Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2893
En som het "| mAkii | soldado" i steam (http://steamcommunity.com/profiles/76561198010648203) "stjal" steam accounten min . Han fikk meg til å gå inn på en nettside som gjorde at han fikk tilgang til min steam. Så endra han e-mailen og passordet.

Noen som vet hvordan jeg kan få tilbake kontoen min uten å dra hjem til denne nooben å slå ham helseløs?
Sist endret av Boyz0r; 3. oktober 2009 kl. 16:07.
Ta kontakt med Steam, og forklar du er blitt utsatt for Phishing.
Sist endret av Digital Hybrid; 3. oktober 2009 kl. 16:09.
Han kan ikke ha fått tak i user og pass med mindre du har skrevet det inn på en nettside. Og da er det jo egentlig din egen feil.

Men prøv å sende en mail til steam du
Står litt her https://support.steampowered.com/kb_...2347-QDFN-4366
Sist endret av Public_htmL++; 3. oktober 2009 kl. 16:10.
Hvis du har den orginale CD-keyen til div spill som er på den accounten så send en e-mail til steam. Gå inn på hjemmesidene, garantert en link som viser deg hvordan du skal fortsette

www.steampowered.com
Trådstarter
7 0
han fikk meg til å gå inn på en nettside, liknet akkutar på steam community sin hjemmeside. Jeg ligget inn, så det var sikkert der han fikk tak i passordet mitt..

jeg har opprettet et "innlegg" på steams support side, kategorien heter "Hijacked or stolen account". Men jeg ser ikke hvor jeg kan kontakte steam via e-mail..

har egentlig lyst til å "hacke" kontoen min tilbake men..
Sist endret av Boyz0r; 3. oktober 2009 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her har du guide fra steam: https://support.steampowered.com/kb_...2347-QDFN-4366

Jeg glemte passordet en gang, det jeg gjorde da var å scanne inn coveret med cd-key og sende mail til steam med hva som hadde skjedd og med vedlagt bilde.
To timer etterpå hadde jeg nytt passord og et stort smil.
Trådstarter
7 0
[COLOR="SeaGreen"][COLOR="SeaGreen"]
Sitat av drittunge Vis innlegg
Her har du guide fra steam: https://support.steampowered.com/kb_...2347-QDFN-4366

Jeg glemte passordet en gang, det jeg gjorde da var å scanne inn coveret med cd-key og sende mail til steam med hva som hadde skjedd og med vedlagt bilde.
To timer etterpå hadde jeg nytt passord og et stort smil.
Vis hele sitatet...
[/COLOR]
[/COLOR]

Takker! ;D men jeg sender jo ikke noen e-mail akkurat, det blir vel mer som et innlegg på en måte, bare at det er kundebehandlere fra steam/valve som besvarer deg..
Husk også på at hackeren kan cheate, og få deg VAC-banned.
Trådstarter
7 0
[COLOR="SeaGreen"]
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Husk også på at hackeren kan cheate, og få deg VAC-banned.
Vis hele sitatet...
[/COLOR]

denne idioten var bare en random som jeg hadde på friendlista mi. Han ville nok ha kontoen min fordi jeg hadde så mange bra spill.. Vi kjente hverandre ikke en gang heller, så han vil nok ikke få meg bannet.. ;P
Protip: sjekk A L L T I D domenenavnet til siden du er inne på før du skriver inn brukernavn/passord.
Kontoen din er sikkert solgt !
Men du får den tilbake uansett
Trådstarter
7 0
[COLOR="SeaGreen"]
Sitat av augustl Vis innlegg
Protip: sjekk A L L T I D domenenavnet til siden du er inne på før du skriver inn brukernavn/passord.
Vis hele sitatet...
[/COLOR]

ja.. jeg er ganske korttenkt i sånne situasjoner.. så jeg tar mye av skylden selv xD
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Husk også på at hackeren kan cheate, og få deg VAC-banned.
Vis hele sitatet...
Hva er det man skal se etter da egentlig?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Da kan du vel egentlig ikke se etter så mye; såvidt meg bekjent har Steam innført forsinket banning som vil si at du kan tro du har kommet deg unna med noe i ei stund, for så å sitte igjen med skjegget i ei jævlig stor postkasse.

OG så må jeg jo bare legge til at å skrive inn brukernavn og passord på sider der de ikke hører hjemme er rent idiotisk, og at du egentlig fortjener en liten lærepenge her.
Sitat av Boyz0r Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan få tilbake kontoen min uten å dra hjem til denne nooben å slå ham helseløs?
Vis hele sitatet...
Ikke for å peke ut hvem som presterte å gå inn på en side, logge inn uten å sjekke at det var ofesielle steam- sider og i tillegg høre på en helt
ukjent.
Sitat av otimate Vis innlegg
for å peke ut hvem som presterte å gå inn på en side, logge inn uten å sjekke at det var ofesielle steam- sider og i tillegg høre på en helt
ukjent.
Vis hele sitatet...
Fixa=)....
File -> Settings -> VAC Status : Good standing.
Det samme skjedde med meg for 2 uker siden, jeg bruker kontoen min på to forskjellige maskiner, og blir derfor logget av hele tiden. Jeg fikk en automail fra Steam om at en bruker hadde forespurt alle mailadressene som var knyttet til kontoen min. Tenkte ikke mer over det. Plutselig klarte jeg ikke å logge inn på noen av maskinene, og lot det gå noen dager siden jeg tenkte at noe bare hadde køddet seg. Til slutt ble jeg litt småforbanna, og kontaktet Steam. Jeg oppgav hvilke spill som var kjøpt på kontoen, og hvilke som var betalt med forskjellige kort. Da fikk jeg svar at kontoen min var blitt overtatt av en annen, men at de hadde resettet passordet mitt. Heldigvis var alt i god stand, og jeg var ikke VAC-bannet eller noe. Han fikk sikkert med seg en liten klump med spill, menmen.
Trådstarter
7 0
hei alle sammen!

Fikk svar på e-mail fra steam community i dag, det tok dem en uke å svare, men nå er kontrollen over kontoen min tilbake i mine hender igjen! De bare resatte passordet mitt og e-mailen min, så var det bare å logge in igjen. Nå har jeg i allefall erfart at jeg SKAL skjekke alle linker jeg får tilsendt før jeg trykker på dem..

Så takk for gode tilbakemeldinger! ;D

[COLOR="SeaGreen"]
Sitat av otimate Vis innlegg
Ikke for å peke ut hvem som presterte å gå inn på en side, logge inn uten å sjekke at det var ofesielle steam- sider og i tillegg høre på en helt
ukjent.
Vis hele sitatet...
[/COLOR]

Jeg vet at jeg dreit i sekken i denne situasjonen her, så jeg har meg selv å takke for at kontoen min ble tatt..
Sist endret av Boyz0r; 6. oktober 2009 kl. 04:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Min Steam ble også hacket.
Jeg måtte kjøpe Counter Strike: Source 2 GANGER, ble hacket begge gangene.
Jeg vet ikke helt hva som skjedde, kan hende det var at jeg brukte bot noen ganger?
Sikkert p.g.a det, fordi først spilte jeg legalt, så begynte jeg med bot, og deretter ble hacket.

TIPS: IKKE BRUK BOTS/HACKS PÅ ONLINE SPILL!
▼ ... noen uker senere ... ▼
samme skjedde med meg i dag.. akkurat kjøpt Left 4 dead 2 å greier. har sendt sånn question ting på support sia og kjører ett steam account hacke program http://www.youtube.com/watch?v=GGUwZE0ymVs den virker veldig lovende må ikke skrive inn noe eget passord og ingen virus
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Han kan ikke ha fått tak i user og pass med mindre du har skrevet det inn på en nettside. Og da er det jo egentlig din egen feil.

Men prøv å sende en mail til steam du
Vis hele sitatet...
Faktisk, jo. Med en gang du går inn på en side, lastes det ned keyloggers til PC'en, som registrer alt du gjør, inkludert passordet ditt på steam.

Og Husk! Selv om du kjenner denne personen som linker deg, ikke trykk. En internettvenn hadde et virus så han sendte linker.
Sitat av Low Vis innlegg
Faktisk, jo. Med en gang du går inn på en side, lastes det ned keyloggers til PC'en, som registrer alt du gjør, inkludert passordet ditt på steam.

Og Husk! Selv om du kjenner denne personen som linker deg, ikke trykk. En internettvenn hadde et virus så han sendte linker.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om?
Ting kan ikke laste seg ned og installere seg helt ut av ingenting. Du må jo godta å laste den ned (tilogmed i IE), og tillate den å installeres på maskinen.
Ja, fleire som har blitt tatt av denne. Jeg tok det opp med hosten der " Phisheren " ble hostet og siden er nå tatt ned.
( nVidia free gift phisher ) tk domene elns
Sånn kan det faktisk gå når du er dum på nett=)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takker for alle tips.
min account ble hacket, fordi jeg brukte hacks. (altså, aimbot og div..) råder til å ikke bruke hacks, det stjeler passordet ditt. Har blitt hacket 2 ganger på 2 spill.
Men uansett om han ikke kjenner deg så kan det hende han stjeler brukere fra folk for og hacke på dem også når brukeren er utesteng så finner han et nytt offer som han går over