Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3603
Okei.For et par tre måneder siden var jeg og noen folk fra klassen min på Kasjotten Hotell på Skjetten, stedet har vært asylmottak fo kvinner og anstalt for kvinner. Altså ikke kvinnefengsel som mange tror. Det vi skulle var å lage en videoreportasje.

Joda vi filmet bra og mye eksteriørt og bevegde oss ettehvert inn. Der vi ble møtt av daglig leder som stilte opp på flere intervjuer og var guiden vår rundt på Kasjotten. Fikk masse bra footage, så skulle vi bare filme litt inne på rommene. Rom 204 sies å være mest hjemsøkt. Vi hadde ikke opplevd noe paranormalt i det hele tatt hittil.

Men faen når vi skal filme døra til rom 204 begynner plutselig kamera og bli i ufokus, jeg stiller av og på autofokus og forsøker og få til men kamera bare stilte seg tilbake i ufokus. Vær så snill, jeg kødder ikke, det skjedde faktisk. Det har aldri skjedd før eller siden med samme kamera eller andre kameraaer på skolen, ikke på den måten.



Så for ikke så lenge siden var jeg og to andre på gamle Lier mental for a gjøre litt scavenging. Bare for å få med dette, det ligger signerte brev, pasientlister, rapporter, blod/urin prøver og reseptutskrifter strødd utover hele stedet. Det er utrolig slapt av den gamle ledelsen å ikke fjerne dette, egentlig ulovlig. Pasientopplysninger er det ment å være hundre års taushetsplikt på og enda etter det skal det ikke ut i offentlighet.

Uansett tilbake til spøking. Ingen tvil om at dette var et skummelt sted. Rullestoler som står rundt i slitte ganger og haller, badekar med strømapparat og ellers masse skygger og skitt. Vi var alene der, vi fryktet at det kunne være en eller annen boms der nå i kulda men ingen fant vi. Vi plukka til oss det vi ville ha og begynte å gå igjennom hele hjemmet.

Faen så stort da, og kaldt. Jeg merket over hode ingen paranormalitet eller nærvær av noe slag. Men på loftet over loftet var det noe merkelig. Det luktet slakt/blod. Jeg tar ikke feil av den lukta for det lukta jævlig også, stramt. Det lå ellers masse øl flasker og det var skrevet mye kødd på veggene så det er tydelig at dette hjemmet ikke står i fred.


Noen andre som har vært på en ta disse stedene og følt noe?
må som første si at det er en egen side her med masse innlegg om paranormalitet eller ikke.. på lier
http://www.freakforum.nu/forum/showt...=69087&page=55

hvilke bygg var det du undersøkte på lier?
har kun vært i ett, og fant ingen pasientjournaler der..?
Sist endret av zvxsone; 6. januar 2010 kl. 00:34.
Er også veldig interessert i hvilken bygning du kom over pasientjournalene i. Hadde vært artig å tatt en titt på neste gang vi skal dit.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gobity Vis innlegg
Er også veldig interessert i hvilken bygning du kom over pasientjournalene i. Hadde vært artig å tatt en titt på neste gang vi skal dit.
Vis hele sitatet...
Vel det er nesten ingenting igjen nå, men før folk fant ut at det var litt der å hente var det en del. Når vi var der sist nå tok vi nok resten av papirer og dokumenter. Jeg fant bladt annet en perm med årsrapporter fra 1964 til 1984. Veldig interessangt. Står om forskning på LSD, Rohypnol og mye rart til forskjellige diagonoser. Tror bygget heter Blokk B, det vi var i. Det er vel det største og det er det som ligger nærmest den nye anstalten.
Husene er relativt like, det huset der det er så jævla mye rart inne i er det første bygget du ser, ligger rett bak det som fortsatt er i åpent. Det er masser av utstyr inne der, alt av utstyr som ble brukt på pasientene. Men det er mest i det første bygget, jeg har funnet pasientlistene derfra, var en blå bok med oversikt over alle pasienter ifra 1971-1986. Men husk en ting, Buskerud Sentralsykehus eier fortsatt de byggene og det som befinner seg inne. Og det er ikke lov til å gå inn, dette kan man bli politi anmeldt for. Og å ta med seg ting derfra er direkte tyveri ettersom man tar seg inn på andres eiendom å tar med seg ting derfra.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Henrik Vangers
Vis hele sitatet...
Sant ja, man bryter ganske mange lover, man tar seg inn på avlukket område som er stengt pga forhold, det er og andres eiendom. Og man tar noens ting, og hvis man skulle finne på å ta seg en øl eller en sigg inne der så bryter man faenmeg et par lover til
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vel det er nesten ingenting igjen nå, men før folk fant ut at det var litt der å hente var det en del. Når vi var der sist nå tok vi nok resten av papirer og dokumenter. Jeg fant bladt annet en perm med årsrapporter fra 1964 til 1984. Veldig interessangt. Står om forskning på LSD, Rohypnol og mye rart til forskjellige diagonoser. Tror bygget heter Blokk B, det vi var i. Det er vel det største og det er det som ligger nærmest den nye anstalten.
Vis hele sitatet...

Har du muligheten til å scanne disse rapportene og legge dem ut på nett? Skulle gjerne tatt en titt på den forskningen.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Forconin Vis innlegg
Har du muligheten til å scanne disse rapportene og legge dem ut på nett? Skulle gjerne tatt en titt på den forskningen.
Vis hele sitatet...
Vet du jeg hadde tenkt til å scanne inn de beste her men scanneren min er ødelagt, hadde en portabel scanner og men den kan ikke maskina lese... Men jeg skal få funnet en eller annen måte og gjøre det på ja Jeg skal si ifra her i tråden når jeg får gjort det eller om jeg kan laste opp bildene her, vet ikke om det tar lang tid å laste opp en del bilder her jeg? Eller om det er ei max grense?
Men det står ikke så mye om forskningen da, mest det viktigste: resultatet Ettersom det er rapporter De ligger enda i press hele bunken for de var stygt krøllet. Jeg fant også en konvulutt med en prøve og et "oppkviknings-brettspill" for Schizofrene
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vet du jeg hadde tenkt til å scanne inn de beste her men scanneren min er ødelagt, hadde en portabel scanner og men den kan ikke maskina lese... Men jeg skal få funnet en eller annen måte og gjøre det på ja Jeg skal si ifra her i tråden når jeg får gjort det eller om jeg kan laste opp bildene her, vet ikke om det tar lang tid å laste opp en del bilder her jeg? Eller om det er ei max grense?
Men det står ikke så mye om forskningen da, mest det viktigste: resultatet Ettersom det er rapporter De ligger enda i press hele bunken for de var stygt krøllet. Jeg fant også en konvulutt med en prøve og et "oppkviknings-brettspill" for Schizofrene
Vis hele sitatet...
Gud det er så mye tral for de derre Schizofrene på det huset Ingen tvil om at det var særbehandling for enkelte Masser av tegninger og annet drit som dom kunne godte seg med en søndags ettermiddag
Totskalle: Bare last opp bildene på http://picz.no eller https://imma.gr

Du har ingen begrensning på antall bilder der, og de kan lett legges til i poster på nFF da du får ferdig BBCode (Forumkode) når du laster opp bilder.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Gud det er så mye tral for de derre Schizofrene på det huset Ingen tvil om at det var særbehandling for enkelte Masser av tegninger og annet drit som dom kunne godte seg med en søndags ettermiddag
Vis hele sitatet...
Det jeg fant var en masse pappbiter, det var figurer og etter jeg hadde leita under alle dissa urinrøra i en sånn eske så lå det et oppgaveark som hørte til der. Heldig at jeg fant det. Jeg prøvde å gjøre spillet hjemme og det var da faen så vanskelig Herregud er Schizofrene som skal gjøre detta da eller er det... Dere skal få se når jeg får scanna det, eventuelt tar jeg høyoppløslige bilder...
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Forconin Vis innlegg
Totskalle: Bare last opp bildene på http://picz.no eller https://imma.gr

Du har ingen begrensning på antall bilder der, og de kan lett legges til i poster på nFF da du får ferdig BBCode (Forumkode) når du laster opp bilder.
Vis hele sitatet...
så flott
Yes please, vil gjerne se de rapportene her.

Når på døgnet etc var det her, hadde dere problemer med å komme inn (usett)?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av dementuz Vis innlegg
Yes please, vil gjerne se de rapportene her.

Når på døgnet etc var det her, hadde dere problemer med å komme inn (usett)?
Vis hele sitatet...
Vi parkerte foran det nye sjukehuset, og bare gikk opp til det gamle. Gjerdet som er satt opp rundt er brutt ned så det er ikke no prob. Alle vinduene i kjelleretasjen erslått inn og det er fint satt ut border og stoler innenfor så det blir enkelt å trå inn

Men det er sånne svære høl i gulvet på kjellern som ikke er enkelt å se i mørket, vi var der i 6 tida for ikke å bli sett. Alt jeg kan si er ta med lommelykter og redskap Har hørt at politiet er der en tur innimellom og at personale ved det nye sjukehuset melder ifra om de ser noen.

Jeg kommer til å lage en ny tråd der jeg legger ut bilder av alle dokumentene jeg har funnet og diverse. Forklare litt rundt det jeg vet noe om og håper andre kan fortelle hvis de vet noe. Det er dokumenter skrevet på Lier til lagring, altså årsrapporter, årsberetninger, forskningsresultater og noen få pasientopplysninger. Det er også dokumenter skrevet fra/til Lier angående kostnader, og et utbygningsprosjekt i 1963 (fant tegning/utkast til byggingen), også et par forskningsdokumenter på engelsk

Vet ikke hvor mye jeg legger ut men fint med requests, send PM. For jeg gidder neppe og legge ut alle 200 sidene eller hvor mange ark det er til sammen... Ettersom jeg må sensurere navn og alt mulig rart... Blir litt mye jobb