Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3963
Uten å gå for mye i detaljer har jeg en venn som er blitt anmeldt av ex kjeresten sin.
Han har en gammel Samsung S4 med mye viktige bilder, SMS osv. Den hadde knust skerm og har logge ubrukt en stund, han gikk og fikset skjermen i går, men har glemt screen lock passordet.
Jeg har søkt litt rundt og funne ut at man kan bruke gmailèn til å resette telefonen. Han hadde ikke gmail registrert på telefonen, så det er ikke noen mulighet.
Er det noen måte å cracke den på?

Det blir jo en siste mulighet å levere inn til politiet. Men hadde vert okay å få fikset det selv.

-utepaanordnes
Hvilken versjon av Android er dette? Sjekk ut CVE-2015-3860 om det er Lollipop.

Historien din gir ingen mening, og jeg antar at telefonen ikke er hans. Så det er all hjelpen du får av meg.
1 . les manualen HVORDAN boote den i reovery mode, normalt er det holde inn power og volum og home (varier litt så les manualen for din til.
2. du veit du er i recovery mode når du ser en svart skjerm, der velger du reset til factory default.
3. boot tlf å du kan bruke tlf.

(skal du hente ut bilder å sånt, koble usb kabel til pc. når du er i revcovery mode så får du tilgang til bilder.
Vi er ikke sikker på om det er lollypop. Det er ikke noe alternativ som heter "factory defults", bare "wipe data/factory reset" og da slettes alle data.
Har testet "Wondershare Dr.Phone for Android", det fungerte med min Note, men USB-debugging er ikke valgt på S4èn. Kies krever også USB-debugging.
Det eneste jeg kommer på da er å formatere minnet og bruke ett datarecovery program for å gjennoprette det som er slettett. Men det blir for risikabelt.
Vet dere om politiet har utstyr og evne til å få det ut? Han må jo levere den der vist ikke vi får det til, men er dumt vist de skulle rote det til.
få ut informasjon er 0 stress, Bare man har verktøyet. Lever den til ett sertifisert verksted. Koster typ 3k ish. Eneste måten det er litt vrient å få ut informasjon er hvis du har kryptert hele minnet. Men til og med da får man ut noe. Tar bare litt lengre tid. For å skru på debugging på man som regel inn på telefonen.
EDIT:
Setter pris på at du er skeptisk Dyret, men dette er fakktisk helt legitimt.

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
få ut informasjon er 0 stress, Bare man har verktøyet. Lever den til ett sertifisert verksted. Koster typ 3k ish. Eneste måten det er litt vrient å få ut informasjon er hvis du har kryptert hele minnet. Men til og med da får man ut noe. Tar bare litt lengre tid. For å skru på debugging på man som regel inn på telefonen.
Vis hele sitatet...
Ja det må være tingen, vet du om noen som er dyktig på området? Bor i Bergen, men kan vel sende den i post. Han har alt av papirer så det skulle ikke være noe problem.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sen oppdatering. Han ga telefonen til en som "viste" hva han dreiv med, så tilbakestilte denne karen den til fabrikkoppsett. Men det ser ut til at saken løser seg alikavel. De har jævla lang behandlingstid tydligvis.
Tråden gir ingen mening.