Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2597
Hei. Leier en sokkelleilighet og har lyst på bedre nett. Har en ethernet tilkobling i veggen i stua som gir nett direkte koblet til pc eller ps4. Men når jeg kobler Asus ruteren min i AP modus med kabel vil ikke det trådløse nettet fra ruteren fungere. Er litt blank på området så hadde vært fint med forklaring på nybegynnernivå da jeg gjerne ønsker å forstå dette?

Bruker nettverket til de oppe fra før av. Trådløst med elendig signal.
Sist endret av TheBanditOO; 22. januar 2020 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stikk på Elkjøp og kjøp et dedikert aksesspunkt og prøv det. Fungerer det ikke så lever du den tilbake og får igjen alle pengene.

Hadde en del problemer med asus oppsett selv, så tror ikke de routerene er optimale til å bruke som aksesspunkt.
Hmm, skulle gjerne hatt en del mer informasjon for å kunne gi noen brukbare råd, det høres ut som du i utgangspunktet prøver noe som burde fungere fint, all den tid du vet at "det er nett i kabelen", noe ps4'n viser.

Har du forsøkt å kjøre en reset på ruteren (som oftest et hull med knapp på selve boksen)? Bare tenker at det mulig kan henge igjen innstillinger fra et tidligere oppsett?

Ruteren har som oftest også en bruksanvisning, og har du litt flaks kan den vise deg vei på en rimelig brukervennlig måte.
Spørs jo også hva som er i andre enden. Er det f.eks Nextgentel eget modem må det settes i bridge. De vil da miste sitt nett og sende det til deg. Med forbehold om feil.. :P