Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4757
Hei.

Er om dagen inne på tanken om å kjøpe meg ein gaming pc. Har budsjett på 8-12k, og leker litt med diverse på komplett.no. Desverre har eg ikkje allverdens kunnskaper om pc bygging og oppsett, så eg søker gode råd her

https://www.komplett.no/wishlists/a2...c-df2966f91202

Har satt opp dette oppsettet etter å ha lest litt på nettet om komponenter, men er ikkje sikker på om det passer sammen og om det er bra for den prisen? Kan eg forvente høy fps og god grafikk med dette?

Håper nåken av dåke kan hjelpe meg med det

K
Sist endret av kakkmaddafakka; 13. juni 2017 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke prioriter 16GB minne om det betyr et så svakt skjermkort.

Her er listen jeg hadde anbefalt: https://www.prisjakt.no/list.php?l=377247&view=c

Dessverre er det ingen RX580 igjen i Norge, så da må du nesten velge GTX 1060.
den er grei, har sett litt på youtube om det skjermkortet og der såg det bra ut så derfor valgte eg det. Legger inn nåken ekstra kroner for et 1060 kort viss det passer bedre.

Den prosessoren du har funnet, er den raskere enn i5? Hvorfor er den bedre? Prisen var vertfall fordelaktig
Om du bare gamer er det fordelaktig med i5n, om du driver med litt redigering av video eller bilder, filkryptering, komprimere-RAR filer etc hadde jeg valgt AMD prosessoren.
Blir nok kun speling så då velger eg i5.

Takker for hjelp Fekillix, ser ut som eg ender med ein pc til ca 10k med 1060 skjermkort, grei pris

Dette blir da setup: https://www.komplett.no/wishlists/49...4-55f526202e43
Sist endret av kakkmaddafakka; 14. juni 2017 kl. 18:22.
Hadde lagt i 200 for å få en topp strømforsyning, høyere kvalitet og mere effektiv: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4051036
Den er grei Får håpe dette er nok til å få ein god spillopplevelse! Aldri bygd data før så dette blir spennende og gøy
Ville droppet Z-hovedkort, ssd,gått ned til 8GB ram og heller brukt det du sparer på et gtx 1070
Hmm. Er ikkje gtx 1060 nok til å spille dei fleste spill i 1080p med høye grafikkinnstillinger?
Sitat av kakkmaddafakka Vis innlegg
Hmm. Er ikkje gtx 1060 nok til å spille dei fleste spill i 1080p med høye grafikkinnstillinger?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke nok til det dessverre. Da vil du måtte kutte ned på noen settings som krever mye (e.g. shadows osv.).
ahh ok. då må eg sjå på muligheter for å spare inn litt for et bedre skjermkort. har ikkje sett et 1070 kort under 4k
Er det snakk om 1080p @ 60hz skjerm, eller 144hz? Og er det snakk om GTX 1060 3GB eller GTX 1060 6GB?

GTX 1070 er overkill for 1080p @ 60hz. Et 1060 6GB holder lenge. Kan ikke forvente å makse alle settings på alle spill, men man kan spille alt på høye innstillinger. Om man må gå ned fra ultra til high på noen ting for stabil 60fps så er det knapt merkbart på en 1080p skjerm uansett.

GTX 1070 er optimalt for 1440p @ 60hz eller 1080p @ 144hz. Selv kjører jeg 1440p @ 144hz g-sync med et GTX 1070, må tweake litt på settings for å finne sweetpoint mellom fps og kvalitet, men som regel ligger jeg på 70-80 fps med alt på high, og det funker fett for meg.
Sist endret av danielsk; 16. juni 2017 kl. 19:48.
Er snakk om ein 1080p @ 60hz skjerm, så det du seier er at då holder det godt med 1060? Tenkte et 6gb kort

Tenker å spille spill som PUGB, og vil ha god grafikk samtidig med god fps. Viss dette er mulig med et 1060 kort så holder det i massevis p.d.d.
Hadde heller kjøpt en 1070, holder lenger og forskjellen er vell bare en tusenlapp? Uansett fint å ha om du kjøper deg en 144hz skjerm i fremtiden
Kjøper argumentet ditt der. Kanskje eg er heldig og det kommer på tilbud ein plass, venter et par veker før eg kjøper pc. Vil nok skaffe meg ny skjerm ein gang, men det blir ikkje no.