Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3705
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
jeg er i førsteganstjeneste.. sitter på Madla i Stavanger.. lurer på hvordan i helvete jeg skal komme meg på irc, ettersom det er LITE å gjøre på her nede.(spess om kveldene) jeg har prøvd diverse javascript men uten å lykke.. Jeg prøvde å laste ned en irc klient igår.. men jeg har ikke tilgang til å kjøre .hqx bin filer.. hvis jeg kunne ha kjørt ett pakkeprogram ville det jo vært streit men somsagt har jeg ingen tilgang..

Gusto: du som har vært på madla . kom du deg på irc eller?? if so; tell me how you did it =)

browseren de kjører er iexplorer 5.1(b1) Preview release (for mac da selvsagt) Noen som har peiling på hvordan jeg kan kjøre en irc klient? eller noen som har peiling på simple irc script som kjøres i browseren (java fukker seg som sagt)

hvis ikke: noen som kan oppgi url´s til andre javascript sider enn mirc.no og mobirc.cjb.net og mircx.com (mircx.com funket delvis men det var ikke mulighet for å skifte til efnet)

Er det noen som har peiling på exploits til imac? jeg prøvde mac for første gang i går.. så jeg er ganske n00b på dette =)


-sp3q
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av sp3q
Gusto: du som har vært på madla . kom du deg på irc eller?? if so; tell me how you did it =)

Vis hele sitatet...
jeg var på værnes, og der bare installerte jeg bersirc og satte igang

men du kan prøve jpilot. står på siden det at det støtter mac med ie 4.5 eller over.
Sist endret av Gusto; 11. april 2002 kl. 18:34.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
nei beklager mann.. det funket heller dårlig!! *usj* Phat snakket med ansvarlige igår og fikk han til å scripte ett simpelt script som vi kunne bruke.. men det tar jo sikkert hele rekruttskolen før det kommer i bruk.. så anyone.. noen som har peiling?


-sp3q
Jeg bruker en klient som heter Snak 4.6.5. Det er ikke så langt ifra mIrc, men den har en smule tungvint interface men der likevel det mest brukervennlige irc programmet jeg har vert borti på mac. fant den på www.twocows.com .
jeg tror du må bruke Aladdin suffsuit expander eller no sånt. (alla Win Zip).
du får lasta ned som shareware, men jeg veit ikke hvor.
håper det kan hjelpe.
Better than thou.
Opprinnelig postet av sp3q
....
Jeg prøvde å laste ned en irc klient igår.. men jeg har ikke tilgang til å kjøre .hqx bin filer.. hvis jeg kunne ha kjørt ett pakkeprogram ville det jo vært streit men somsagt har jeg ingen tilgang..
....
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruk IRCLE den beste irc clienten for mac. www.ircle.com
Better than thou.
Fuck, blir jeg nødt til å quote meg selv quote sp3q? Jesuzzzzzzzz
▼ ... over en uke senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av SubScrew
Bruk IRCLE den beste irc clienten for mac. www.ircle.com
Vis hele sitatet...
leser du i det hele tatt postene mine? mhm.. når jeg skriver at jeg ikke kan kjøre .hqx eller .bin filer, ville det jo være naturlig at jeg ikke kan kjøre noen programmer på macen.. inkuldert IRCLE..

-sp3q
Har du tilgang til å legge inn ny programmer?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
hehe.. nei jeg har kun tilgang til å kjøre IE
macintosh sucks

-sp3q
Har IE javastøtte ? da kan du kjøre en java irc-client eller slik jeg ville gjort det.. en java ssh client mot en linux box, test ut mindterm - den fungerer veldig bra.

Har IE ikke støtte for java sliter du litt mer, da må du til med CGI:IRC. Brukte det på skolen før jeg fant meg en åpen port jeg kunne kjøre en ssh tunnel over.
Sjekk pm sp3q...
ta å ssh/telnet et annet sted, hjem til din egen boks elns, derfra kan du irce ..
okay, det er ganske simpelt, (hvis java klienten fungerer da

gaa inn maa ww.xmirc.com eller www.mircx.com, og pr0v java klienten, hvis det ikke gaar saa setter du opp en bouncer utenfor nettverket deres (bruk en kammerats linux box eller whatever). etter det finner du en aapen port, bruk port 80 om n0dvendig eller ssl porten. og saa er det bare aa irce i vei
du kan da bruke Telnet som IRCclient da
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er jo de samme svarene om og om igjen her...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
jeg har IKKE tilgang til å kjøre noen andre programmer enn Iexplore ... og dessuten er jeg ikke INNI mac (og heldigvis for det) det er det største drittet jeg har vært borti..
men NEI. java funker ikke.. CGI funker ( men jeg finner ingen plasser jeg kan connecte til efnet fra) jeg finner bare lokale servere fra diverse sider.. Er det noen som har ett eller annet cgi script som jeg kan komme meg på irc igjen??

JEG HAR IKKE VÆRT PÅ IRC PÅ OVER EN MÅNDE!!!

-sp3q
stakkars sp3q min..
*savne @ irc*
www.mirc.no basert på samme måte som www.mircx.com
ta en sprayboks og tagg "jævla mac-horer" over hele skjermen.
Hvordan type sikkerhetsprogram bruker dem? Liksom for å begrense tilgangen din?

Scha
Opprinnelig postet av Adrian_-_
www.mirc.no basert på samme måte som www.mircx.com
Vis hele sitatet...
kunne ikke kjøre java-programmer..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
takker og bukker.. jeg er hjemme på perm nå, så jeg vet ikke om det funker eller ei.. men:

Hvilke servere kan jeg bruke da? siden jeg ikke har noe sjans til å komme meg på irc, og ikke husker alle de forskjellige serverene i hodet, har jeg ett lite problem..

-sp3q
efnetservere?

irc.homelien.no
irc.du.se (løøv)
irc.rt.ru
irc.daxnet.no (det er .no? ja?)