Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1142
http://www.dustin.no/favorites/index/2382874?

Ser dette bra ut? Noe dere ville forandret? Skal hovedsaklig være en kontor-pc.

Takk på forhånd for svar!!

Ha en fortsatt fortreffelig dag
Du mangler et skjermkort ser jeg, vist du ikke har et hjemme.
Sist endret av OllizzHD; 31. juli 2015 kl. 16:42.
Tja, litt ubalansert build det der. Når du sier kontor PC tenker du da kun nettsurfing, office pakken og eventuelle jobbgreier?

CPUen og RAMen din er veldig high end, og HKet ditt og PSUen er lowend. Du kan ikke overclocke CPUen din med det hovedkortet (KAN hende jeg tar feil, siden visstnok har de endret det litt etter 1155 chipsettet. Der var det kun z77 og over som kunne overclocke). RAMen din sin frekvens (2400hz) støttes ikke av HKet ditt (1333/1600mhz). PSUen din er max overkill på watt om du ikke skal ha et grafikkkort, og CX serien er ganske dårlig. Fortell bruksområder så kan jeg gi noen anbefalinger

EDIT: Glemte å nevne at HDDen du kjøpte er en NAS disk som er regnet for å stå på hele tiden og kommer nok til å lage en del lyd. Siden du har en passe stor SSD så anbefaler jeg å gå for en standard eller green (bruker lite strøm og lager lite lyd, men er tregere) HDD utifra om du skal ha spill eller ikke på den.

Har laget en liste som jeg tror ville gi deg mest for pengene. Dette er til kontorbruk, og om du vil så skal det gå fint å kjøpe en GPU senere om du vil game på den. Buildet er fokusert på mest for pengene, og stillhet. Hovedkortet støtter 4k om du ikke skulle kjøpe en GPU senere. i7 er en oppgradering man kan vurdere om man skal game CPU intensive spill eller drive på med ordentlig redigering/rendering. I de aller fleste tilfeller kommer en i5 til å gjøre det ca like bra (for 1000-1500,- mindre).

https://www.dustinhome.no/favorites/index/2383016
Sist endret av Vekst; 31. juli 2015 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Får komme med en mellomting her jeg da Hvis en tar utgangspunkt i denne listen
Sitat av Cheeze Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bytter ut hovedkortet til dette, kjøper denne cpu-kjøleren og kjøper 4790k. Om det er kronene det står på kan en driste seg til å kjøpe SSD'en ett annet sted. Da betaler en ikke mye for i7'en hvis en sammenligner prisen. Det er ikke nødvendig å overklokke i7'en, ingen skam å kjøpe billig hovedkort til den. Dette om en virkelig vil ha i7 som er en god del raskere enn i5'en på b85 hovedkort. Hvis ikke kjøper en seg i5 i stedet
Sist endret av sweem; 1. august 2015 kl. 00:01.
Trenger ikke skjermkort i den da den ikke skal brukes til spill. HDD skal brukes som en backup disk og skal stå på 24/7 og motta filer.

Bytte ut HK var en god ide for å kunne bruke ram-et. Vil gjerne ha i-7 da prisen ikke er så viktig her.

Hva ville du anbefalt av PSU?

Skal se på CPU-kjøler da jeg vet at det er både stillere og bedre.

Tusen takk for hjelp så langt!
Sitat av Ayaycaptain Vis innlegg
Hva ville du anbefalt av PSU?

Skal se på CPU-kjøler da jeg vet at det er både stillere og bedre.
Vis hele sitatet...
XFX ProSeries er ett bra alternativ. Til CPU kjøler ville jeg gått for en Noctua luftkjøler, da disse både er bra og stille. Ser ikke så pene ut, men det spiller ingen rolle på en kontor-pc.
Sist endret av RabbitPen; 1. august 2015 kl. 13:52.
Men utenom det ser det ut som om alle delene kan passe sammen ?

Kunne kanskje tenke meg å ha 2400mhz ram, eller vil ikke en normal person merke forskjell på dette? Må isåfall bytte HK.
Sist endret av Ayaycaptain; 3. august 2015 kl. 09:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.