Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2444
Jeg er en jente på 20 som har litt tid til overs og har lyst til å reise. Jeg har noen spørsmål som jeg håper dere kan svare på. Jeg setter utrolig stor pris på alle svar jeg får!

Har ikke helt bestemt meg for om jeg vil reise i Europa eller USA enda.

Lurer litt på priser på hostel. I blant annet Roma, Paris, Amsterdam og London. Åssen er standaren der? Er det dusj? Bor man sammen med andre på rom osv?? Noen som har erfaring?

Jeg har veldig lyst til å reise med buss i USA. Noen som har erfaring med dette?
Priser på buss?
Busselskaper?
Priser på hostel i USA??

Setter stor pris på all informasjon jeg kan få!
Reiser alene dessverre så det er bare å slenge seg på
Det høres jo ikke ut som om du har særlig peiling.

Det koster vel rundt en 60-100 euro for et greit hotell vil jeg tippe.
Hostel er jo mye billigere, og for så vidt ikke noe galt med heller, fin måte å komme i kontakt med folk.
Sjekk ut hostels.com i de respektive byene.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det høres jo ikke ut som om du har særlig peiling.

Det koster vel rundt en 60-100 euro for et greit hotell vil jeg tippe.
Hostel er jo mye billigere, og for så vidt ikke noe galt med heller, fin måte å komme i kontakt med folk.
Vis hele sitatet...
Du sier at hun ikke har så mye peiling, men det er nok derfor hun spør her på forumet, og når du sier det og sier "det koster vel" så virker det ikke som du har så voldsomt mye peiling selv.

For å svare til trådstarter, det kommer helt ann på hvor du bor. Hvis du ikke har reist mye i europa ville jeg nok begynt der. For deg vil det nok bli aktuelt å bo en del på hostell om du skal reise rundt i 1 måned for eksempel, men det kommer også ann på budsjettet hvor du kan og hvor du burde bo. På hostell har en som regel et rom med 10, 8, 4 eller et enkeltrom avhengig av hvor mye du er villig til å betale, det er som regel felles kjøkken, tv, dusj og bo, kan fungere ganske greit spesielt om du er veldig utadvendt/sosial og ikke har problem med å dele med andre. Hostell har du overalt og de er som regel plassert mange steder.

Ellers har du hoteller så høyt opp i pris du måtte ønske. Har selv reist mye rundt i europa men da ofte gjort det 1 eller 1,5 uke i strekk med noen ganger en måned mellom, men også noen ganger 5 små turer i måneden, på den måten får jeg som regel alltid bodd på hotell og som regel 3 eller 4 stjerner.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Skal du bo på hotell vil jeg anbefale å sjekke hotels.com først, da de ofte gir bedre tilbud enn hotellet selv. Spesielt hvis du skal bli flere netter. Har bodd på flere ålreite hotell (rent, god plass, eget bad, internettilgang etc.) for 300-400 kroner natta i både Tyskland, Italia og Frankrike. I London er det dessverre rimelig dyrt og en del tvilsom standard, og mye fullt i turistsesongen, så det kan være greit å booke på forhånd fremfor å måtte havne på et sted med intelligent liv i vegg-til-vegg-teppet.

Ellers vil jeg anta du ikke har verdens største budsjett. Da er det smart å lokalisere nærmeste supermarked og handle inn mat du kan ha med rundt/spise på hostellet, så du ikke ender opp med samtlige måltider fra restauranter eller kiosker. Blir det Europa kan jeg anbefale Lonely Planet's "Europe on a shoestring" som reisefølge. De gir knallbra tips om både hotell og hostell, transport, spesielle tilbud du kan spare på, hvilke severdigheter som ikke er verdt pengene og hvilke som er det.
skal du reise til USA bør jeg absolutt anbefale deg å leie bil hvis du har mulighet for det, å reise rundt med buss kan bli slitsomt siden de har veldig lite med kollektivtilbud, med mindre du bor midt i en stor by
Jeg har god erfaring med å booke hotel samme ettermiddag som jeg skal sjekke inn, men bare i europa. I 18-19 tiden er det en del som dropper prisen litt, da sannsynligheten for at noen skal booke over nett for samme natt begynner å bli mindre. Ulempen er å surfe internett i utlandet med høy pris pr mb på mobilen, fordelen er at samme hvor du ender opp på slutten av dagen så finner du et sted å sove.
Jeg vet ikke om du skal reise alene eller sammen med andre ??? Om du ønsker å reise alene så bør du prøve litt hotell og litt hostell, for å se hva du trives med alene. Selv bruker jeg bare hotell når jeg reiser alene, da jeg føler meg tryggere med det. Hotell i 3 stjernes katagorien koster fra 30-90 Euro natten. (avhenger litt av hotellkjeden). I Europa bruker jeg som regel hotellene til www.accorehotels.com som eier billige å bra hotel omtrent over alt i Europa. Det er mye enklere å reise med buss og tog i Europa en i USA. Eurobus er et selskap som har busslinjer mellom de største byene. Det kan også være lurt og sjekke ut Ryanair eller Easyjet(billigflyseleskaper) som kan være billigere en buss/tog!!!
I USA er Greyhounds det største busselskapet. Det er også ett billig buss selskap som heter Megabus som selger biletter til 1 USD...