Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2596
Vet mange spør om dette, men lurer mest på om noen kjenner til hva som er riktig/viktig for tilkobling av strøm til cpu via hovedkortet.

Sitter et msi 5500 carbon gaming hovedkort hvor kontakter fra psu ikke stemmer helt overens med alle inntakene på hovedkortet.
På kortet er det to strøminntak merket power 1 og 2 til cpu, en med 8 pin og en med 4. Kontakten fra psu har kun 2x4 pins kontakt som kan deles. Har delt dem og plugget en 4 pins i inntak merket cpu power 1 og en 4 pins i inntak merket cpu power 2.

Sist endret av Drajnyrb; 30. april 2020 kl. 14:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke del dem, sett 2x4 i 8-pin.
Trådstarter
19 3
Hmmm...det hjalp ikke.
Er det grafikkortet eller hovedkortet jeg skal koble til med displayport eller Hdmi? Virker som om resultatet er det samme uansett. Trenger man ikke koble noe i cpu power 2?

Sist endret av Drajnyrb; 30. april 2020 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Drajnyrb Vis innlegg
Hmmm...det hjalp ikke.
Er det grafikkortet eller hovedkortet jeg skal koble til med displayport eller Hdmi? Virker som om resultatet er det samme uansett. Trenger man ikke koble noe i cpu power 2?

Vis hele sitatet...
Displayportkabelen skal kobles i grafikkkortet.
Har du satt strømkontaktene i grafikkort og sjekka at det sitter godt i sporet? Begynner vifter å spinne, leds å lyse etc? Får du feilmeldinger i form av lysmkode på hovedkortet?
Trådstarter
19 3
Fikk det til!
Men nå er det windows og boot av os som er utfordringen.
Prøver nedlastningsverktøyet til microsoft men der stopper det hver gang på 50 % verifisering med en lang feilmelding.
Forsøkte å cleane usbpinnen, men samme problem da.

Prøvde så å lure microsoft litt ved å endre network conditions i utviklerverktøy i chrome slik at man får lastet ned en ren isofil. Der crasher nedlastingen et stykke ut hver gang når jeg velger 64 versjoenn av windows.

Prøvde samme teknikk og lastet ned 32 versjonen av windows. Den kom hel ned, men ble aldri funnet av boot på maskinen.

Fikk så lastet ned 64 versjonen til min laptops c: , men når jeg skal legge filen som er på 4,9 gb til minnepinnen som er nyformatert og på 32 gb så får jeg hver gang beskjed om at det ikke er plass på minnepinnen!

Holder på å miste hår og lemmer av frustrasjon.
Denne delen skulle jo være den enkle!!?

https://imma.gr/90185x86a93

Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruk Rufus til å lage bootmedie frå ISOen.

Du skal ikkje kopiere ISO-fila til minnepennen. Antivirus-software kan du med fordel disable mens du held på med akkurat det, sjølv om Trend ikkje har for vane å legge seg for mykje oppi ting.
Trådstarter
19 3
Rufus fikset sakene!!
Nydelig å få hjelp til dette. Takk Vidar
Disablet trend, så satt den.
Vannvittig god følelse når ting endelig virker