Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1367
Heisann og hoppsan, jeg har en BENQ skjerm lcd er usikker på modell nummeret men det er vel ikke så viktig.

det har seg sånn at jeg har 2 skjermer, de har funka fint sammen i over ett år
men det har seg sånn at benq skjermen bare skrur seg helt random av, eller den blir helt svart selv om den lyser at den står på.

om jeg skrur av og på skjermen så funker det i noen sek helt til det bestemmer seg får å slokne igjen..

Dette har jeg prøvd

Jeg har oppdatert til den nyeste skjermkort driveren.
Byttet hdmi kabel
Satt instillingene på skjermen til default

Noen ganger kan skjermen være på i fler timer mens andre ganger slokker den med engang.

noen som har tips/erfaringer?
Kast og kjøp ny ville vært det mest fornuftige.
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Kast og kjøp ny ville vært det mest fornuftige.
Vis hele sitatet...
ja, veldig fornuftig om du driter penger!

skjerpings, trodde aldri jeg skulle få et så irrelevant og useriøst svar av en i nFF crewet.
Sitat av qmark Vis innlegg
ja, veldig fornuftig om du driter penger!

skjerpings, trodde aldri jeg skulle få et så irrelevant og useriøst svar av en i nFF crewet.
Vis hele sitatet...
Det var faktisk noenlunde seriøst ment. Det du forteller sier meg at det er hardwarefeil i skjermen, det høres typisk ut som noe som reagerer på varme eller løs ledning. En annen versjon av kast og kjøp ny er å ta kontakt med de du kjøpte skjermen hos og benytte deg av forbrukerrettighetene dine.

Eventuelt få til en RMA hos BenQ selv.

http://benq.no/support/contactus/servicewarranty
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det var faktisk noenlunde seriøst ment. Det du forteller sier meg at det er hardwarefeil i skjermen, det høres typisk ut som noe som reagerer på varme eller løs ledning. En annen versjon av kast og kjøp ny er å ta kontakt med de du kjøpte skjermen hos og benytte deg av forbrukerrettighetene dine.

Eventuelt få til en RMA hos BenQ selv.

http://benq.no/support/contactus/servicewarranty
Vis hele sitatet...
Var ikke seriøst ment bare så det er sagt... leste ett sted at det skulle hjelpe og skru ned lystyrken på skjermen så vi får se om det hjelper da.

om det ikke gjør det så er jeg nok redd for at jeg må bla opp penga å kjøpe en ny.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Stikk på finn og kjøp en billig LCD.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Når ikke bytte av kabel funker så er det mest sannsynlig en av to ting som har skjedd; 1. Skjermen er ødelagt, 2. Skjermkortet er ødelagt, men hvis den andre skjermen fungerer fint er det nok skjermen som er ødelagt.
to ting som kan vere gale her, anten hdmi kontakten i skjermen, prøv med vga/dvi alt etter som, om dette ikkje fungerer er det panelet, og det er dermed fint lite du for gjort.
qmark's Avatar
Trådstarter
Om jeg bare surfer på nettet skrur den seg av hele tiden, men når jeg spiller så er pc skjermen så optatt at den aldri skrur seg av.


Hva kan det være grunnen til da?

jeg gjorde som han sa

"It's an LCD so the problem is most likely the back-light inverter board.

Take a flashlight and shine it directly into the screen from the front. Can you see the image on the screen now?

If the image is there but you can't see it without the flashlight than the inverter board needs to be replaced.

This is a VERY common problem.

Good Luck and let me know what happens,
His Dudeness"

http://www.fixya.com/support/t123725...s_second_after

Nå skjermen slokka kunne jeg se skjermen om jeg lyste med en kommelykt.

noen som veit hvor mye det koster og kjøpe ett nytt inverter board?
Sitat av qmark Vis innlegg
noen som veit hvor mye det koster og kjøpe ett nytt inverter board?
Vis hele sitatet...
Gi oss informasjon om skjermen, så kanskje noen kan finne det ut. Informasjonen som trengs står på baksiden, liten plakett med modellnummer og slikt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av qmark Vis innlegg
Om jeg bare surfer på nettet skrur den seg av hele tiden, men når jeg spiller så er pc skjermen så optatt at den aldri skrur seg av.


Hva kan det være grunnen til da?

jeg gjorde som han sa

"It's an LCD so the problem is most likely the back-light inverter board.

Take a flashlight and shine it directly into the screen from the front. Can you see the image on the screen now?

If the image is there but you can't see it without the flashlight than the inverter board needs to be replaced.

This is a VERY common problem.

Good Luck and let me know what happens,
His Dudeness"

http://www.fixya.com/support/t123725...s_second_after

Nå skjermen slokka kunne jeg se skjermen om jeg lyste med en kommelykt.

noen som veit hvor mye det koster og kjøpe ett nytt inverter board?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare ta kontakt med selger av skjermen eller BenQ direkte og få en RMA ?
Obs! Før du tar deg til noe med skjermen, har du prøvd å bytte plass på skjermene? Altså at du setter den mistenkte skjermen i kontakta til den som funker og omvendt, så får du utelukka at det ikke er hardwarefeil i skjermkortet ditt. Jeg har nemlig en tredje skjerm her som driver og fusker, men det er altså skjermkortet som er synderen hos meg.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Heh, jeg har samme problem med en av mine tre skjermer, BenQ V2420H. Det er først litt flimring, så skrur den seg av i noen sekunder/minutter. Jeg skal prøve som downing sa, å bytte plass på skjermene. Kan det være at det ikke er nok strøm? Det har hendt at skjermen skrur seg av når et lys i samme krets skrus på. (veldig skjelden)
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Heh, jeg har samme problem med en av mine tre skjermer, BenQ V2420H. Det er først litt flimring, så skrur den seg av i noen sekunder/minutter. Jeg skal prøve som downing sa, å bytte plass på skjermene. Kan det være at det ikke er nok strøm? Det har hendt at skjermen skrur seg av når et lys i samme krets skrus på. (veldig skjelden)
Vis hele sitatet...
har spilt i 4 timer nå og den har ikke skrudd seg av, men om jeg er på facebook i 5 min skrur den seg av med engang...

helt merkelig
Backlight vil koste skjorta, ca kanskje noe tilsvarende en ny 27" LED 2ms ++
Du vil ikke få noe slikt til "noen få lapper"