Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 900
Hei,

Jeg tenker å oppgradere skjermkortet mitt og legge til mere RAM, men har veldig lite peiling. Hvordan vet jeg om det er kompatibelt eller ikke? For øyeblikket har jeg et sabertooth x58-hovedkort og AMD Radeon HD 6900 series-skjermkort. Jeg leste litt på hovedkortet og det stod at man kan bruke to skjermkort samtidig. Er det lurt å gjøre? Med tanke på RAMen, burde jeg ha like brikker som allerede er i, eller kan jeg bare kjøpe noen andre og plugge de inn?

Har i7 960 @ 3,20 ghz-prosessor, hvis det har noe å si
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøp noen brukte ram brikker på finn, 1886mhz ddr3 eller lignende. Så skaffer du deg en god CPU kjøler, så burde du clocke og få litt mer futt i prosessoren. Så kan du kunne pare det med et gtx 1060 6gb kort eller 1070. Jo høyere oppløsning du spiller på jo mindre krav til CPU og mer på gpu. Så da med et 1070 kort og 1080p er det ikke sikkert du får utnyttet grafikkkortet maksimalt, da prosessor er en del gammel, men du burde få clocket den til rundt 3.8-3.9ghz lett.