Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3190
Lurer på om det er noen som vet noe om det er mulighet for å komme seg rundt blokkeringene som skolen har plassert på laptopen.

Det jeg sikter til er at jeg har lyst til å ha muligheten til å installere software. Akkurat det med internett er ikke så viktig siden det bare er å bruke en VPN.

Takk på forhånd.
Har du fysisk Tilgang er det uendlig med muligheter Google is your friend!
npc
Trådstarter
23 4
Google har jeg prøvd så alt for mange ganger uten å komme frem til noen som helst løsning. Ikke har jeg fysisk tilgang til server etc. heller, og jeg har ikke akkurat planlagt å snike meg inn på IT kontoret.

Vet du om det er noen mulighet for å cracke administrator brukernavn og passord uten å bruke keylogger?
Pensjonert Skaper
Dersom du ikke sverger til Windows er det jo bare til å installere favoritt-distroen av Linux på en USB-penn og boote fra den istedenfor. Så får du utnyttet all kraften i maskinen uten å måtte forholde deg til noen ting som helst på disken. Det å finne administrators brukernavn og passord uten å måtte ty til mer lyssky aktiviteter er nok vanskelig.
Det spørs hvilken administratorkonto du snakker om. hvis den lokale administratorbrukeren er aktiv tar det deg nøyaktig 2 minutter.
Pensjonert Skaper
Sitat av Entima Vis innlegg
Det spørs hvilken administratorkonto du snakker om. hvis den lokale administratorbrukeren er aktiv tar det deg nøyaktig 2 minutter.
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne hvordan dersom det er tilfellet.
Da jeg gikk på videregående hadde jeg adminrettigheter på min PC, ervervet på forbudt vis.
Takket være dette, var det bare å endre MAC-adressen til nettverkskortet i enhetsbehandling, og vips, kom meg forbi blokkeringen som var satt opp, der lærerne kunne slå av og på i timene for å unngå at elevene surfet på andre sider enn ITSL i timen.

Helt på trynet spør du meg.
Google "sticky keys hack". Om IT-avdelingen på skolen din ikke er alt for opplyste, kan det funke.
Du kan jo clean installere OSet og formatere hele disken dersom PCn skal leveres tilbake, om ikke er det bare å gjøre som du selv vil, eventuelt hvis du har en ekstra harddisk liggende kan du jo bruke den og sette in den gamle om den skal leveres. Går helt fint å ta inn og ut harddisken om det er samme drivers og samme bios men ikke mellom alt forskjellige maskiner.

Husker vi kødda med skole pc på ungdomsskolen, satte på the marvelous breadfish og lukka lokket og alt det der, skulle visst om sticky keys da.
Sist endret av Kloroplast; 2. februar 2017 kl. 12:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Boot i sikkerhetsmodus med ledertekst og kjør kommandoen:

net localgroup administrators skole.no\npc /add
npc
Trådstarter
23 4
Mange bra forslag her, men jeg er likevel litt usikker på om jeg skal prøve noe siden læreren har sagt at de kjører sjekker på pcene på en månedlig basis for å sjekke om det er noen som gjør noe de ikke skal.

Det jeg mener er at det kan hende at det er overvåkingsprogramvare på pcen. Er det mulig å unngå dette? Tror dere at det i det hele tatt er det, eller er det bare skremselspropaganda? Har skolen lov til å bruke spyware?
Sist endret av npc; 2. februar 2017 kl. 20:49.
Hmm er ikke sikker hva de har lov til, men du kan jo partisjonere disken i 2 slik at du booter i C disken men velger disk D ved behov der du har privilegiene. ellers går det an å kjøpe sånn ting man bytter ut med dvd leseren slik at det er plass til en disk der.
Sitat av npc Vis innlegg
Mange bra forslag her, men jeg er likevel litt usikker på om jeg skal prøve noe siden læreren har sagt at de kjører sjekker på pcene på en månedlig basis for å sjekke om det er noen som gjør noe de ikke skal.

Det jeg mener er at det kan hende at det er overvåkingsprogramvare på pcen. Er det mulig å unngå dette? Tror dere at det i det hele tatt er det, eller er det bare skremselspropaganda? Har skolen lov til å bruke spyware?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal det ikke være lov til å ha agenter lokalt på en PC som rapporterer inn ymse stuff? Dette har jo alle innen enterprise. Din personlige mappe er din, enkelt og greit, men mye på din PC er ikke personlig. Det å spørre om hvem som er medlem i den lokale administrator gruppen kan gjøres via ett script.
https://gallery.technet.microsoft.co...5faa57#content

Vil de lese logger for å se hva som er logget: C:\windows\system32\winevt

Anbefaler deg å bruke PCen til det den skal brukes til, behøver du annen software, gå til IT og spør.

Nok moralisering.

Fyr opp en distro av ymse og resett passordet.
Sist endret av SinHazzard; 3. februar 2017 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekka litt på aliexpress og fant en slimSATA HDD bay for 2.6 USD. Bestilte det så jeg får boota ubuntu. Shippingen kan ta litt tid da. Har du en SATA disk liggende så er det bare å mekke ting sammen. Men da kommer det med garanti, om PCn i det hele tatt har et rom for bayen osv, dette finner du ut.
Jeg har hatt Administrator tilgang på skole-pc siden jeg fikk den, denne metoden funker fett.