Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  166 30901
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Tips til level 9?

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Prøvde ROT-13 på de forskjellige @media i CSSen, det var det ikke :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tips til level 9?

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Prøvde ROT-13 på de forskjellige @media i CSSen, det var det ikke :P
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Prøv mindre browser. Fysisk mindre.
Sist endret av vidarlo; 2. juni 2014 kl. 01:26.
Er det meningen at man skal knekke hashen på level 11? Eller er det bare lagt inn for å villede?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Er det meningen at man skal knekke hashen på level 11? Eller er det bare lagt inn for å villede?
Vis hele sitatet...
Du spør, men vil det ikke ødelegge litt av poenget om jeg svarer? Eneste regelen i spillet er at jeg ikke ønsker at folk spammer serveren med requests. Spesielt siden det ikke en gang er min server det kjører på. Finner du en alternativ løsning på en oppgave (altså noe du tror ikke er den riktige løsningen) så send meg gjerne en PM. Hadde vært kult å vite om slike ting så jeg kan lære litt jeg og
Sist endret av etse; 2. juni 2014 kl. 02:14.
Jeg skjønner. Men da for vi spare litt hodebry til i morgen å heller finne veien til senga.
Sitat av etse Vis innlegg
Eneste regelen i spillet er at jeg ikke ønsker at folk spammer serveren med requests.
Vis hele sitatet...
Det går bra, er maks en request i sekundet og alle som overdriver droppes i firewallen i 24t.
Er det en feil på level 5 eller gjør jeg noe feil? Får denne feilmeldingen når jeg skriver inn passordet. Ønsker ikke hjelp, bare bekreftelse på om jeg gjør noe feil eller ikke

Kode

Method Not Allowed

The method is not allowed for the requested URL.
Ukjent
Trådstarter Donor
Svaret er enkelt: om du ikke kommer videre til neste oppgave gjør du noe feil. Nå er det bare opp til deg å bruke hintene du får.
Sist endret av etse; 2. juni 2014 kl. 02:26.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Oooh, Level 11 var en hard nøtt :P
Fullførte også alle til nå, og hintene i oppgavene burde være forklarende nok. Se nøye på bildene og forsøk å tenke hva de symboliserer. Skriv ned noen stikkord og søk deg fram.
Ukjent
Trådstarter Donor
Vil forresten legge til en request: om noen har forslag til nye oppgaver blir jeg kjempe glad for å få dem på PM så jeg kan implementere flere - er begrenset hvor god mod kreativitet jeg har, og mye blir inspirert fra andre sider.
Finner ikke engang ut PW til 1..
Tror jeg gir opp, dette er ikke mitt felt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har dessverre ingen oppgaver å komme med, er litt spent på de andre oppgavene, men synd at man stopper helt opp dersom man ikke kan nivå 5 fks.

En koselig feature hadde vært å kunne se/løse alle oppgavene hver for seg, og at man evt får en acheivment/bekreftelse på hver oppgave man løser, slik at man kan ta hvilken som helst oppgave man vil.

Mulig folk syntes dette ødelegger hele morroa, men var nå en ide
Sitter helt fast på 5 jeg også og skulle gjerne hatt en mulighet til å prøve andre oppgaver imens uten å måtte ødelegge oppgave 5 ved å få svaret.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Sitter helt fast på 5 jeg også og skulle gjerne hatt en mulighet til å prøve andre oppgaver imens uten å måtte ødelegge oppgave 5 ved å få svaret.
Vis hele sitatet...
Det er gitt ganske mange hint. Konkret får du beskjed om Method Not Allowed. Det handler antakeleg om HTTP Method. Det finst grovt sagt tre typer - GET, POST og HEAD. Kva har formen? Kva gjer dei ulike typane?
Stuck på 6, noen hint?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Spenna Vis innlegg
Stuck på 6, noen hint?
Vis hele sitatet...
Du kan jo få et lite hint
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det handler ikke om hva du ser, men hva du ikke ser
Level 7

SPOILER ALERT! Vis spoiler

sqlite3.OperationalError
OperationalError: unable to open database file

Eneste den spytter ut, samme hva jeg skriver inn i feltet
Noen som har droppet alt?


Slet lenge med level 6, men løsningen var mye lettere enn jeg trodde.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Level 7

SPOILER ALERT! Vis spoiler

sqlite3.OperationalError
OperationalError: unable to open database file

Eneste den spytter ut, samme hva jeg skriver inn i feltet
Noen som har droppet alt?


Slet lenge med level 6, men løsningen var mye lettere enn jeg trodde.
Vis hele sitatet...
Ang. level 7 så skal det ikke være mulig å ødelegge for andre. Problemet var at jeg renamet fila og tydeligvis ikke fikk meg meg endringen når jeg pushet til repository.

Skal være fikset nå, må bare gi det litt tid før det blir oppdatert på serveren.

... og der var det fikset
Sist endret av etse; 2. juni 2014 kl. 19:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Noen som har klart lv11?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av djxfade Vis innlegg
Noen som har klart lv11?
Vis hele sitatet...
minst 3 stykker
Er 12 mulig å løse?
Ukjent
Trådstarter Donor
Den skal være det. Men hintene er kanskje dårlige. Prøvde å teste nå, ser ut til å funke med mindre jeg overså noe.
Sist endret av etse; 2. juni 2014 kl. 22:03.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av etse Vis innlegg
Den skal være det. Men hintene er kanskje dårlige. Prøvde å teste nå, ser ut til å funke med mindre jeg overså noe.
Vis hele sitatet...
Den funker, men er litt uklart mtp. på path utleda av hintet. Standarden tilseier vel at ting skal plasserast på rota.
Meeh jeg klarer ikke level 5, antar det har noe med kodingen til siden å gjøre. Kanskje jeg finner ut av det i morgen

Etse: Takk for underholdningen! Du er awesome :3
Takk til etse for god underholdning!
Sitter her å sliter med level 6. Vært på den så lenge at jeg pent ber om et hint som kan dytte meg i riktig retning. Noen kloke sjeler som ønsker å dele?
Python-snutt som løser oppgave 11. Sowpods finner man på nettet om man leter litt.

Fantastisk artig spill, forresten! Jeg hadde spesielt sansen for oppgave 10.
finner ikke ut av level 5-

får kun HTTP/1.1 400 Bad requests da jeg bruker netcat
Sitat av villniss Vis innlegg
finner ikke ut av level 5-

får kun HTTP/1.1 400 Bad requests da jeg bruker netcat
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendig å bruke netcat på level 5 lenger. Det har blitt lagt til flere oppgaver og level 5 er nå en annen oppgave.
Den er nå langt enklere.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av antring Vis innlegg
Takk til etse for god underholdning!
Sitter her å sliter med level 6. Vært på den så lenge at jeg pent ber om et hint som kan dytte meg i riktig retning. Noen kloke sjeler som ønsker å dele?
Vis hele sitatet...
Fra tidliggere i tråden:
Sitat av etse Vis innlegg
Du kan jo få et lite hint
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det handler ikke om hva du ser, men hva du ikke ser.
Vis hele sitatet...
Kombiner dette med tittelen på siden som er "Hidden in plain sight".
Det har gått relativt greit frem til 12, men der stoppa det seg opp nå. Uansett veldig veldig gøy
Jeg sitter fast på level 1.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg sitter fast på level 1.
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler
F12 + se i HTML
Sitat av Legende Vis innlegg
Python-snutt som løser oppgave 11. Sowpods finner man på nettet om man leter litt.

Fantastisk artig spill, forresten! Jeg hadde spesielt sansen for oppgave 10.
Vis hele sitatet...
Tror jeg trenger et spark i rett retning på oppgave 10.
Jeg har forstått temaet, men jeg sliter med å finne de riktige verktøyene og/eller å bruke dem riktig.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Tror jeg trenger et spark i rett retning på oppgave 10.
Jeg har forstått temaet, men jeg sliter med å finne de riktige verktøyene og/eller å bruke dem riktig.
Vis hele sitatet...
Om du har forstått oppgaven trenger du ingen spesielle verktøy. Om du føler du trenger spesielle verktøy tenker du alt for avansert. (akkurat som mange tenkte alt for avansert i oppgave 8 - oppgavene tar ofte for seg et bestemt konsept og forenkler det slik at man kan løse det uten veldig avanserte verktøy)

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Oppgave 8 kan fint løses med å bruke javascript-konsollen i google-chrome, eller bare curl om man er mer fan av det.
Sist endret av etse; 3. juni 2014 kl. 13:31.
Sitat av etse Vis innlegg
Om du har forstått oppgaven trenger du ingen spesielle verktøy. Om du føler du trenger spesielle verktøy tenker du alt for avansert. (akkurat som mange tenkte alt for avansert i oppgave 8 - oppgavene tar ofte for seg et bestemt konsept og forenkler det slik at man kan løse det uten veldig avanserte verktøy)

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Oppgave 8 kan fint løses med å bruke javascript-konsollen i google-chrome, eller bare curl om man er mer fan av det.
Vis hele sitatet...
Takker så mye!
Oppdaget funksjoner jeg ikke visste om i javascript-konsollen nå.
Ukjent
Trådstarter Donor
Alternativt mirror om det skulle være noe problem med hovedsiden av en eller annen grunn: http://129.242.19.242:81/
Har kommet til "del 2" på level12. Er det meningen å lure systemet til å godta passordet vi har, eller skal man finne det gamle passordet?
gidder noen poste fasiten til lvl5, står helt fast og vil prøve meg videre.

Sleip
Sitat av Sleip Vis innlegg
gidder noen poste fasiten til lvl5, står helt fast og vil prøve meg videre.

Sleip
Vis hele sitatet...
Fasit? Noe av morroa er å klare disse på egenhånd. Men jeg kan gi deg et hint.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

Stikkord: base64
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Fasit? Noe av morroa er å klare disse på egenhånd. Men jeg kan gi deg et hint.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

Stikkord: base64
Vis hele sitatet...
Skulle ønske det hjalp meg

SPOILER ALERT! Vis spoiler

med base64 blir svaret ragnaros, og det er irriterende nok ikke svaret.
Sitat av Sleip Vis innlegg
Skulle ønske det hjalp meg

SPOILER ALERT! Vis spoiler

med base64 blir svaret ragnaros, og det er irriterende nok ikke svaret.
Vis hele sitatet...
Mer informasjon til level 5.
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Det er en del av svaret og gir deg et hint om hva neste steg er. Sjekk ut denne listen av feilkoder og se om du finner en du kjenner igjen.


Personlig er jeg fortsatt fast på level 6 til tross for hint. Er det en gåte eller et ordspill på noe jeg ikke ser, eller er det en teknisk løsning? Har testet ut blant annet steganografi og andre potensielle løsninger uten hell..
Noen som har et minihint eller noe til lvl 12?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Sleip Vis innlegg
Skulle ønske det hjalp meg

SPOILER ALERT! Vis spoiler

med base64 blir svaret ragnaros, og det er irriterende nok ikke svaret.
Vis hele sitatet...
Ser på feilmeldingen du får. Er det samme feilmelding du får som når du svarer feil på andre oppgaver? Hvis du plutselig får en annen feilmelding, er feilmeldingen i seg selv ofte et ekstra hint.

Sitat av antring Vis innlegg
Mer informasjon til level 5.
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Det er en del av svaret og gir deg et hint om hva neste steg er. Sjekk ut denne listen av feilkoder og se om du finner en du kjenner igjen.


Personlig er jeg fortsatt fast på level 6 til tross for hint. Er det en gåte eller et ordspill på noe jeg ikke ser, eller er det en teknisk løsning? Har testet ut blant annet steganografi og andre potensielle løsninger uten hell..
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det er noe du rett og slett ikke ser. Hvis man bare hadde klart å se det

Sitat av Yochi Vis innlegg
Noen som har et minihint eller noe til lvl 12?
Vis hele sitatet...
Minihint:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det er unix-server
Sist endret av etse; 5. juni 2014 kl. 16:00.
Takket være en fin add-on i firefox kom jeg meg til lvl 6 men regner vel med at det finnes et passord som fungerer på lvl 5. skulle gjerne lært hvordan jeg finner det.

SPOILER ALERT! Vis spoiler



Sleip
Ukjent
Trådstarter Donor
Du fant riktig passord på level 5. Men det å finne riktig passord var bare halve oppgaven
Sitat av etse Vis innlegg
Du fant riktig passord på level 5. Men det å finne riktig passord var bare halve oppgaven
Vis hele sitatet...
Angående level5:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hadde det vært mulig å koble seg opp med netcat og så sende
en POST-request for å hente ut level6-siden i tekstformat,istedet for å bruke Firefox-addonen?

Dvs, Noe lignende med
nc 94.242.209.133 81
POST /level6 HTTP/1.1
Host: http://94.242.209.133:81/level5?password=cowlevel
User-Agent: Mozilla/5.0
Content-length: 181
Connection: keep-Alive
password=ragnaros&action=level6
Ukjent
Trådstarter Donor
Ja. Du kan fint løse den med netcat eller telnet.
Sitat av etse Vis innlegg
...snip...
Minihint:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det er unix-server
Vis hele sitatet...
Det har jeg allerede sett
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Antar oppgaven går ut på å finne lokasjonen til backup av passordet, og hente ut dette.
Her stopper desverre jeg.
Forstår heller ikke hva du vil frem til med bildet, googlet i øst og vest de siste dagene.


Sitat av villniss Vis innlegg
Angående level5:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hadde det vært mulig å koble seg opp med netcat og så sende
en POST-request for å hente ut level6-siden i tekstformat,istedet for å bruke Firefox-addonen?

Dvs, Noe lignende med
nc 94.242.209.133 81
POST /level6 HTTP/1.1
Host: http://94.242.209.133:81/level5?password=cowlevel
User-Agent: Mozilla/5.0
Content-length: 181
Connection: keep-Alive
password=ragnaros&action=level6
Vis hele sitatet...
Brukte utviklerverktøyet til Chrome for å løse alle steg i den oppgaven jeg.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Og om du ikke klarer å bruke verktøyene i Chrome, kan du jo bare skrive en liten html side