Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3652
Jeg har nå seriøst prøvd alt.
Jeg vet at mikrofonen min fungerer, fordi den fungerer fett på mobilen min og på andre datamaskiner. Problemet er bare at den ikke funker på den datamaskinen jeg bruker til gaming :- )

Headsettet mitt er av typen HyperX cloud (1 eller 2, aner ikke, ikke jeg som har kjøpt), har prøvd å installere drivere men da får jeg bare beskjed at de ikke finner enheten.

har også gjort "hvis deaktiverte enheter" osv osv og all slags dritt i lydinstillingene. Bare Realtek som dukker opp )

noen som har erfart og fikset noe likt?
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg har 2 stk HyperX Cloud II selv, og jeg kan huske at ett av dem hadde den samme feilen som det du opplever.

Dessverre husker jeg ikke for mitt bare liv hva det var jeg gjorde for å fikse det, men hvis jeg skal tippe så var det følgende:
La headsettet være tilkoblet. Gå til Enhetsbehandling og avinstaller headsettet. Restart maskinen.

Hvor du finner ting hen er litt avhengig av hva slags PC du har. Jeg bruker Windows 10 selv, og jeg finner headsettet under Lyd-, video- og spillkontrollere > HyperX 7.1 Audio. En viktig detalj her er at dette trikset bare er aktuelt hvis headsettet er koblet til med USB, og ikke minijack-kabler. Hvis headsettet ditt er koblet til med minijack (analogt) så er det ikke headsettet det er noe galt med, det er lydkortet på PC-en.