Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1382
King of Spooning
Acidous's Avatar
Har bare en tanke...

Et datavirus som virkelig forstod internettet, et datavirus
som kunne hacke, en slags AI som fløt rundt på
internettet. Dersom det først har infisert en maskin ligger
det på den maskinen og prøver å hacke seg inn på andre
maskiner, og når det klarer det legger det seg inn på den
maskinen også og hacker videre. Og i tillegg til dette så
kommuniserer viruset på maskinene med hverandre slik at
det ikke blir noe krøll dem i mellom. Og når det har infisert
nok maskiner(som er veeeldig mange), begynner alle å taktisk
angripe store servere, slå dem ut av internett og ødelegge dem,
for så å begynne å angripe og bryte seg inn på statlige maskiner.
For når det først har brutt seg igjennom legger de seg inne på
maskinene og henter ut informasjon og roter rundt. De kloner seg
selv gang på gang inne på maskinene og overlaster alt som heter
virus scannere og lignende slik at det eneste som kan bli gjort
er å trekke ut kontakten.

Yeah! Verdens beste virus!
Bare å begynne å mekke det vel
Lykke til (jeg tror du trenger det)
det er skummelt at sånne som deg går fritt rundt...
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av atomet
det er skummelt at sånne som deg går fritt rundt...
Vis hele sitatet...
Jeg peker bare ut ting som _kan_ skje...
Tenk viss det jogger en superintelligent cracker rundt
og har et slikt virus? DET hadde vært skummelt det.
det er ikke så vanskelig å lage et sånnt virus, problemet er bare at AI tar stor plass, og et virus som kommer på 4 cder og med 3 tilleggs cder for ekstra funksjoner... nei tror ikke det ville gå bra.

mm
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av meitemark
det er ikke så vanskelig å lage et sånnt virus, problemet er bare at AI tar stor plass, og et virus som kommer på 4 cder og med 3 tilleggs cder for ekstra funksjoner... nei tror ikke det ville gå bra.

mm
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å ta såååå stor plass heller da.
Er ikke nødt til å være en AI som kan klare å tenke ut alt,
ha fullstendig rettskriving på 45 forskjellige språk og støtte
for 1028 unyttige funksjoner heller da.
ja, men det er flere som ville kjøpe det om det hadde 1028 unyttige funksjoner enn hvis det bare hadde 10-20.... (må jo tjene inn alle timene man har brukt på å lage det)

mm
Skjønner ikke helt hva som gjør viruset ustoppelig... Som det ble nevnt tidligere, så må et virus være ganske lite, mens en kunstig intelligens avansert nok til å være "ustoppelig," ville komme til å ta ganske mye plass.
Kode tar ikke mye plass, for dere som tror kode tar mye plass saa anbefaler jeg dere aa sjekke ut en 64K demo, saa kan dere se hvor mye dere kan faa pressa inn paa 64 Kilobytes. Men det finnes jo noen virus som nesten fungerer litt i mot den veien, ved at de kan oppdatere seg via news groups eller egentlig alt mulig...
Kode tar ikke mye plass, for dere som tror kode tar mye plass saa anbefaler jeg dere aa sjekke ut en 64K demo, saa kan dere se hvor mye dere kan faa pressa inn paa 64 Kilobytes.
Vis hele sitatet...
Kode tar ikke mye plass? Det kommer vel helt an på hva koden skal gjøre... Det er forskjell på grafikkalgoritmer og avansert kunstig intelligens, og det er forskjell på virus som oppdaterer seg selv, og virus som virkelig skjønner hvordan internett virker. Og det viruset som ble beskrevet tror jeg ville trenge en god del kode.
Uansett kan det ikke tenke. Det å lage kompetent AI er ett helt annet kapittel. Du skriver ett virus, og det gjør det du har sakt på forhand at det skal gjøre. Ikke noe mer. Det kan ikke tenke selv at her hadde dette passet bedre, hvis du ikke har progga det i fra før.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg synst ikke ideen til den godeste Aciodous høres så umulig ut da.
Var jo ikke så lenge siden det dere "code red"(?) viruset var ute og gikk. Utnyttet en liten feil i Win og på den måten spredde seg videre fra maskin til maskin ved å finne andre pc'er med samme uoppdatere versjon liksom.
Det jeg da tenker er at man kunne hatt et virus med en samling av exploiter som gikk fra pc til pc på samme måten.
Problemet, eller det som ville vært jævlig irriterende, er jo at tilslutt så vil du jo ha endel maskiner som er infiserte og desse maskinene vil sannsynligvis begynne å scanne allerede infiserte maskiner akkurat som Code Red-tingen gjor. Dette skjedde jo pga mangel på AI og grunnen til at de ikke hadde med AI var jo at den er alt for stor.
Men hva så om man gjor dette viruset om til en slags trojan som ga beskjed til en hovedserver? På denne hovedserveren kunne jo også selve AI'en være, kunne den ikke?
Det eneste problemet er jo at myndighetene raskt ville funnet ut av hvor denne serveren befant seg også sprengt den til helvete, men tanken er jo forsatt bra?
Det ville liksom vært som en av de dere jævla trojanene som newbiene lager for å kunne floode kanaler på irc eller DoS'e ting bare mye mer avansert på en måte. Synst det høres ut som en grei ide, jeg.
Men hva så om man gjor dette viruset om til en slags trojan som ga beskjed til en hovedserver? På denne hovedserveren kunne jo også selve AI'en være, kunne den ikke?
Vis hele sitatet...
Måtte ha en ganske stor server da... Hvis dette viruset sprer seg som faen, og denne serveren skal foreta AI beregninger for alle disse. Og uansett tror jeg at dersom jeg hadde laget et virus, ville jeg ikke fått det til å sende masse data til min maskin.
Opprinnelig postet av meitemark
det er ikke så vanskelig å lage et sånnt virus, problemet er bare at AI tar stor plass, og et virus som kommer på 4 cder og med 3 tilleggs cder for ekstra funksjoner... nei tror ikke det ville gå bra.

mm
Vis hele sitatet...
WinME greidde seg rimelig bra.....
Acidous Tanken din er ikke så dum den, men finnes det en hjerne som klarer og lage et slikt virus...
Så finnes det en hjerne som kan tenke ut en måte og knekke det på også... Så det går liksom opp i opp.
Det er iallefall det jeg tror. Men det kan jo hende at jeg tar feil.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av SpeXzTeR
Acidous Tanken din er ikke så dum den, men finnes det en hjerne som klarer og lage et slikt virus...
Så finnes det en hjerne som kan tenke ut en måte og knekke det på også... Så det går liksom opp i opp.
Det er iallefall det jeg tror. Men det kan jo hende at jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo et ordtak med: det finnes alltid en som er sterkere...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
mr_eff: Ja, jeg nevnte vel at det ikke alltid er så smart?
Litt psycho å tenke på hva som kan lages når det gjelder virus og slikt.. *grøsse*