Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 894
God dag freaks.

Har bygget om pcen litt, alt ser ut til å funke helt til skermen ble koblet inn.
Kun ett svart skjermbilde som vises.

Skjermkortet jeg bruker er gtx560ti, men her er jeg litt usikker på kabler fra strømforsyningen til skjermkortet, tror jeg har koblet likt som før men er altså ikke helt sikker. Skjermkortet krever 2x6 pins - her har jeg brukt en 6pin(rødt hode) og en svart 8pin som jeg bruker 6 av(også rødt hode) disse har jeg igjen koblet inn bakerst på strømforsyningen der man kan koble til disse røde. Jeg regner med at jeg må bruke de som er røde? De svarte som jeg kan bruke fungerer ikke, da jeg har brukt røde før.

Er det noe jeg kan ha satt feil eller ikke koblet på til hovedkortet som forårsaker at det ikke kommer noe bilde? (HK: Asus Crosshair III Formula)

Beklager om det er vanskelig skrevet, men gjorde mitt beste.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sjekk rammen først. Det er det som ga meg svart skjerm på hket. Har du de i dual channel? Prøv å bytte farge på hvilken dual channel de er i.

(Kjent problem med noen Asus hk såvidt meg bekjent)
Sist endret av uaexed; 5. juni 2013 kl. 14:39.
Trådstarter
50 3
Sitat av uaexed Vis innlegg
Sjekk rammen først. Det er det som ga meg svart skjerm på hket. Har du de i dual channel? Prøv å bytte farge på hvilken dual channel de er i.

(Kjent problem med noen Asus hk såvidt meg bekjent)
Vis hele sitatet...
Har 8gb, men har nå prøvd å sette inn kun den ene rambrikken i alle channelene.

UPDATE
Var en 4pin fra psu jeg ikke hadde satt inn på hk hehe.

Nytt problem: maskinen booter ikke, svart skjerm med hvit strek som blinker, what2do?
Kommer ikke inn i bios for å velge hvilken harddisk den skal boote med, kommer rett inn på den svarte skjermen..
Not a real gamer
retovio's Avatar
det jeg måtte gjøre når den ikke ville boote var og sette tilbake som det var før jeg oppgraderte og så oppdatere bios (dette var når jeg skiftet skjermkort da)