Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3969
God dag alle. Jeg og en annen vurderer nå å ta oss turen til Australia i en perioda 6-12mnd. Her er det klart at ting bør organiseres på riktig vis, og vi prøver å finne noen som kanskje har litt peiling. (og/eller erfaring)

- Hvilke forutsetninger bør taes før man drar
- Jobbmuligheter
- Noen gode reisemål i Australia
- klimaet i sesongene
- Boplass

Vi har undersøkt litt, og ser at det er en del gode jobbmuligheter. Jeg er selv utdannet ikt driftsoperatør, og han er elektriker. Jeg kan selvfølgelig tenke meg til at det blir vanskelig å skaffe seg jobb uten bakgrunn i landet, derfor er vi begge åpne for helt forskjellige jobber! Når det sies, lurer vi også på hva som er "normal" inntekt, hvor dyrt er diverse ting i landet (kontra norge) og lignende.

Vi er ganske blanke på hvor vi skal dra, så noe informasjon er bedre enn ingen informasjon.. Kom med alt dere vet!

Boplass er også viktig. Vi tar imot alt av tips og råd. Skal selvfølgelig holde alle oppdatert om det blir noe av dette, slik at vi får engasjert flere til å dra på slike turer.

Mvh Lasse
Bruk søkefunksjonen, jeg forstår ikke hvorfor folk synes det er så vansklig.

En nærmest identisk tråd her.
Dette er vel noe som ikke allevet, men klimaet om vinteren er sommer. De har motsatt enn oss i Norge.

- Serenity
Vet desverre ikke så mye om det du spør om i posten, men tenkte jeg kunne skyte inn med litt info ang reiseforsikring.