Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8357
Er det noen her som har tatt en titt på katakombene under NTNU-området?? er det et kult sted? har hørt om at man kan gå i timesvis rundt der nede.
GolfBag: Har du en url du kan reffere til sånn vi andre kan forstå hva du snakker om?
Katakomber ved NTNU? På gløshaugen eller dragvoll? Kan du dokumentere at disse faktisk finnes? Har nemlig aldri hørt om de før selv.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
tror jeg så noe om dette i underdusken i dag. Var iallefall snakk om noe under gløs. Gidda ikke se så nøye på det, så trenger ikke være noe sammenheng.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hm, veldig interresant, skal vi lage nFF-katakombe gathering en kveld kanskje?
Noe ala det de franske gjorde i katakombene under gatene før de ble sperret.. hadde jo kanskje vært noe?
For dere som vil vite litt mer om katakombene ved Gløshaugen kan dere lese her:
http://www.underdusken.no/html/2005/08/4363.php
Sitat av Tommen
Og derfor må de bruke et så avansert ord som katakombe?
Må sjekkes ut.
Vis hele sitatet...
Vel, ordet katakombe ble jo tatt i bruk lenge før ordet "tilfluktsrom"

Edit: Forresten, er det mulig å komme inn der uten å studere på NTNU, hvis man spør veldig pent?
Sist endret av Hedges; 5. mai 2005 kl. 00:03.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
^hunk^: Det var en dårlig definisjon på en katakombe. --> http://no.wikipedia.org/wiki/Katakombe <--
▼ ... flere år senere ... ▼
Mulig det blir veldig dumt å ta opp en så gammel tråd, men er det noen her som har tilgang til katakombene? Noen jeg kjenner skal visst ha hatt en nøkkel, men de byttet lås for ikke så lenge sia (det jeg har hørt). Noen som har tilgang eller vet en måte om å komme seg inn i katakombene?
▼ ... flere år senere ... ▼
Blir litt gjenoppliving av en gammel tråd her.
Men jeg kan bekrefte at det finnes mange underjordiske ganger på NTNU, gløshaugen.
Man kan i utgangspunktet gå til alle bygg på haugen uten å måtte bevege seg utendørs.

Har vært der flere ganger selv.

Men hele systemet er låst ned og er kun tilgjengelig om du har nøkkel og kort.

https://online.ntnu.no/media/documen...ine_201103.pdf
Har vært en liten tur inn den døren som går fra kjelleren på vannkraftlabratoriet. Ikke så mye å finne i tunellene, men stilig med gamle rør og dårlig belysning.

Etter det jeg har hørt har noen vaktmestere tilgang.
▼ ... over et år senere ... ▼
Siden inngangen til katakombene under gløs er en så godt bevoktet hemmelighet er en tråd som denne dømt til å stå opp fra de døde en gang i blant.

Let's cut to the chase: Hvis noen er interessert i å dele hvordan man kommer seg inn hadde det vært veldig hyggelig. Ta det på PM.

Søknad:
Jeg driver så smått med urban exploring. Senest nå i helga fant vi noe som lignet på katakomber i kjelleren på galtvort (en serie med trange betongrom og -ganger), men de gikk bare to minutter innover før vi støtte på en dør som enten var forseglet eller låst fra andre siden. Jeg har gått gjennom mange av kjellerplantegningene på NTNU og sett etter dører eller trapper som går ut i intet, men... Tampen brenner, liksom, men fortsatt ikke innertier.

I fjor var vi i Steinanbunkeren. Hvis du virker ålreit og respektfull overfor gamle bygg og anlegg kan jeg i bytte mot anvisninger til katakombene være behjelpelig med inngang til bunkeren på Steinan. Den er stor, veldig godt bavart, har lite søppel, ingen tagging og det ligger fortsatt en del krigsmateriell igjen der inne. Håper det kan holde seg slik.

Så ja, hvis noen er interessert i å dele, ta kontakt på PM. Du vil ikke ha katakombe-anvisningene din på ville veier, og jeg vil ikke at en masse randoms skal renne ned Steinanbunkeren.

Hilsen fjerdeklassing livredd for å fullføre masteren ved NTNU uten å ha opplevd katakombene
Sist endret av Joelspeanuts; 19. oktober 2015 kl. 11:26.
hm, Katakombene under Paris skal i år benyttes till Halloween-feiring- kanskje noe lignende kunne gjøres her?