Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 954
Har lenge vurdert å få satt opp VPN tilkobling mellom meg og en server i utlandet for å være mer anonym på nett. Jeg forventer ikke å være den ukjente, jeg har ingen mål om å utgi meg for å være Guy Fawkes, men jeg ønsker sikre trafikken mellom meg og mine destinasjoner.

Etter en del tenking ønsker jeg å se på mine muligheter til å sikre trafikken min, da også uten VPN da jeg ikke ser ut til å finne en måte å sette opp og konfigurere dette på serveren min. (dvs. at jeg har fått hjelp tidligere, og de som har prøvd har måtte gi opp)

Her er litt om hva jeg har gått gjennom til nå for å finne løsning for meg, men da for VPN:

Router: D-Link DIR-655
Tidligere tråd på freak.no (0 svar)

Nåværende tilkobling: VPNTunnel.se
Tidligere tråd på freak.no (kun input¹)

Hvordan sette opp VPN server?
Tidligere tråd på freak.no (2 svar, ingen løsning²)

Nå er jeg interessert i å finne ut om proxy (da med SSL) kan være nok for å sikre tilkoblinger for de programmer jeg skal bruke; e.g. nettleser. Slik at jeg samtidig kan bruke andre programmer utenom til spill o.l.

Selvfølgelig, er det andre løsninger som kan passe bedre for meg er jeg veldig mottakelig, og ikke minst taknemlig, for de forslag som blir gitt.

På forhånd takk!

__________________
¹ Jeg ble kjent med denne løsningen via denne nettsiden, men etter måneder med bruk har jeg erfart lave hastigheter over lengre tid. Tilkoblingen har alltid vært stabil, men tjenesten har hatt sine nedetider.

² Den "løsningen" jeg ble presentert kan vedkommende prøve (på nytt) hvis ønskelig, men da han ga opp sist han prøvde gir jeg meg ikke ut på å gjøre dette selv.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Har serveren på andre enden en Router med støtte for VPN? Mitt ruter har en egen VPN funksjon, som lett lar meg sette opp til hjemmet.

(Cisco Small Business WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN hvis du lurte )
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke tilgang til noe annet enn serveren på den andre siden av tilkoblingen.

[...] Serveren min kjører linux [Ubuntu 11.04 (GNU/Linux 2.6.38.2-grsec-xxxx-grs-ipv6-64 x86_64)] på en Intel Atom D425 @ 1.80GHz med 2 GB minne, 1 TB lagringsplass, og en tilkobling mot nett på 100mbit.
Vis hele sitatet...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Har du tilgang til å bytte server software?
Det er fint lite jeg vet om dette, siden jeg ikke er direkte interessert (for øyeblikket) om VPN tjenester samt oppsett av dem.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Hvilke software sikter du til?

Jeg har jo kun spesifisert litt harware, distro og kernel-versjon.

Det er såklart mulig å bytte distro, men om jeg ønsker/bør blir noe annet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sikter til distro ja. Har du;

Noen aning om åpne porter?
Noen aning om du har lov til å bruke serveren til VPN? (Noen hosts lar deg ikke gjøre dette.)
Kan du selv åpne porter i nettverket?
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke begrenset av tilbyder, nei.

Og jeg står fritt til å bruke servern slik jeg ønsker, dette gjelder også VPN.
Sett opp pptpd.
Har selv satt opp dette.
Noe du lurer på? bare spør her (ganske god erfaring med linux-servere)
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@wtf1337: Skal jeg bare følge denne guiden?

Link her.
Sitat av waf Vis innlegg
@wtf1337: Skal jeg bare følge denne guiden?

Link her.
Vis hele sitatet...
Ja eller funker sikker greit den.
Eller så er google et meget godt værktøy.