Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1563
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hei, jeg er ganske desperat akkurat nå, og vil verdsette all hjelp.
Vi er på besøk hos noen venner nå, men som har glemt nettverkspassordet sitt, og den eneste enheten som var koblet til nettet var en ipad.

Jeg googler litt rundt, og finner en tråd hvor det var noen som sa man skulle resette ruteren.
Jeg gjorde dette, og trykte meg igjennom 3com sin wizard, men sjokkerende nok fungerte det jo ikke. Gikk til tråden på nytt, hvor jeg ser ranvik sier det er lite lurt å gjøre noe sånt, hvis du ikke har tilgang til ppoe brukernavn og passord. Det er en 3com dsl/cable ruter, og en speedtouch rutermodem som jeg tror har noe med den å gjøre.

Noen som vet hvordan jeg kan komme meg tilbake på nett?
Takk for all hjelp!
står på undersiden av boksen mulig, eller bak...
Prøv også:
Brukernavn: Passord:
Admin
admin 1234
user
user 1234
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Trådstarter
Tror du missforstår.
Mangler PPPoE brukernavn og passord, og jeg går utifra at jeg må ringe ISPen for å løse dette?
Sist endret av sam500; 31. juli 2014 kl. 01:00.
ISPen kan gi deg denne informasjonen
hvis dette ikke står i noe skriv eller på selve boksen så er eneste utvei å ringe ISP og få dette oppgitt
Om nevnte ISP i det hele tatt bruker PPPoE, eller faktisk autentiserer kundene sine med brukernavn/passord.

Men siden trådstarter ikke sier noe som helst om hvilken leverandør det er snakk om så kan man jo ikke svare ordentlig
Du kan ringe ISPen for å få tak i PPoE informasjon, noe jeg har gjort før da jeg har resatt ruteren. Men la merke til etter på at hvis man drar ut ADSL kabelen og på igjen skal den bli lagt inn automatisk. Prøv det, skal nok fungere. Fungerer her hvertfall!