Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1727
Ønsker å kryptere hardisken, men truecrypt krever at man brenner en rescue CD. Problemet er at jeg ikke har noen brenner, derfor lurer jeg på en metode å bypasse dette på dagens truecrypt versjon.



Vennligst ikke be meg google det, har lest om "/noisocheck" i cmd etc. men at det ikke fungerer på dagens versjoner.
Det står ingenting om at noisocheck ikke fungerer i dokumentasjonen her: http://www.truecrypt.org/docs/command-line-usage

Har også brukt den uten problemer.

Hva er problemet når du prøver å bruke den?
Trådstarter
Sitat av Ueland Vis innlegg
Det står ingenting om at noisocheck ikke fungerer i dokumentasjonen her: http://www.truecrypt.org/docs/command-line-usage

Har også brukt den uten problemer.

Hva er problemet når du prøver å bruke den?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd det, men leste det i et forum. Skal prøve!

Noen som har prøvd eller vet om noe lignende truecrypt til iPad?
Bare mount iso fila med f.eks Clonedrive eller Daemon tools. Da får du bypasset den sjekken.
Som Nenzo skriver ovenfor, benytt en eller annen virtual CD/DVD-drive programvare, bruk denne til å "brenne" CD til ei iso-fil.
Deretter anbefaler jeg på det sterkeste at du legger den inn på en minnepenn (burn iso to pendrive).. Kjipt å miste hele harddisken på grunn av én sektorfeil.
Trådstarter
Noen som forklare hvordan jeg lurer den til å "brenne" filen med daemon tools lite?
Har kommet hit
Gå tilbake/avbryt. Jeg vet det er en mulighet å bare lagre ISO filen, gjorde det selv nylig.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Gå tilbake/avbryt. Jeg vet det er en mulighet å bare lagre ISO filen, gjorde det selv nylig.
Vis hele sitatet...
Hvor ligger denne muligheten?
I bildet før det jeg poster står det "The TrueCrypt disc ISO image will be created in the location specified below"
Der står det fra før CUsers\Admin\Documents\TrueCrypt Rescue Disk.iso
Jeg trykker next og får beskjed om å brenne til disk.