Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1491
Hei hå!

Tror jaggu jeg ikke har postet her på flere år. Men tror dere kanskje sitter på kunnskapen til å besvare mitt ubesvarte spørsmål.

Er det en hastighetscap på usenet ved bruk av Altibox(NTE) som ISP? Har søkt litt rundt og tallet 3MB/s er det nærmeste jeg kommer til svar. Kan noe bekrefte dette? Det er veldig sporadisk på døgnet når jeg selv får makset linja mi ser dere.

Kan vel og nevne at jeg har prøvd to ulike porter som min server opererer med til ingen nytte.

Ha en fortsatt fin kveld!
Jeg har kun hørt snakk om mange som "opplever" cap på ftp med AltiBox, men jeg har ikke AltiBox så ta dette da med en stor klype salt.
Sitat av TULIPS Vis innlegg
Jeg har kun hørt snakk om mange som "opplever" cap på ftp med AltiBox, men jeg har ikke AltiBox så ta dette da med en stor klype salt.
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller. Derfor det virker så rart. Har testet noen dager nå og det virker som om hastigheten går opp igjen etter 23:00.
Vet ikke hva USENET er men det er ingen hastighetscap via Altibox annet enn den faktiske hastigheten på nettlinja di. Fiberkabelen er det heller ingen bekrensinger på mtp. hvor mye som kan lastes ned/opp. Sitter du på trådløst eller kabel?
Sitter på kabel. Og jeg snakker om USENET/NEWSNET.

Får vel avklart om det faktisk er en hastighets-cap når jeg får testet mer selv over de neste dagene.
Sitat av Freeloader Vis innlegg
Sitter på kabel. Og jeg snakker om USENET/NEWSNET.

Får vel avklart om det faktisk er en hastighets-cap når jeg får testet mer selv over de neste dagene.
Vis hele sitatet...
Enkelte usenet-leverandører capper også båndbredden til hver bruker.
Jeg har et 40 Mbit/s og får ofte rundt 3-4,5 MB/s nedlastingshastighet i steam nedlastinger, og høyere på ny torrents som walking dead så jeg tviler på at det er noen cap på Altibox nettet, opplever jeg da
Sitat av Freeloader Vis innlegg
Sitter på kabel. Og jeg snakker om USENET/NEWSNET.

Får vel avklart om det faktisk er en hastighets-cap når jeg får testet mer selv over de neste dagene.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe hastighetscap på hverken ned- eller opplasting. Har du en 25mbit linje stemmer det at du skal likke på ca 3megabyte ned-/opplasting. Koster ikke mye mer for en 60/60 linje, ligger på 100/150kr mer per måned utifra hvilken leverandør av altibox du har, så kanskje det er en idé. Selv hadde jeg kjørt på med 100/100, koster ikke mer enn 800-900kr/mnd.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Enkelte usenet-leverandører capper også båndbredden til hver bruker.
Vis hele sitatet...
Dette sjekket jeg opp i går faktisk og fikk vite at dette ikke var saken med min leverandør. Enda et punkt som tyder på at det er Altibox som kapper meg
Sitat av Freeloader Vis innlegg
Dette sjekket jeg opp i går faktisk og fikk vite at dette ikke var saken med min leverandør. Enda et punkt som tyder på at det er Altibox som kapper meg
Vis hele sitatet...
Vi gjør ikke det
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Er ikke noe hastighetscap på hverken ned- eller opplasting. Har du en 25mbit linje stemmer det at du skal likke på ca 3megabyte ned-/opplasting. Koster ikke mye mer for en 60/60 linje, ligger på 100/150kr mer per måned utifra hvilken leverandør av altibox du har, så kanskje det er en idé. Selv hadde jeg kjørt på med 100/100, koster ikke mer enn 800-900kr/mnd.
Vis hele sitatet...
Jeg har 60/60 faktisk. Ah, så da er det nøtt å være noe humbug på min ende da. Det motiverer til enda mer feilsøking

Men det er så utrolig merkelig! Det kan nesten virke som om det er noe QoS som er aktivert på ruteren, men det er det ikke.