Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1578
Hei!

Jeg skulle sjekke e-posten min i dag, og til min store forferdelse kom jeg meg ikke inn. Jeg fikk bare beskjed om at passordet var feil. Dette er den mest seriøse e-posten min, som jeg kun bruker til nettbank og jobb-relaterte ting. Passordet skulle være sikkert nok. Langt og med en kombinasjon av store og små bokstaver (ingen ord), samt tall. Jeg brukte riktignok dette passordet både til e-posten, og som nettbankpassord (i tillegg til engangskode), men ingen andre steder, og jeg har heller ikke registrert den e-postadressen på noe tull. Men likevel fikk jeg bare beskjed om at passordet var feil.

Prøvde først i Firefox, men det funket ikke. Prøvde da Safari, for å se om det var annerledes der (Safari jeg pleier å sjekke mailen i). Funket ikke i noen av dem. Freaket greit ut, men fikk heldigvis resatt passordet ved hjelp av en engangskode som ble sendt til mobilen min (takk gud for at jeg registrerte meg med mobnr). Men da jeg logget inn med det nye passordet, fikk jeg denne meldingen:
http://bildr.no/thumb/1148851.jpeg

Hva betyr dette? Logget inn på de andre e-postkontoene mine i Firefox etterpå. Ingen problemer med noen av dem, til tross for lavere sikkerhet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Trykk vis sertifikat, og post innhaldet her, så det er mogeleg å vurdere kvifor den advarselen kom.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Trykk vis sertifikat, og post innhaldet her, så det er mogeleg å vurdere kvifor den advarselen kom.
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/thumb/1148860.jpeg

Får nevne at jeg nå logget inn på Firefox uten å møte noen advarsler, dvs alt virker fint. Men jeg er likevel meget mistenksom siden jeg isted ikke kom meg inn i det hele tatt. Det er jo krise dersom noen har kommet seg inn og endret passord. Jeg aner ikke hvordan de har klart det, i så fall.

Har heller ikke Hemmelig Spørsmål-funksjonen aktivert på denne e-posten, så det er ikke en mulighet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hotmail password kan hackes veldig enkelt, men først sjekk om datoen på pc-en er riktig. Det vil fikse sertifikatet.
Sist endret av robife; 20. april 2012 kl. 03:28.
Før du ble "hacket", hadde du knyttet kontoen din opp mot Live? Hvis ikke så er det skummelt lett å hijacke kontoen din
Dette har skjedd med flere ganger, kansje du er overvåket