Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 933
Hva er best?

Så en video på youtube, 1 v 1 der vant voidrayen. 2 corruptors vs 1 voidray der vant corruptorene. Så så jeg 200 Corruptor vs 200 Voidray der vant Corruptorene lett?
Det kan skyldes at flere void rays angriper samme corruptor. For maksimal effekt må de angripe en hver, noe som krever über micro. Denne svakheten har ikke corruptorene.
Sist endret av Ozma; 25. desember 2010 kl. 22:02.
Siden dette er din andre tråd om starcraft 2 a vs. b så skal jeg prøve å belyse problemstillingen litt.
Starcraft units er delt opp i tiers. Tier 1, 2 og 3. Hvilken tier uniten er forteller når i løpet av matchen man kan forvente at den dukker opp og også litt om hvor kraftig den er.
Det er også noen units som er designet for å countre andre units, nærmest som i stein/saks/papir.
I tillegg så spiller armortype inn. Alt dette gjør at man må lære seg hvilke units man kan forvente å møte, hvilke som funker mot hverandre og hele tiden forsøke å finne den riktige balansen av units.

Så til ditt spørsmål: Corruptors brukes hovedsakelig mot protoss for å drepe collosus, void rays brukes hovedsakelig til rushing eller for å gi hæren din en dps boost. Å måle disse to opp mot hverandre 1v1 eller 200v200 blir derfor veldig teoretisk (det kalles forøvrig theorycraft) fordi man veldig sjelden kommer i en slik situasjon når man spiller. Spørsmålet du bør stille (hvis du ønsker å bli bedre) er derfor ikke hvem slår hvem i a mot b, men hvem av a eller b er best mot c.
Sist endret av Mith; 25. desember 2010 kl. 23:18.
Har hvert en del episoder jeg har møtt 20-50 voidrays..
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Det med svakheten til void raidene i flertall er at corruptors har noe som kalles corruption som gjør at void rayene de treffer med den tar 20 prosent mer skade.

Noe sånt, men er litt trøtt nå og jeg gidder ikke sjekke.
Jeg tenkte at void rays bruker tid på å aktivere laseren, og hvis flere void rays angriper samme svake fiende synker tiden hvor laseren går for fullt kraftig. Corruptors tar like mye damage for hvert skudd.
Fant også ut at Vikings er gode mot BattleCruisers
Det viktigste her er gjerne få med kostnaden og pop count..
Corruptor koster 250 med 2 pop mens void ray koster 400 med 3 pop.
Du må da teste 8 corruptor vs 5 void rays for å få en fair fight
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Fant også ut at Vikings er gode mot BattleCruisers
Vis hele sitatet...
Jepp, en eneste viking kan drepe uendelig mange battlecruisers, ene og alene pga. rekkevidden til vikingen.
Hvis du møter 20-50 void rays så har du gjort noe veldig feil og det er så og si ingenting du kan gjøre for å vinne.
Igjen så angriper du problemet fra feil kant. Spørsmålet er ikke hvordan du takler 30 void rays, men hvordan du hindrer fienden i å få dem i utgangspunktet.
Svaret er rimelig åpenbart, tving han til å bygge noe annet ved å legge press på forsvaret hans. Da må han bruke pengene og gassen til å forsvare seg istedet for å bygge seg en uknuselig hær.