Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3076
Hei! Jeg vet at det går ann å søke, og jeg har sjekka wikipedia og alt, men hva er egentlig Urban Exploring? Hva gjør man? Går rundt og ser? Hva er "reglene"? Om noen kunne vært veldig snille og fortalt meg litt om det, hadde det vært fint. Jeg fikk ikke så mye ut av wikipedia artikkelen jeg leste...

Kim.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Hei! Jeg vet at det går ann å søke
Vis hele sitatet...
Forumet her har en utmerket søkefunksjon.

BTW: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=146196
Det er vel ikke så vanskelig å si det enkelt og greit Max_Uflax?

Kimmag: Urban exploring (UE) er å utforske f.eks. en gammel og forlatt bygning/bunker/hule/kloakk/whatever.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Kimmag: Urban exploring (UE) er å utforske f.eks. en gammel og forlatt bygning/bunker/hule/kloakk/whatever.
Vis hele sitatet...
Det var enkelt og greit forklart. Mange liker å ta bilder av slike steder, som meg. Sjekk gjerne bloggen min. Ferdes man på steder som er mer åpenbart at man ikke egentlig burde vært så er det kanskje ikke så vanlig å legge ut bilder av det. Selvom jeg må si at gutta/jentene på det engelske forumet 28dayslater legger ut bilder fra ganske friske turer. Toppen av heisekraner og kirkespir, storm drains osv.

Ellers følger mange den enkle regle, "Take Only Photographs, Leave Nothing but Footprints". Altså ikke ødelegg noe og la helst ting være slik det var da du kom. (Selvom jeg noenganger stusser litt over dobbeltmoralen at man ofte er avhengig av at andre har ødelagt f.eks. en dør for at man selv skal komme inn uten å ødelegge noe... )

Veldig interessant bok å lese er Access All Areas.
Ikke for å kapre tråden, men er det noen som har gjort en UE ved Kvarven, på Laksevåg, Bergen? Gammelt tysk militærområde.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Ok takk for info