Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3733
Hei!
Da har det seg sånn at min mors facebook ble i idag hacket. Personen har endret passord både på facebook og på hennes e-post. Ja, hun hadde samme passord på begge..

Så jeg sitter litt dårlig ann her, en frustrert mor som ikke kommer seg på facebook er ingen spøk!

Har nå deaktivert hennes brukerkont midlertidig, men hva enn jeg gjør så får jeg ikke kontroll over kontoen hennes. Siden "hackeren" har byttet passord på både e-post og facebook kommer jeg meg inn på hverken av disse. Hadde heller ikke nok opplysninger for å få tilbakestilt e-posten hennes.

Dette er forsåvidt det "dating"-viruset, men hun mener selv stærkt at hun ikke hadde klikket på lenken.

Hva kan jeg eventuelt gjøre? Skulle gjerne hatt hjelp snarest...
Gå for å få tilbake epostkontoen først, så er det lettere å få orden på Facebook etterpå.
Trådstarter
14 0
Har prøvd det, men siden vi ikke har nok opplysninger når vi prøver å få den tilbake så avviser de meg. Men kan evt. prøve å kontakte microsoft/outlook.
Kontakt Microsoft. De har jeg tatt kontakt med når min konto ble hacket av en russer en gang. Hadde selv ikke nok info til å få passordet på kontoen tilbakestilt, men Microsoft hjalp meg med en gang.
Trådstarter
14 0
Var det da på forumet du spurte? Eller har de en direkte support?
Er det hotmail / live konto det er snakk om så kan du tilbakestille passordet. hvis du ikke har nok opplysninger så kommer det opp en lenke hvor du kan sende en direktemail til et support-senter. (litt usikker på om du får opp et telefonnummer).

Har du lagt opp en form for autentikator så vil dette gjøre ting meget lettere såklart. Jeg har satt en inaktiv Gmail-adresse som backup-adressen til hele familien så hvis dette skal skje så kan kan hente ut passordet via Gmail kontoen.
Prøv tilbakestill passordet og se hvor langt du kommer
Da jeg glemte passordet mitt på facebook kontakt jeg de, og måtte sende kopi av pass/førerkort, skrive mye opplysninger osv. Etter en stund ordnet det seg.
Var en eller annen som fikk endra passord og email på facebook-kontoen min også en gang i tiden, og eneste som funka for min del var at jeg hadde en gammel Confirmation mail på at jeg skulle skifte passord liggende på emailen min.

Den hadde visst ikke utgått. For min del fungerte ikke de 3-venners-verifiseringene eller de andre account-retrieval stepsa til facebook.

Lykke til!
Sist endret av Bruskork1; 8. januar 2014 kl. 09:21.
Sikkerhetsspørsmål for eposten? Har du ikke dette er du litt fucked ja.

Kan jo kontakte Microsoft og Facebook og forklare situasjonen, med tanke på at det er logget inn fra forskjellige IPer.
Uansett så er jeg ikke sikker på om dette vil holde.

En Facebook er jo bare en Facebook, lag en ny? Litt verre det med epost, men kan ikke tenke meg det blir brukt til noe seriøst vist man ikke husker essensiell info om den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Da jeg glemte passordet mitt på facebook kontakt jeg de, og måtte sende kopi av pass/førerkort, skrive mye opplysninger osv. Etter en stund ordnet det seg.
Vis hele sitatet...
Funker sikkert veldig bra om man har falskt navn på facebook...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
gå i utviklermodus og forsøk å få tak i webadressen/urladressen..ikke navnet hennes,men "webnavnet"..alt kan hackes og denne er nesten litt fooor enkel
Sitat av sispede Vis innlegg
gå i utviklermodus og forsøk å få tak i webadressen/urladressen..ikke navnet hennes,men "webnavnet"..alt kan hackes og denne er nesten litt fooor enkel
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette?
Sitat av sispede Vis innlegg
gå i utviklermodus og forsøk å få tak i webadressen/urladressen..ikke navnet hennes,men "webnavnet"..alt kan hackes og denne er nesten litt fooor enkel
Vis hele sitatet...
Du skrev nærmest det samme i en annen tråd, uten å komme med noen nærmere forklaring:

Dersom du får tak i webadressa til brukerprofilen og er i utviklermodus,så kommer du inn på andres profiler
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på "utviklermodus", "webadresse" og "webnavn" - og hvordan man bruker opplysningene til "hacke" egen eller andres Facebook-konto.