Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1831
Hei,
Helt ny på forumet her!

Har ruset meg siden jeg var 15 år, for det meste med hasj (store mengder daglig) og hadde problemer med coke en periode (3gram i uken i ca et års tid)

- Siden januar i år fikk jeg en sykdom og var veldig langt nede i kjelleren en periode (slitt med depresjon i perioder i flere år) men denne ganger var det ille.
Hadde testet valium noen ganger i utlandet når jeg ikke har hatt tilgang til hasj og tenkte at dette kunne hjelpe meg ut av de vonde tankene jeg hadde da.

Spiste i ca 3mnd 3-5mg xanax daglig, noen ganger 50-80mg blåvalium (da jeg ikke hadde tilgang på xanax hele tiden) helt til jeg var av i to dager og jeg fikk panikkanfall for første gang i mitt liv, noe jeg forstod da var abstinenser?
Gikk til legen min og forklarte problemet jeg slet med med pillene og depresjonen.
Ble trappet ned på sobril og det gikk forsåvidt veldig greit.

Har de siste to månedene hatt fortsatt 50-60 piller med valium liggende og 10-20xanax liggende, samt litt rivotril.

Jeg spiser nå kanskje 1mg xanax ila en uke, maks 2mg (alltid i helgene, prøver å holde det borte fra hverdagene)

DET jeg lurer på er om jeg holde på sånn så lenge jeg ikke tar mere enn maks to dager på rad ila en uke, uten at dette gjør meg fysisk avhengig igjen?
Jeg fikk som sagt veldig respekt for disse pillene etter mye daglig bruk i ca 3mnd.
Du klarer deg jo mange dager uten.
Har bare hørt at det kan henge igjen i flere dager i kroppen din..
Men takk for svar!
Sist endret av farligepiller; 19. juni 2020 kl. 10:32.
Xanax henger ikke lenge igjen i kroppen, i motsetning til Valium og Rivotril
Det er derfor jeg heller vil spise de istedenfor valium og rivo, de henger igjen så lenge i kroppen!
Takk for svar :-)
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er hvertfall mye bedre med 1mg xanax et par ganger i uka enn 3mg xanax/50mg valium hver dag. Men det er fortsatt en avhengighet så når de 20 xanaxene du har liggende er oppbrukt så prøv å unngå å kjøp igjen. Rivotrilen syns jeg du skal kaste og at du har 60 valium liggende tyder på et omfattende pilleavhengighetsproblem.
få livet på rett kjøl bror =)
Det at du har hatt et problematisk forbruk av både hasj og kokain tidligere, forteller meg alt jeg trenger å vite for å kunne på det sterkeste fraråde deg å eksperimentere med benzo. Bare styr langt unna.

Sitat av farligepiller Vis innlegg
Det er derfor jeg heller vil spise de istedenfor valium og rivo, de henger igjen så lenge i kroppen!
Takk for svar :-)
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig i dette resonnementet. Altså jo, hvis målet er å unngå positiv rustest i en eller annen sammenheng så er kort halveringstid bra. For kroppen og psyken derimot er det veldig kjipt.

Valium er jo et av de snillere benzoene. Lang halveringstid betyr ikke det samme som lang opplevd ruseffekt. Spør du meg så føles det som varigheten på valium og xanor er ca den samme, dvs 6-7 timer. Men på valium slipper du at nedturen kommer jævlig brått, slik at du plutselig sitter der abstinent uten å egentlig være bevisst på det. Så tar du mer for å bøte på, og så har du plutselig gående en pendel som svinger mellom griserusa og abstinent.

Men det gjelder jo selvfølgelig ikke deg som bare skal ta det en gang i uka. *himler med øynene*

Litt av problemet med å bruke benzoer er at man gjerne mister evnen til å ha noen form for kontroll eller displin til å i det hele tatt gidde å bry seg om at det kommer en dag i morgen. Hjelper lite hvor flink man er i planleggingsfasen, når man plutselig har glemt hvorvidt man husket å ta den den ene pillen der...

Går såklart an å få samme type form på alle slags benzo, men med xanor er du aldri mer enn én pille unna. Derfor er det enklere å bruke valium på en fornuft måte kontra xanor.

Tidenes avsporing, men følte for å motsi den konklusjonen om at xanor er bra fordi det ikke henger i så lenge.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er hvertfall mye bedre med 1mg xanax et par ganger i uka enn 3mg xanax/50mg valium hver dag. Men det er fortsatt en avhengighet så når de 20 xanaxene du har liggende er oppbrukt så prøv å unngå å kjøp igjen. Rivotrilen syns jeg du skal kaste og at du har 60 valium liggende tyder på et omfattende pilleavhengighetsproblem.
få livet på rett kjøl bror =)
Vis hele sitatet...
Hadde ingen planer om å kjøpe mere, tenkte heller å rasjonere ut det jeg har liggende, har man det liggende så vil jo alltid fristelsen være der desverre ja..
Har hatt disse valiumene i 4-5mnd nå, og klart meg fint etter jeg fikk det panikkanfallet ( nedtrappingen )samt hele dagen med ekle abstinenser.
Men ja takk for svar, skal prøve å holde meg unna når disse er tatt.
Rivotrilene kan jeg kaste ja, gikk på en kjempeblackout på dem!

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det at du har hatt et problematisk forbruk av både hasj og kokain tidligere, forteller meg alt jeg trenger å vite for å kunne på det sterkeste fraråde deg å eksperimentere med benzo. Bare styr langt unna.



Jeg er ikke enig i dette resonnementet. Altså jo, hvis målet er å unngå positiv rustest i en eller annen sammenheng så er kort halveringstid bra. For kroppen og psyken derimot er det veldig kjipt.

Valium er jo et av de snillere benzoene. Lang halveringstid betyr ikke det samme som lang opplevd ruseffekt. Spør du meg så føles det som varigheten på valium og xanor er ca den samme, dvs 6-7 timer. Men på valium slipper du at nedturen kommer jævlig brått, slik at du plutselig sitter der abstinent uten å egentlig være bevisst på det. Så tar du mer for å bøte på, og så har du plutselig gående en pendel som svinger mellom griserusa og abstinent.

Men det gjelder jo selvfølgelig ikke deg som bare skal ta det en gang i uka. *himler med øynene*

Litt av problemet med å bruke benzoer er at man gjerne mister evnen til å ha noen form for kontroll eller displin til å i det hele tatt gidde å bry seg om at det kommer en dag i morgen. Hjelper lite hvor flink man er i planleggingsfasen, når man plutselig har glemt hvorvidt man husket å ta den den ene pillen der...

Går såklart an å få samme type form på alle slags benzo, men med xanor er du aldri mer enn én pille unna. Derfor er det enklere å bruke valium på en fornuft måte kontra xanor.

Tidenes avsporing, men følte for å motsi den konklusjonen om at xanor er bra fordi det ikke henger i så lenge.
Vis hele sitatet...
Jeg mistet helt kontrollen i starten, men føler jeg har fått et «sunt» forhold til benzo etter forbruket mitt!
Har brukt det en gang i uken de siste to mnd nå, og har forsåvidt gått fint..
Men takk for råd, har en venn som har vært igjennom styr med slike piller som har frarådet meg slik du gjør, så skal nok ikke kjøpe noe mere av dette i senere tid nei.
Og jeg liker egt valium bedre enn xanax uansett, så kanskje jeg skal gi bort både rivo/xanax til en venn?
Sist endret av farligepiller; 19. juni 2020 kl. 13:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er en ganske vanlig oppfatning blant folk flest at det er den biologiske delen av rusbruk som skaper avhengighet. Dette er helt feil. Det finnes ingen trygge intervaller, frekvenser utover ekstremt sporadisk bruk. Poenget er ikke at hvor mye du inntar er irrelevant, men at det som faktisk avgjør om du har kontroll eller ikke er hvorfor du velger å ta pillene, og kanskje hvorfor du har masse benzo liggende etter å ha blitt trappet ned av legen.

Litt fordømmende kan man jo si at du prøver å få i både pose og sekk (ruse deg uten at det er noe problem), men på solt vil ikke dette holde.

Kvitt deg med stoffene, og få tak i en psykolog så du kan få tak i årsakene til at du holder på drøgsene selv om du har «slutta».

Hvis du må spørre om du har kontroll så har du ikke det. Den «fysiske avhengigheten» vil komme tilbake.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig individuelt. Jeg spiste 1mg/døgnet xanor i 5 uker for et par år siden. Gikk av cold turkey og ble så jeg aldri har vært før og det var direkte farlig. Ubeskrivelig jævlig. Til sammenligning gikk jeg av 10mg/døgnet diazepam i 1 år cold turkey uten stress. Hadde opphold på et par mnder og har spist 10-20mg siste halvåret - cold turkey for 2 uker siden og merker ingenting.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Det er en ganske vanlig oppfatning blant folk flest at det er den biologiske delen av rusbruk som skaper avhengighet. Dette er helt feil. Det finnes ingen trygge intervaller, frekvenser utover ekstremt sporadisk bruk. Poenget er ikke at hvor mye du inntar er irrelevant, men at det som faktisk avgjør om du har kontroll eller ikke er hvorfor du velger å ta pillene, og kanskje hvorfor du har masse benzo liggende etter å ha blitt trappet ned av legen.

Litt fordømmende kan man jo si at du prøver å få i både pose og sekk (ruse deg uten at det er noe problem), men på solt vil ikke dette holde.

Kvitt deg med stoffene, og få tak i en psykolog så du kan få tak i årsakene til at du holder på drøgsene selv om du har «slutta».

Hvis du må spørre om du har kontroll så har du ikke det. Den «fysiske avhengigheten» vil komme tilbake.
Vis hele sitatet...
Hei,
Jeg går til psykolog etter nedtrappingen min og har tatt tak i problemet.
Men ja jeg skal være ærlig å si at jeg sliter med å bare kaste disse pillene også. Jeg liker tanken på å ha dem der, og kunne ta noen øl på en lørdag med et par valium og koble av litt..
Har eget firma og jobber mye, så liker å kunne koble av iblant, da det er den måten jeg vet å koble av på (rus)
pillene har jeg hatt liggende i flere måneder, har bare ikke klart å kaste dem, og er nok derfor jeg ¨godtar¨ for meg selv å kunne ta en gang i uken
Kanskje litt feil heading å skrive om har jeg kontroll, burde heller ha skrevet om det er en trygg måte å ta benzo på.
Men skjønner at benzo er farlig og det er fort gjort å ta mere enn ¨planlagt¨

Takk for svar, setter pris på det

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veldig individuelt. Jeg spiste 1mg/døgnet xanor i 5 uker for et par år siden. Gikk av cold turkey og ble så jeg aldri har vært før og det var direkte farlig. Ubeskrivelig jævlig. Til sammenligning gikk jeg av 10mg/døgnet diazepam i 1 år cold turkey uten stress. Hadde opphold på et par mnder og har spist 10-20mg siste halvåret - cold turkey for 2 uker siden og merker ingenting.
Vis hele sitatet...
Ja den dagen jeg fikk panikkanfall og skulle prøve å jobbe samtidig var nok den værste dagen jeg har hatt, vil aldri dit igjen! Vil vel tro at om du har tatt valium i et halvt år i strekk nå, at abstinenser isåfall kan komme rundt to uker i etterkant pga halveringstiden? Vet ikke dette sikkert, men håper det går bra for deg takk for svar!
Sist endret av farligepiller; 19. juni 2020 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det firmaet ryker til helvete innen fem år om du fortsetter i dette sporet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det firmaet ryker til helvete innen fem år om du fortsetter i dette sporet
Vis hele sitatet...
Det kommer vel helt ann på.
Men ts, jeg må bare si at jeg synes du har vært veldig flink så langt da. Vi glemmer litt å gi ros her på freak når vi kommer med våre moralprekener. En ting du skriver som jeg spesielt bet merke i:

Sitat av farligepiller Vis innlegg
Men ja jeg skal være ærlig å si at jeg sliter med å bare kaste disse pillene også. Jeg liker tanken på å ha dem der, og kunne ta noen øl på en lørdag med et par valium og koble av litt..
Vis hele sitatet...
Gjenkjennelsesfaktoren er selvfølgelig ekstremt høy. Men det jeg synes er gøy ts, er at du er ærlig nok med deg selv til å skrive her at du sliter med å kaste pillene. Sånn helt ærlig, hvis du hadde gitt de pillene til meg så hadde jeg sittet med nøyaktig samme problem. Har til dags dato aldri kasta en pille. Derfor blir jeg ekstra glad hvis du gjør det.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Men ts, jeg må bare si at jeg synes du har vært veldig flink så langt da. Vi glemmer litt å gi ros her på freak når vi kommer med våre moralprekener. En ting du skriver som jeg spesielt bet merke i:



Gjenkjennelsesfaktoren er selvfølgelig ekstremt høy. Men det jeg synes er gøy ts, er at du er ærlig nok med deg selv til å skrive her at du sliter med å kaste pillene. Sånn helt ærlig, hvis du hadde gitt de pillene til meg så hadde jeg sittet med nøyaktig samme problem. Har til dags dato aldri kasta en pille. Derfor blir jeg ekstra glad hvis du gjør det.
Vis hele sitatet...
Takk, det var hyggelige ord! Jeg syntes faktisk det selv(ikke skryting) så godt å få høre det av noen andre
Jeg tok jo tak i problemet før jeg hadde knasket xanax i mange mange måneder, som helt sikkert hadde gjort det veldig mye vanskeligere å slutte..

Jeg skal gjøre deg glad i dag og kaste rivotrilen (denne ga meg blackout på 17mai), xanaxen skal jeg gi til en kompis, men valiumen skal jeg ikke lyve på meg at jeg kaster helt enda.