Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1408
Hei! Idag fikk jeg ny pc(hurra), og med den fulgte Windows 10. Det første jeg merket er at internett hastigheten er redusert, når jeg f.eks. laster ned spill fra steam, så går nettleseren osv tregere. Dette er også noe jeg merket tidligere da jeg brukte Windows 10 på bærbar pcen min(dog i beta)

Så lurer jeg på om noen andre føler eller har opplevd det samme? Isåfall hvordan fikser man dette?

Takk for svar
vell er dette over trådløst tilkobling eller kablet?

Siden dette er en ny maskin, har du satt opp noen begrensninger i selve programmene på hvor mye av linejen de kan bruke eller er de satt til standard innstillinger til å bruke maksimalt tilgjengelig forbindelse?

Det er ikke noen bakgrunns prosesser som kjører da? type oppdateringer osv?
Trådstarter
Jeg bruker trådløst wifi adapter, samme som jeg gjorde på den forrige pcen min som kjørte windows 7. Jeg har ikke satt opp noe som helst begrensninger(Jeg er uvant med å bruke Windows 10) Så tror ikke det er problemet :P
Windows 10 sender automatisk ut updates til andre pc-er rundt omkring i verden. Er mest sannsynlig dette hvis du ikke har deaktivert dette manuelt:
http://www.howtogeek.com/224981/how-...-the-internet/

Sjekk om det kan være Windows update også, er det en nye installasjon kan det være at den laster ned et par hundre updates i bakgrunnen. Anbefaler også og skru på "Defer Upgrades" da slipper du dårlig updates som det har vært en god del av. Du deaktivere dette i samme setting tab som du skrur av update sharing.