Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1382
Kjøpte meg en ny router da jeg kunne levere inn den gamle og legge til 100 kr for en som helt klart er bedre. Men får 7-8 ned og 15-17 opp. Med den gamle routeren fikk jeg 40-50 ned og 15+ opp. Har prøvd på flere enether, har også prøvd med kabel.

Bruker routeren som en "forlenger". Alt av settings er på auto, samme som den andre var på. Eneste jeg kan tenke meg er at signalene kræsjer med den routeren vi har i andre etasje for den nye er sterkere(?)

Her er den nye og gamle:
Sist endret av Exonize; 17. mars 2016 kl. 14:05.
Vel hvis det er 2 router du har blir det dobbel NAT.

Prøvd å ha forskjellige kanaler på routerne?
Sjekk QOS siden hvis det er satt opp noe instillinger der kan det gi dårligere hastighet, bredbånd begrensing.

Ellers må jeg si generieltsett Dlink\TPlink og Jensen router bør man helst styre unna.
Særlig billigere modeller, velg heller Asus, Netgear eller linksys.
IT-Konsulent
Sitat av Exonize Vis innlegg
Kjøpte meg en ny router da jeg kunne levere inn den gamle og legge til 100 kr for en som helt klart er bedre. Men får 7-8 ned og 15-17 opp. Med den gamle routeren fikk jeg 40-50 ned og 15+ opp. Har prøvd på flere enether, har også prøvd med kabel.

Bruker routeren som en "forlenger". Alt av settings er på auto, samme som den andre var på. Eneste jeg kan tenke meg er at signalene kræsjer med den routeren vi har i andre etasje for den nye er sterkere(?)

Her er den nye og gamle:
Vis hele sitatet...
Sett opp "forlenger ruter" som aksesspunkt og ikke ruter.
Det du snakker om her gir ingen mening, alle innstillinger på auto? auto-hva-da?
Du bruker den også som en forlenger? forlenger av hva da?

Hvis jeg virkelig legger godviljen til på en fredagskveld så kan noe av dette tyde på trådløs innstillinger?
Hvis så, du har ikke et multi-modem fra leverandøren foran denne som skaper problemer?