Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1399
Jeg har fucka opp. Har glemt pass og skal reise til østerrike i natt ca kl 5.
Jeg reiste til Italia for halvannet år siden og brukte førerkort som legitimasjon, vil det fungere i østerrike nå eller må jeg bruke all tiden jeg kan på gardermoen for å få tak i nødpass eller noe?

MVH
Ulvengunnar
Du må nok skaffe deg et nødpass ja. de fleste plasser jeg har reist måtte jeg ha et pass. er ikke sikker på østerrike men om du klarer og skaffe et nødpass så ville jeg gjort det. er irriterende om du står med flyet og skall reise så kommer du ikke med :P

Lykke til
Schengenavtalen gjelder vel ved direkte reise til Østerrike, så du skal egentlig ikke trenge pass. Men, det er nok en fordel å ha det.
Du trenger ikke pass i Østerrike, men jeg tror det er noe med at pass er det "eneste gyldige" legitimasjon i utlandet. Jeg var nylig i Østerrike, men klarte meg fint uten pass.
Tror det kommer ann på folkene som jobber.
Har ringt til politiet på gardermoen etter en prat med en kompis som jobber der.
Så lenge man ikke reiser med Norwegian så trenger man ikke pass, for som politiet sa til meg i tlf "Norwegian er ganske nazi når det gjelder pass og utlandet"
Så skal høre med Norwegian når jeg kommer der inatt ellers lovet politidama meg at nødpasset kan fikses på stedet på gardermoen
Sist endret av Ulvengunnar; 27. februar 2009 kl. 22:10.
var i østerrike i januar. måtte framvise pass på pansjonatet vi bodde på.
cluet er at de skal ha gyldig id. vet ikke om førerkortet er gyldig id...
Eneste problemet med å ikke ha pass er vel når man skal inn i Norge igjen.
Johnny Cash mofos
jeg var i i Østerrike i vinterferien og jeg måtte ha pass.
Sitat av Crustydemon Vis innlegg
Eneste problemet med å ikke ha pass er vel når man skal inn i Norge igjen.
Vis hele sitatet...
Trenger du ikke pass til landet du reiser til, trenger du heller ikke pass for å komme inn i Norge igjen... Schengen avtalen går begge veier vet du...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Trenger du ikke pass til landet du reiser til, trenger du heller ikke pass for å komme inn i Norge igjen... Schengen avtalen går begge veier vet du...
Vis hele sitatet...
Måtte dra frem passet i sommer da jeg skulle fly fra københavn til oslo.
Tror du må ha gyldig pass når du skal i passkontroll? Når du skal inn i Østerrike og inn på utenlandsreise-delen (eller hf den heter) på gardermoen, og hjem igjen?
Jeg ville sjekka når jeg kom på flyplassen, og fiksa meg nødpass om jeg måtte.
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Tror du må ha gyldig pass når du skal i passkontroll? Når du skal inn i Østerrike og inn på utenlandsreise-delen (eller hf den heter) på gardermoen, og hjem igjen?
Jeg ville sjekka når jeg kom på flyplassen, og fiksa meg nødpass om jeg måtte.
Vis hele sitatet...
Det er ingen passkontroll på vei inn eller ut av Østerrike pga av schengen-traktaten
jah, men trodde de hadde stramma inn beltet på alt det der. Nå kommer iallefall ikke jeg meg noen steder uten pass lenger
Jeg må så sykt suspekt ut
I mange land er pass det eneste godkjente legitimasjonsformen, men man blir ikke spurt om pass ved innreise til Schengen-landene. Skal du igjennom passkontrollen på OSL (gate 50 -> ) MÅ du naturligvis ha pass, skal du ikke igjennom passkontrollen MÅ du ikke ha pass (men som nevnt, sannsynligvis i ankomstlandet ved avreise o.l.)