Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1183
Jeg sitter med Stjelenor ADSL. Fra splitteren går ei ledning til adsl modemet og så fortsetter den til en router/switch (er det et navn som omfatter en switch med routerfunksjon?). I mine nettverksinstillinger har jeg motta ip. Firewallen er av.

Så da kommer jeg til problemetN når jeg sitter på mIRC (undernet) klarer jeg ikke å dcc-sende til folk. Jeg sender en fil, mottakern svarer accept, og så står det helt stille. Tenkte dette var riktige underforumet og poste den...
sikker på at serveren støtter DCC (ikke alle jør det)
åsså kan du prøve med en anna IRC klient som "KLIENT" eller.no
Better than thou.
Hvordan får du det til at det er klienten sin feil hele tiden? Dessuten er DCC direkte kontakt mellom de to personene, altså ikke en servergreie..
hmmm, en gang jeg skulle sende fil over IRC så sto d "server do not support DCC" eller.no da.
Better than thou.
Javel.. Men uansett så ville jeg anta at hvis det er sånn så er det et krav at alle serverene på EFNet, QuakeNet og UnderNet har støtte for å DCC'e.
ok, men jeg viste ikke noe om de serverne der.
forresten hva er adresen til q-net.
Epleplukker
Det kan væra at Telehor har firewall oppe på linja de.. Det er det hos meg! Jeg har ikke firewall hjemme, men Enit har den oppe!
Tror det er routeren sin feil, selv om jeg ikke kan si hvorfor
Men en venn av meg som har router, funker ikke DCC send heller... ?
nFF Marshall
morten's Avatar
irc.no.quakenet.eu.org
Chubby's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av SkiM
Det kan væra at Telehor har firewall oppe på linja de.. Det er det hos meg! Jeg har ikke firewall hjemme, men Enit har den oppe!
Vis hele sitatet...
Ajajaj, det kan vere detta ja... Vel, saken løst går jeg utifra...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmmz, sliter med det samme selv, har delt I-net connection på denne pcen jeg er på nå. Pcen i andre etasje har linja rett inn i seg, så har jeg kobla til denne pcen med en hub og ett nettverkskort i den andre pcen. Men jeg får ikke sendt ut fra MSN eller IRC. har prøvd på den andre pcen, og der går alt fett. Ikke firewall på i det hele tatt...
Weird..
om du bruker router må du opne porter til din box.
Opprinnelig postet av Adrian_-_
om du bruker router må du opne porter til din box.
Vis hele sitatet...
hvis du hadde giddi og lest postene før du svarer, så hadde du finni ut at nso har allerede lagt ut en "howto" på hvordan man dcc'er med en router..
Når en bruker en router, blir ting litt anerledes enn en kanskje tror.
Alle maskinene får en annen IP i windows (192.168.**.***) eller no sånt.
Dette går stort sett greit, men når det gjelder Filsending o.l så blir det litt mer problematisk. Routeren vet ikke hvem av maskinene det sendes fra (eller no sånt ), og derfor blir det ingenting, og timeout. Det en må gjøre, er å assigne spesefikke porter til en spesefikke maskinens lokal-IP.


(Forklaring av linken med egne ord )
Chubby's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av nso
http://nergal.homeip.net/art_mirc.php
Vis hele sitatet...
Takker, verre var det ikke