Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 19096
Er det mulig å bruke AN som rakettmotor? hvordan lager jeg dette? (guide?)

takker for svar, prøvde å søke, men fant ingenting. kanskje jeg er en dårlig søker..........

men hadde vært utrolig morsomt å få laga en skikkelig rakett da hehe
Les om ANCP, Ammonium Nitrate Composite Rocket Propellant.

Står litt her:
ahh, magnesium pulver :P er det noen dagligdagse verktøy/andre ting som går an å male opp med fil til magnesium pulver, eller må jeg bestille fra nettet?
blyantspissere skal visstnok være lagd av magnesium. Men for å få et bra rakettbrennstoff bør begge kjemikaliene være så fine som mulig. Så vil anbefale å bestille

Ser ut som det er litt kraft i det også: http://www.youtube.com/watch?v=yhnNhOeo-og
men hva om jeg tar et papprør, tetter igjen begge sidene, setter inn ei lunte og tenner på. Vil dette bli ei bombe?

dette må testes! Må bare få bestilt magnesium pulveret :P
Sitat av kvarburg Vis innlegg
men hva om jeg tar et papprør, tetter igjen begge sidene, setter inn ei lunte og tenner på. Vil dette bli ei bombe?

dette må testes! Må bare få bestilt magnesium pulveret :P
Vis hele sitatet...
Nei, det brenner nokk for treigt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hva med tenn stål?(brukes til og tenne bål når man ikke har fyrstikker) og nei det er ikke av stål, tror det er av magnesium,
Sitat av haakon466 Vis innlegg
hva med tenn stål?(brukes til og tenne bål når man ikke har fyrstikker) og nei det er ikke av stål, tror det er av magnesium,
Vis hele sitatet...
Tennstål er en legering av flere "sjeldne jordmetaller". I all hovedsak Lantan, Cerium, Neodym og Praseodym.
kjedelig streiting
Nå er det en viss forskjell på AN og Kaliumnitrat da for å si det sånn.

Den var ment til han under. Rart posten min kom over her men.
Sist endret av legalize_it; 15. januar 2011 kl. 19:21.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
henrikxt: Grunnen til at den forrige posten din ble sletta var fordi rakettene i videoen er lagd av KALIUMnitrat og sukker. NH4+ != K+
Oisann, leste feil, slett slett.