Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1526
Vet at hvis du putter pcen i kjøleskapet eller ute så blir det kondens.

er det noen måte du kan putte pcen ute eller i kjøleskapet uten at det skal komme kondens?

eller kjøle den ned på en kjapp måte?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Det mest effektive er å putte den nedi et akuatium fylt med matolje/mineralolje, dette kan du så putte i kjøleskapet. Pass på at du ikke bruker olje som stivner i kjøleskapet, en god ide er også å sette i noen vifter for å få sirkulasjon i oljen.

Nb. Når du første har dynket pc'en med olje, kan du bare drite i å bruke dele til noe annet siden.
Jeg pleide å sette bærbaren ute på terrasen når jeg skulle kjøle den ned. Dette var på kveldene. Når det var varmt ute bare lot jeg den stå i fryseren i 5-10 minutter inne i en pose. Ingenting er blitt ødelagt - men alt kan vel skje...
Ha vannkjølingsradiator i frysen?
Kjøleskap og frysere er laget for å holde produkter som ikke produserer varme ved en viss temperatur.
Så om man putter en pc inni noen av de, vil kompressoren jobbe seg ihjel og du vil bli nødt til å kjøpe nytt.
Jeg har "gamingrommet" mitt i kjelleren og fant ut at hvis jeg slo av varmekablene og panelovnen så fikk jeg ca 10 grader på gulvet. Det fungerte knall som hjelp til å kjøle pcen.

Klart det ble litt kaldt på føttene, men fant meg noen tøfler. Annbefales hvis du har et kaldt rom i huset som ikke er kjølt ned manuelt, men er sånn til vanlig. Da slipper du kondens og får en kald datamaskin
Sist endret av Fjøsnissen; 30. mai 2013 kl. 08:49.
nå når det har vært 26+ i rommet mitt og viftene på fult så er det ett jævla fly inne i rommet mitt i tillegg til at den ikke går under 40 grader.
Har du huska og bytte vifte olje på pc'n da?
Kjenner til problemet selv ja. Måtte skru av overclocken min nå som det er så helsikkes varmt :/

Sitat av qmark Vis innlegg
Har du huska og bytte vifte olje på pc'n da?
Vis hele sitatet...
Det er vell som regel ikke vifteolja som gjør at den blir varm, vifteolje tilfører du bare hvis den starter å lage ulyder.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Kjenner til problemet selv ja. Måtte skru av overclocken min nå som det er så helsikkes varmt :/


Det er vell som regel ikke vifteolja som gjør at den blir varm, vifteolje tilfører du bare hvis den starter å lage ulyder.
Vis hele sitatet...
kan ikke overclocke så mye har bare boost fra 3,1 til 3,6. men ja blir varmt i pcen nå som det er så jævlig varmt ute og inne.

putta pcen min i vinduet når det var ca -20 ute, fikk pcen ned til ca 20 grader
Sist endret av VitoScaletta; 30. mai 2013 kl. 09:25.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kondens oppstår på kalde ting som kjem ut i varmare luft, ikkje omvendt. I kjøleskapet vil lufta vere rimeleg tørr, og PCen det varmaste, så du vil ikkje få kondensproblemer.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kondens oppstår på kalde ting som kjem ut i varmare luft, ikkje omvendt. I kjøleskapet vil lufta vere rimeleg tørr, og PCen det varmaste, så du vil ikkje få kondensproblemer.
Vis hele sitatet...
Men så må du ta PC'en kald og god ut av kjøleskapet, og ut i et varmt rom.
Sist endret av Fuzzybossen; 30. mai 2013 kl. 16:05.