det? Dette gjør deg provosert?

Jeg har ingen problemer med å skjønne at du TS ikke har lyst å forholde deg til dette, etter dine opplevelser. Jeg synes alltid slike saker er komplekse og har sjelden lyst å gi noen konkrete råd. Hva du føler for han og hva du synes er akseptabelt må du kjenne på selv. Jeg synes i hvert fall veien å gå er å snakke sammen om dette. Få alt ut i lyset så begge vet hvor dere står og kan ta et fornuftig valg basert på dette.

Man kan kalle det hva man vil. Ultimatum, krav eller en nødvendighet. Om du mener dette ikke er noe du vil leve med så har DU din fulle rett å gå videre uten han. Om han vil fortsette å ruse seg til tross for han vet du ikke ønsker dette i livet ditt så er HAN i sin fulle rett til dette.

Vi kan gjerne prøve å gi råd, men i bunn og grunn så er det dere som må finne ut hvor viktig dette er. Kanskje dette ikke dreier seg om rusmidler, men friheten til å gjøre hva man vil, når man vil. Det kan man ikke alltid i et forhold. Som du skrev, det handler om å gi og ta.

Håper det løser seg for dere!
Sist endret av kv81; 9. februar 2019 kl. 18:20.
Jeg fatter ikke hvorfor dere gidder å ta opp og svare i en tråd som har ligget død ei god stund nå. TS har ikke vært innom forumet siden april 2018. Hun hadde en problemstilling, fikk svar, saken er over. Slutt å slenge dritt i løse lufta.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kv81 Vis innlegg
Ja, så har hun tatt et dumt valg. Hun høstet erfaring fra dette og har nå endret oppfatning av rusmidler. Hva er så galt med det? Dette gjør deg provosert?

Jeg har ingen problemer med å skjønne at du TS ikke har lyst å forholde deg til dette, etter dine opplevelser. Jeg synes alltid slike saker er komplekse og har sjelden lyst å gi noen konkrete råd. Hva du føler for han og hva du synes er akseptabelt må du kjenne på selv. Jeg synes i hvert fall veien å gå er å snakke sammen om dette. Få alt ut i lyset så begge vet hvor dere står og kan ta et fornuftig valg basert på dette.

Man kan kalle det hva man vil. Ultimatum, krav eller en nødvendighet. Om du mener dette ikke er noe du vil leve med så har DU din fulle rett å gå videre uten han. Om han vil fortsette å ruse seg til tross for han vet du ikke ønsker dette i livet ditt så er HAN i sin fulle rett til dette.

Vi kan gjerne prøve å gi råd, men i bunn og grunn så er det dere som må finne ut hvor viktig dette er. Kanskje dette ikke dreier seg om rusmidler, men friheten til å gjøre hva man vil, når man vil. Det kan man ikke alltid i et forhold. Som du skrev, det handler om å gi og ta.

Håper det løser seg for dere!
Vis hele sitatet...
Synes fortsatt det er utrolig egoistisk, ja?

Det er veldig lite som tyder på at bruket til typen er usunt. Han både røyker og tar MDMA med måte.

Det blir som å sykle, uten hender på styret og uten hjelm, og deretter kødde rundt og ende opp med å krasje. Skal du da kritisere typen din for å sykle med sykkelhjelm og med begge henda på styret, siden du har vært en komplett idiot i fortiden?
Så ikke det var en gammel post før du kommenterte, Stray. Men ja, enig i det sikkert ikke er vits å kommentere med tanke på ts.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes fortsatt det er utrolig egoistisk, ja?

Det er veldig lite som tyder på at bruket til typen er usunt. Han både røyker og tar MDMA med måte.

Det blir som å sykle, uten hender på styret og uten hjelm, og deretter kødde rundt og ende opp med å krasje. Skal du da kritisere typen din for å sykle med sykkelhjelm og med begge henda på styret, siden du har vært en komplett idiot i fortiden?
Vis hele sitatet...

Jeg tenkte aldri på det helsemessige når jeg kommenterte. Det finnes likevel andre negative konsekvenser. I dette tilfellet ønsker ts ikke å ha noe forhold til rusmidler. Typen kan respektere dette, eller risikere hun ikke ønsker å fortsette forholdet.

Nei, da skal du ikke kritisere. Men selvfølgelig skal du kunne si i fra selv om du har gjort det selv. Man ønsker jo ikke kjæresten sin skal skade seg heller, selv om det gikk bra for seg selv. Om du egentlig mener man ikke skal dømme andre for ting man har gjort selv, ja da kan jeg være enig.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes fortsatt det er utrolig egoistisk, ja?

Det er veldig lite som tyder på at bruket til typen er usunt. Han både røyker og tar MDMA med måte.

Det blir som å sykle, uten hender på styret og uten hjelm, og deretter kødde rundt og ende opp med å krasje. Skal du da kritisere typen din for å sykle med sykkelhjelm og med begge henda på styret, siden du har vært en komplett idiot i fortiden?
Vis hele sitatet...
Selv om at rus bruken muligens ikke kan ses på som usunt, så er det en del andre negative elementer som du har glemt.
1) Bruken er ulovlig, det er ikke snakk om noe befinner seg i gråsonen, men heller noe er som er i den "sorte sonen".
2) Dette kan føre til at du risikerer og havne i politiets søkelyse, hvis du har et nært forhold til en som bruker slike rusmidler.
3) Det er ingen garanti for at det du kjøper er "kvalitet", og ikke består av noen farlige ingredienser eller lignende.
4) Du må forholde deg til narkotika selgere.

At folk synes at slike oppskrytt rusmidler er verdt alt dette stresset, det vil jeg aldri forstå.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selv om at rus bruken muligens ikke kan ses på som usunt, så er det en del andre negative elementer som du har glemt.
1) Bruken er ulovlig, det er ikke snakk om noe befinner seg i gråsonen, men heller noe er som er i den "sorte sonen".
2) Dette kan føre til at du risikerer og havne i politiets søkelyse, hvis du har et nært forhold til en som bruker slike rusmidler.
3) Det er ingen garanti for at det du kjøper er "kvalitet", og ikke består av noen farlige ingredienser eller lignende.
4) Du må forholde deg til narkotika selgere.

At folk synes at slike oppskrytt rusmidler er verdt alt dette stresset, det vil jeg aldri forstå.
Vis hele sitatet...
Men det er jo ikke fordi stoffene han tar er ulovlige, at hun kritiserer bruket hans? Det er jo på grunn av angst og dårlige opplevelser ved elendig bruk og kombinasjon av rusmidler.

Og for alt vi vet, kan jo denne personen bo I Nederland eller et annet land der weed er legalisert? Hun sier jo selv at der han bor er en joint like normalt som et glass vin.
Han bor på Grünerløkka eller i Nederland/Canada?
Sist endret av UrbanFreak86; 12. februar 2019 kl. 22:34.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Jeg fatter ikke hvorfor dere gidder å ta opp og svare i en tråd som har ligget død ei god stund nå. TS har ikke vært innom forumet siden april 2018. Hun hadde en problemstilling, fikk svar, saken er over. Slutt å slenge dritt i løse lufta.
Vis hele sitatet...
Folk liker å krangle og kverulere litt da vettu
Ingen ting som er som en moralsk rus debatt
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Du er en idiot" , "suttring" ok victimblamingen er høy på dette forumet ja.....

Hva med å heller erkjenne at en kar i 30 åra som fortsatt ruser seg burde ta seg sammen og vokse opp om han vil ha godene fra andre voksenaspekter i livet, som en samboer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Du er en idiot" , "suttring" ok victimblamingen er høy på dette forumet ja.....

Hva med å heller erkjenne at en kar i 30 åra som fortsatt ruser seg burde ta seg sammen og vokse opp om han vil ha godene fra andre voksenaspekter i livet, som en samboer.
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om en kar som røyker seg en flis 1-3 ganger per mnd og Emma noen få ganger i året.
Det er ikke verre enn folk flest som tar seg et par pils en gang iblant.

Slik jeg ser det er dette er sunt forhold til rusmidler.
Det er damas problem at hun ikke takler det.

Hadde det vært snakk om en som kun satt og røyka hele dagen og rulla på Emma nesten hver helg, hadde jeg sett problemet.
Men det er heller ikke situasjonen her.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Her er det snakk om en kar som røyker seg en flis 1-3 ganger per mnd og Emma noen få ganger i året.
Det er ikke verre enn folk flest som tar seg et par pils en gang iblant.

Slik jeg ser det er dette er sunt forhold til rusmidler.
Det er damas problem at hun ikke takler det.

Hadde det vært snakk om en som kun satt og røyka hele dagen og rulla på Emma nesten hver helg, hadde jeg sett problemet.
Men det er heller ikke situasjonen her.
Vis hele sitatet...

Okey, skal innrømme det gikk meg hus forbi at det var 1 joint eller tre i året, men er det ukentlig puffing og månedtlig eller halvårig tripping er man ikke egna som kjæreste med mindre man vil ha et usunt forhold med ei som har samme rusinteresser.

Uansett er det forståelig at ts reagerer fordi hun har traumer og dårlige assosiasjoner til rus. Det blir som folk som er vokst opp med alkoholiserte foreldre, eller har en bror eller nær venninde som tok livet sitt ved å hoppe fra et tak i fylla. Ruspsykoser ekke fett og alle vi som har hatt det kan vel skrive under på at vi trodde vi aldri var typen til å få det og det er kjipt når man har innsett at hvem som helst kan få det at en man er glad i utsetter seg for den risikoen. I tillegg så er det jo traumetriggene for henne, og selv om ikke han er skyld i traumene fra hennes psykoser så er det hans rolle som kjæreste som bryr seg om henne å ta hensyn til det og ikke trigge de traumene. Man tar ikke med seg en av utøya offerne på skytefilm kino heller.

Syns han er en dårlig kjæreste når han ikke tar hensyn til det for det koster han faktisk ingenting å la være å ruse seg, men koster henne fryktelig mye at han gjør det.