Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1180
Jeg mener å huske at det finnes programmer som kan brukes til å høre på porter på eksterne maskiner og hva de sender inn/ut?
men jeg vet ikke helt hva jeg skal søke etter (vet hvor stort sett).

port scanner er for å finne åpne porter, det vet jeg...

meitemark
Mener du en sniffer? Eller noe som kan brukes til å "lytte" på portene uten å faktisk installere noe på maskinen(hvis det finnes)?

HVIS det er en sniffer du snakker om, da er jo problemet å få plassert det på maskinen du er interessert i. Eller en som den aktuelle informasjonen passerer. Et søk på sniffer burde skaffe mange treff hvor som helst.

Hvis du mener det program som ikke må installeres, da har ikke jeg hørt om noe som kan gjøre jobben. Hadde vært litt lettere om du hadde sagt i grove trekk hva du skulle med det.
Sist endret av seeker; 15. november 2002 kl. 04:09.
det funker aa sniffe externe maskiner paa et hubbet nettverk, men via f.eks internet er det umulig uten aa installere noe paa selve maskinen du vil avlytte
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av sanders
det funker aa sniffe externe maskiner paa et hubbet nettverk
Vis hele sitatet...
DET er hva jeg ønsker å gjøre ja....


mm
aha.. skal vi se faen jeg hadde et program til det, som bare dumpa ut raw packets...

men naa maa du ikke tro at du faar packets som sier f.eks

//headers
password=blah

du skal ha god kunnskap for aa skj0nne noe av det som du faar ut av sniffern, bare s0k paa sniffer paa google saa finner du et console basert program som vel egentlig er lagd for linux men leveres vell med precompiled win32 filer
på switchede nettverk går ikke dette an. men hvis du hvet hva maskinen heter, eller vet ip-adressen, så skal det vel gå ann å sile noe informasjon.
Opprinnelig postet av catmat
på switchede nettverk går ikke dette an. men hvis du hvet hva maskinen heter, eller vet ip-adressen, så skal det vel gå ann å sile noe informasjon.
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker på dette men mener at det var noen som nevnte en gang at det går ann og lure switchen til å sende pakkene til deg og... Liksom fortelle switchen at, "jeg sitter herborte også". Vet ikke helt om det funker/er sant. Har aldri testa.

Scha
Kan sniffe på switcha nettverk med hjelp av ARP poisoning. ettercap har en plugin så du kan gjøre det.
tcpdump er jo ålreit å sniffe med å.
ettercap.sourceforge.net
tcpdump.org
det gaar ann aa "lure" switchen, det kalles det middleman attacc, det gj0r du ved aa sende pakker med modifisert mac adresse men dette kan du lese om,