Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1550
Ok, nå planla jeg og noen kamerater å starte en kanal som kommer til å bli stor.. det vet vi..

Men, så kommer det da til sikkerhetsspørsmål. Som de fleste vet er det noen morsomme 10 åringer der ute, som kan ta kanaler og blablabla..
Noen som gidder å gi noen linker / info om hvordan sette opp, bør vi kjøpe shell ?? osv...
www.skall.no <- sjef side til du som har peil.
www.host-it.no <- shell levrandør.
www.shellsolution.net <- sis shell
www.uten.net <- shell lev..
www.egghelp.org <- konge side!

enjoy!
www.multinet.no <-- shell leverandør. Billig shell, men alikevel stabile. 5 prosesser, 240kr for 6 måneder.
du og alle kompisene innstallerer linux. da har dere helt gratis shell og hvor stabile de er kommer helt ann på dere selv. om dere har adsl/kabel/whatever da.
..
Trådstarter
soratH, pointet var sånn hallveis at vi ikke skulle trenge å ha oss selv som oper osv, men at et botnett eller noe på andre maskiner.
plutselig ryker strømmen i hele sandnes eller noe vet du :P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
duxo: Hvis dere ikke er gjerrig, er vel den beste løsningen at dere kjøper dere shell, hos forskjellige providere, setter opp boter på hvert shell, og linker dem.
..
Trådstarter
Eneste jeg vil er at kanalen ikke blir tatt :P
Så på noen av linkene; www.host-it.no :
+ OSLO MEDIUM BESTILL
+ SSH/FTP aksess 24/7
+ 2 bakgrunnsprosesser
+ 20MB diskplass
+ 1 POP3 Epost-adresse
+ Tilgang til mange vhoster
+ Email og IRC support
NY PRIS !!!
= 1 år, kr 599:- ½ år, kr 399:-


er dette løsningen f.eks? og hvis noen gidder så må de værsågod å se seg om på de forskjellige sidene...


ingen.. ?
Sist endret av Goda; 20. juli 2002 kl. 23:17.
duxo jeg har shell hoss Host-it.no.
Jeg anbefaler dem på det sterkeste!
_Veldig_ stabilt og utrolig hjelpsomme/hyggelige admins!

Edit: http://www.shells.no
..
Trådstarter
Noe jeg lurer på..
Angående hvis jeg nå bestiller shell hos host-it.. Hvordan blir det med å sette opp boter ? Har den en "pakke" klar eller ?? sry hvis jeg stiller dumme spørsmål.. men for meg er et shell et skillpaddeskall :P
Opprinnelig postet av duxo
Noe jeg lurer på..
Angående hvis jeg nå bestiller shell hos host-it.. Hvordan blir det med å sette opp boter ? Har den en "pakke" klar eller ?? sry hvis jeg stiller dumme spørsmål.. men for meg er et shell et skillpaddeskall :P
Vis hele sitatet...
et shell er ikke noe annet enn en konto på en linux/bsd maskin ettellerannet sted. og der får du privilegier etter hvor mye du betaler. det står f.eks:
+ SSH/FTP aksess 24/7
Vis hele sitatet...
dette er inngangsprotokollen til shellet ditt. du har ssh (noe ala telnet men sikrere) for å gjøre kommandoer, ordne og ftp for å laste opp filer (20 mb diskplass nevnt nedenfor)
+ 2 bakgrunnsprosesser
Vis hele sitatet...
dette er antall prossesser på shellet ditt. providere kan si 2 prosesser, men det de kan mene er max en eggdrop og en annen pros. f.eks en BitchX, bnc etc. men dette varierer fra provider til provider, noen lar deg kjøre to eggies.
+ 20MB diskplass
+ 1 POP3 Epost-adresse
+ Tilgang til mange vhoster
+ Email og IRC support
Vis hele sitatet...
vhoster er adressene som kan kjøres på irc, du har kanskje sett din egen host,
, hvor da det til høyre for @ er vhosten din. en ting med disse er at folk setter sjeldent pris på lange ekle vhoster (noe norske shellprovidere er eksperter på). emailadressen din kan du også velge ut fra disse vhostene somregel.

de fleste har ferdigcompilet eggdrop og alle andre lovlige prosesser du kan kjøre på shellet ditt. du trenger bare å editere configer. HER har du en url om litt botnet linking etc.
Har et lite spørsmål ang shell.
Har hørt at det er mye billigere å kjøpe shell i utlandet, dvs servere som ikke er lokalisert i norge. Er det noen som har kjøpt et slikt shell og er fornøyd (eller ikke) med det?