Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2817
Hei. Har en msnadresse som det er veldig mange spessielle kontakter på. Det som er greien er at noen av de forteller at de skal anmelde meg osv. Jeg sitter i et annet land på internett, bruker ip hider pluss at pcen ikker er norsk. Det jeg da lurer på er, er det noen måte jeg kan finne ip adressen deres og kan norsk politi spore meg opp?

På forhånd takk.
Find ip msn @ google

Edit: leste ikke hele posten.

Det er alltid en mulighet for at politiet kan finne ut hvem sin ip det er. Men om du er i utlandet og bruker iphider er det nok veldig liten sjanse. Og om politiet kommer til å bruke ressurser på det kommer an på hva du har gjort. Hva har du gjort?
Sist endret av Alfonzor; 21. desember 2009 kl. 03:57.
Det er ikke mulig med tanke på at all kommunikasjon over msn går via microsoft sine servere, så hvis du sjekker f.eks opp hvilken IP adresser Pcen din er tilkoblet så vil microsoft sin ip komme opp og ikke den private.

Men du kan få lurt dem inn på en webside som logger IP-adresser. Hvis du trenger hjelp med å skrive ett slikt script så for du si i fra.

EDIT: Politiet har den fordelen at dem kan ringe microsoft og be om å få utlevert IP-logg over din MSN trafikk.
Sist endret av Masi; 21. desember 2009 kl. 04:02.
Hehe. En kompis fikk en ide om å lage en msn og utgi oss for og være en jente på 14, vi lager filmer av menn som chatter med en mindreårig jente og har planer om å lage en blogg eller noe lignende. Noen av mennene har begynte å lukte lunta så de har truet med kripos osv. En som påstod ipen var 99999999 osv :P Vet ikke helt hva som er alvorlighets graden på dette eller jeg.

Edit:
Kan lett lure disse dustene inn på en side, hvordan gjøres dette?
Sist endret av Scanor551; 21. desember 2009 kl. 04:03.
hvorfor risikere så mye for en blogg? La kripos og politiet ta seg av slikt. Hold deg heller hjemme og lev ett normalt liv.
Sist endret av eskil2k; 21. desember 2009 kl. 04:10.
Sitat av Scanor551 Vis innlegg
Hehe. En kompis fikk en ide om å lage en msn og utgi oss for og være en jente på 14, vi lager filmer av menn som chatter med en mindreårig jente og har planer om å lage en blogg eller noe lignende. Noen av mennene har begynte å lukte lunta så de har truet med kripos osv. En som påstod ipen var 99999999 osv :P Vet ikke helt hva som er alvorlighets graden på dette eller jeg.

Edit:
Kan lett lure disse dustene inn på en side, hvordan gjøres dette?
Vis hele sitatet...
Så lenge der ikke sender videoer av mindreårige, eller bruker bilder/video der andre er avbildet, så er vel ikke det noe straffbart som jeg kan se.

En IP adresse ser slik ut: xxx.xxx.xxx.xxx det hver gruppe går fra 0 til 254 så den kan se slik ut: 65.234.65.186.

Hvordan dere lurer den inn på en side? Dere setter opp en IP-logger på en side og sender linken over msn til dem dere ønsker å finne IPen på så når dem går inn på siden så vil Ipen dems bli logget. Jeg kan ta og skrive en IP-logger til dere i morgen.
Sist endret av Masi; 21. desember 2009 kl. 04:09.
Seriøst, finn på noe annet en å legge ut filmer av andre uten tillatelse. Hadde du likt å bli lurt på den måten?

Btw: Ikke alt av msntrafikken går gjennom microsofts servere. Om en fil på mer enn 4 mb(cirka) sendes, sendes den direkte.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Seriøst, finn på noe annet en å legge ut filmer av andre uten tillatelse. Hadde du likt å bli lurt på den måten?

Btw: Ikke alt av msntrafikken går gjennom microsofts servere. Om en fil på mer enn 4 mb(cirka) sendes, sendes den direkte.
Vis hele sitatet...
Hm, trudde det var slutt på det. Men hvis det er tilfelle så kan man jo bare åpne cmd, og skrive netstat, vente til den lister opp IPer. For så å sende filen og skrive netstat mens den sender filen, da vil man jo se hvilken ny IP som er kommet opp. Og da vil dette være IPen til den andre msn clienten.
Sitat av Masi Vis innlegg
Så lenge der ikke sender videoer av mindreårige, eller bruker bilder/video der andre er avbildet, så er vel ikke det noe straffbart som jeg kan se.

En IP adresse ser slik ut: xxx.xxx.xxx.xxx det hver gruppe går fra 0 til 254 så den kan se slik ut: 65.234.65.186.

Hvordan dere lurer den inn på en side? Dere setter opp en IP-logger på en side og sender linken over msn til dem dere ønsker å finne IPen på så når dem går inn på siden så vil Ipen dems bli logget. Jeg kan ta og skrive en IP-logger til dere i morgen.
Vis hele sitatet...
Vi har vel brukt noen bilder av jenter som vi har googlet, disse bor vel i usa eller noe sånt. Video og naken bilder har vi ikke brukt siden det ville vært litt langt å gå. Det eneste vi har gjort er å gi ut msn adressen til de som spør på forskjellige chatte sider. Vi sitter bare og filmer å svarer på alle deres dumme spørsmål. Hmm dette med den IP loggeren høres veldig enkelt ut, er det mye styr og lage en?

Takk for hjelp.
Sitat av Scanor551 Vis innlegg
Vi har vel brukt noen bilder av jenter som vi har googlet, disse bor vel i usa eller noe sånt. Video og naken bilder har vi ikke brukt siden det ville vært litt langt å gå. Det eneste vi har gjort er å gi ut msn adressen til de som spør på forskjellige chatte sider. Vi sitter bare og filmer å svarer på alle deres dumme spørsmål. Hmm dette med den IP loggeren høres veldig enkelt ut, er det mye styr og lage en?

Takk for hjelp.
Vis hele sitatet...
Neida, det er ikke mye styr. Bare jeg som er i skikkelig lat-mans humør nå.
Vel som du sa tidligere så hadde det vært flott om du hadde mulighet til og hjelpe oss med dette. Men det kan vi ta i morgen
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Eneste måten å kunne logge ip adressen til den du snakker med, er å gjøre det i det øyeblikket dere kjører en filoverføring på msn. Det er iallefall det jeg har lest meg frem til.
Dagens moralske tale: Personer som gjør slikt på Internett har tydeligvis et lite problem, så jeg ser ingen grunn til å henge dem ut for moro. Man slår ikke de som allerede er nede. Forøvrig er det irrelevant i hvilket land din PC er kjøpt.
Hmm, det er mulig jeg tar feil nå, men vil ikke videosamtaler gå direkte? Slik at man finner vedkommendes IP når man kobler til videosamtale? Jeg har ikke verifisert dette, men det ser slik ut når jeg snakker med folk jeg kjenner..
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Hmm, det er mulig jeg tar feil nå, men vil ikke videosamtaler gå direkte? Slik at man finner vedkommendes IP når man kobler til videosamtale? Jeg har ikke verifisert dette, men det ser slik ut når jeg snakker med folk jeg kjenner..
Vis hele sitatet...
Bare å kjøre "netstat -n" i cmd før du starter samtale og en mens samtalen er igang, så sammenligner du disse.. Da ser du lett om det er direkte eller via windowsserverne som all chat/spill går via.
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Hmm, det er mulig jeg tar feil nå, men vil ikke videosamtaler gå direkte? Slik at man finner vedkommendes IP når man kobler til videosamtale? Jeg har ikke verifisert dette, men det ser slik ut når jeg snakker med folk jeg kjenner..
Vis hele sitatet...
Tror ikke de gutta vil ha en videosamtale med en pedofil man når de utgir seg for å være en kvinne... Ville gått for den ideen med å lure dem inn på en nettside jeg. Begynn med å finne et gratis subdomene ett eller annet sted, slik at dere har et sted å laste opp ip-scriptet.
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Tror ikke de gutta vil ha en videosamtale med en pedofil man når de utgir seg for å være en kvinne... Ville gått for den ideen med å lure dem inn på en nettside jeg. Begynn med å finne et gratis subdomene ett eller annet sted, slik at dere har et sted å laste opp ip-scriptet.
Vis hele sitatet...
Hehe tror ikke at noen egentlig burde ønske en video samtale med disse mennene men kanskje minst vi Ja er nok enkleste måte og lure de inn på en side. Hvor finner man en side som er gratis?
Du finner ip-adressen ved å sende vedkommende et bilde og bruke et program for å se hvilken ip det går til.
det har vel allerede blitt sagt?

Kode

<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$fil = fopen("iper.txt", "a");
fwrite($fil, $ip . "\n");
?>
Den PHP-snutten skriver IP'en til alle som besøker siden inn i filen iper.txt..
Sitat av eskil2k Vis innlegg
hvorfor risikere så mye for en blogg? La kripos og politiet ta seg av slikt. Hold deg heller hjemme og lev ett normalt liv.
Vis hele sitatet...
Normalt er da bare definert etter synspungtene du har, ikke andre.