Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2581
Hei, lurer på om noen har trik til hvordan jeg kan reparer et smeltet laptop skjerm feste... vil helst prøve å få fikset problemet så fort som mulig ettersom det kan ødelegge andre ting på datamaskinen min også, eneste problemet er at metalbiten som er festet til datamaskinen er av plastikk og denne biten har rett og slett smeltet av. også siden av datamaskinen er smeltet og brekt av.... noe ideer om hvordan jeg kan fikse dette DIY?
Garantien har løpt ut, men datamaskinen i seg selv er suveren og uten problemer, så vil helst at skjermen holder samme standard... tenker også på å olje andre siden for å unngå samme problemet... er dette lurt? hva anbefales av "oljemiddel"?
Her er bildet av utsiden (insiden kommer senere når jeg får opnet opp).
http://bildr.no/thumb/1354037.jpeg
Er på en Acer 5741G forresten!
For det første, hvordan i huleste har du klart å SMELTE plasthengselet? Og å olje det vil ikke funke i det hele tatt da det er et friksjonshengsel, så da får du nok aldri PCen til å ha skjermen åpen riktig igjen..

eneste problemet er at metalbiten som er festet til datamaskinen er av plastikk og denne biten har rett og slett smeltet av.
Vis hele sitatet...
En metallbit kan ikke være av plast. Men jeg vil nå våge å si at uten å ev. kontakte noen dataservice kyndige og ev. se om de har reservedeler tilgjengelige...

Eventuelt http://www.youtube.com/watch?v=ciRTEJIOhwM ...

Finnes nok ingen enkel DIY hack for å fikse en laptop skjerm, som OGSÅ bevarer kvaliteten...
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
For skaden på hjørnet av maskinen må du bytte upper case: http://no.eetgroup.com/i/60.PSV02.00...PPER-CASE-ASSY
Regner med at det er hengselet som er ødelagt på skjermen, men klarer ikke å finne dette.

Husk at hvis maskinen er kjøpt som privatperson har du 5 års reklamasjonsrett.
Er det du som eier pc'en din? Som privatperson altså, ingen firma?
Er den yngre enn 5 år? Vis nei, prøv å fiks den selv.
Vis ja, ta å send den tilbake til de du kjøpte den av.

Ifølge norsk lov så har du 5 års reklamasjonsrett. Dette er tilnærma det samme som garanti, derfor trenger vi egentlig ikke garanti i norge.
Les gjerne denne for litt bedre beskrivelse om hva reklamasjonsrett er

Godt nytt år!
Gjelder reklamasjonsretten på 5 år selv om det er skade som kommer fra normal slitasje?
Reklamasjonsretten gjelder vel teknisk sett for produksjonsfeil, mangler med varen etc. Normal slitasje eller skader som eier har påført varen dekkes ikke om jeg husker riktig..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taffer Vis innlegg
Gjelder reklamasjonsretten på 5 år selv om det er skade som kommer fra normal slitasje?
Vis hele sitatet...
Om en del på en laptop smelter eller blir knekt ved normal bruk, så vil eg påstå at det er en mangel ved produktet, og ikkje normal slitasje...
Det er som slashdot sier, at plastiken smelter ikke er normalt bruk... Har du knekt den ved at du har mista den i bakken så er det din egen skyld. At den smelter ved "normalt" bruk så er det ikke din skyld.
Liten oppdatering på situasjonen som kanskje har ødelagt for reklemasjonssjansen min
Det som har smeltet er skrueholderen som holder skruene til skjerm/metalbiten som holder skjermen oppe.
Noe som gjør at metalbiten som skjermen er koblet til har løsnet og vær gang jeg åpner/lukker skjermen sliter det mer og mer på det hjørne og har endt opp med å brekke av deler av hjørnet. I tillegg så er det ekstremt vanskelig å ta opp og ned skjermen.
Det som har forverret situasjonen er da at jeg prøvde å ta det i mine egne hender og lime sammen delen som har løsnet/smeltet av....
Det er fremdeles tydlig tegn til at den har smeltet men vil dette gå utover reklamasjonsretten?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Bare prøv å levere den inn og hør hva de sier.
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Liten oppdatering på situasjonen som kanskje har ødelagt for reklemasjonssjansen min
Det som har smeltet er skrueholderen som holder skruene til skjerm/metalbiten som holder skjermen oppe.
Noe som gjør at metalbiten som skjermen er koblet til har løsnet og vær gang jeg åpner/lukker skjermen sliter det mer og mer på det hjørne og har endt opp med å brekke av deler av hjørnet. I tillegg så er det ekstremt vanskelig å ta opp og ned skjermen.
Det som har forverret situasjonen er da at jeg prøvde å ta det i mine egne hender og lime sammen delen som har løsnet/smeltet av....
Det er fremdeles tydlig tegn til at den har smeltet men vil dette gå utover reklamasjonsretten?
Vis hele sitatet...
Fortell dem nøyaktig det du skriver her, så tror jeg de skal forstå