Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8867
Jeg har i helgen gått over til Telenor fiber og fått det meste til å fungere med min Pfsense boks.

For å få T-We tjenestene til å virke så måtte jeg åpne endel portet osv. men fortsatt så fungerer ikke Ukesarkiv og Start Forfra. Går ut ifra at det må åpner et par porter til, men har enda ikke funnet ut hvilke. Tok kontakt med Telenor for høre om de hadde noe å bidra med, men det hadde de ikke.

Fulgte denne guiden for å få T-We til fungere:
https://forum.netgate.com/topic/1106...l-digital-iptv

Er det noen som kan hjelpe meg med å få Ukesarkiv og Start Forfra til å virke?
Sitat av fuzzic Vis innlegg
Jeg har i helgen gått over til Telenor fiber og fått det meste til å fungere med min Pfsense boks.

For å få T-We tjenestene til å virke så måtte jeg åpne endel portet osv. men fortsatt så fungerer ikke Ukesarkiv og Start Forfra. Går ut ifra at det må åpner et par porter til, men har enda ikke funnet ut hvilke. Tok kontakt med Telenor for høre om de hadde noe å bidra med, men det hadde de ikke.

Fulgte denne guiden for å få T-We til fungere:
https://forum.netgate.com/topic/1106...l-digital-iptv

Er det noen som kan hjelpe meg med å få Ukesarkiv og Start Forfra til å virke?
Vis hele sitatet...
Du kan prøve Wireshark, da kan du se i sanntid hvilke porter som den forsøker å bruke.
Eller du kan åpne port 500-1500 1500-3000 osv så kan du se sånn circa hvilken portrange de trenger.
Trådstarter
4 0
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Du kan prøve Wireshark, da kan du se i sanntid hvilke porter som den forsøker å bruke.
Eller du kan åpne port 500-1500 1500-3000 osv så kan du se sånn circa hvilken portrange de trenger.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd tilsvarende ved å bruke Packet Capture og Pftop mens jeg bytter kanaler og prøver ukesarkivet, uten å bli så mye klokere.
Hadde vært så greit om jeg bare kunne vite porten :P
Trådstarter
4 0
Installerte Pfsense på et nytt jern og enablet UPnP så fungerer start forfra og ukerarkiv.
Det store problemet er nå at jeg til tider får pixelering i bilde. Særlig med en gang jeg starter dekoderen, virker som om det blir bedre etterhvert.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei.

Jeg har et fungerende oppsett med pfSense og Telenor. La ut et utdrag av IPTV-oppsettet mitt her: https://vps.helgeby.no/iptv-telenor/

Det er basert på diverse gudier som andre har nevnt, samt denne fra Telenor: https://www.telenor.no/binaries/priv...uni%202020.pdf

I mitt oppsett har jeg isolert IPTV på et eget nettverk. Jeg måtte legge inn en patch av igmpproxy som jeg tror løste problemet med at kanalene kuttet etter noen minutter. UPnP må også være skrudd på for IPTV-nettverket.

Dette har fungert bra så langt. Det er mulig jeg kan ha strengere brannmurregler for IPTV-trafikken, men det er mye jobb å finne IP-adressen til alle kanalene. Derfor isolerte jeg IPTV til et eget nettverk og stengte ned tilgang til lokalnettet i stedet.

Ut over dette så er det et problem med at NRK1 av og til faller ut, ofte på bestemte tider av døgnet. Dette gjelder kun denne ene kanalen. Jeg mistenker det kan være noe jeg har glemt i brannmuren hvis NRK1-kanalen bytter kilde ved f.eks. lokale eller riksdekkende sendinger. NRK1 ligger også på en alternativ kanal (99X et sted) i HD, så det er ikke et stort problem.

Håper dette er til hjelp for andre som bruker pfSense og Telenor.
Sist endret av rhelgeby; 14. februar 2021 kl. 18:09.
Så det er nevnt:

Ved førstegangs oppstart og fabrikkresett så henter STB sertifikater som du potensielt kan slite med å få hentet hvis du ikke bruker Telenor sin CPE og hvis du sliter med dette (feilkode e203 etc) så kan du enkelt koble TV-dekoderen direkte i ONT så den får offentlig IP. Etter kanalsøk og oppdateringssjekk så kan du fint koble den tilbake i egen router, eller du kan kjøre en dum lag2 switch imellom ONT og din egen router siden Telenor (og tidligere Canal Digital) gir deg mer enn bare 1 public IP bak ONT'n. Så slipper du å legge egen kabling til en TV-dekoder som selv med fiber får TV-signaler fra coax og som må ha nettverkskabling for alt av T-We tjenester og kan la TV-dekoderen koble seg på samme dumme billige lag2 switch i tv-benken uten at du må ha VLAN-støtte på alt av nettverksutstyr hjemme med de kostnadene der innebærer..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen her som kjører iptv på eget vlan og samtidig har fått til å bruke ssdp på T-we boksen? Dvs å caste Netflix/YouTube stream fra enhet tilkoblet annet vlan til T-we boksen?

Med T-we boksen på samme vlan som "hoved"-vlanet er ikke dette noe problem men får det overhodet ikke til når jeg setter iptv på eget vlan, som er å foretrekke for min del.

Antar de som utvikler boksen for Telenor begrenser kommunikasjon med enheter på andre subnet men ville jo trodd dette burde la seg løse med diverse brannmur/NAT-regler?
▼ ... over et år senere ... ▼
Oppdatert link om IPTV-oppsett: https://helgeby.no/iptv-telenor/

(Finner ingen redigeringsknapp, eller det har gått for lang tid.)