Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 654
Jeg skal oppgradere fra 160gb hdd til en 750gb paa min macbook pro (13' mid 2009). Jeg vil gjerne beholde alle filene og operativsystemet, og har da tenkt at det kan vaere lurt aa klone disken. Jeg har et par spoersmaal angaaende clonezilla:

1. Maa jeg formatere den nye disken foer jeg kloner eller blir det gjort av clonezilla?

2. Hvis jeg kloner diskene og saa setter den nye disken inn i macen og starter opp, vil den da boote som normalt eller maa jeg reinstallere osx?
Det greieste for å overføre et system er å boote opp Mac OS X-installeren og bruke Disk Utility, den har en egen Restore-funksjon. Det eneste du trenger å gjøre først da er å formatere den nye HDDen, slik at den dukker opp som et volum du kan restore til. Du restorer da altså fra 160GB-volumet til 750GB-volumet.
Trådstarter
60 1
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det greieste for å overføre et system er å boote opp Mac OS X-installeren og bruke Disk Utility, den har en egen Restore-funksjon. Det eneste du trenger å gjøre først da er å formatere den nye HDDen, slik at den dukker opp som et volum du kan restore til. Du restorer da altså fra 160GB-volumet til 750GB-volumet.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Jeg vet desverre ikke hvor osx-cdn min er, saa derfor vil jeg bruke clonezilla om mulig.
Sist endret av Osaf; 29. mai 2013 kl. 10:14.