Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2195
Hei!

Går på en folkehøgskole som bruker nettet til Buskerud fylkeskommune. Vi må logge på nettet (i nettleseren) hver gang vi skal bruke det, samtidig som det er en god del sider og muligheter som er blokkert. Får f.eks. ikke gamet online uten HotSpot Shield på PC'n. Dette får jeg heller ikke innstalert på PS3 så der er det ikke noe mulighet.

Så det jeg lurer på er om det finnes noen gode mobile bredbånd som kan brukes til gaming til både PC og PS3. Det må være mulighet for at flere kan bruke nettet (minst 3-4), kan altså ikke være en USB-brikke man setter inn i PC. Bindingstiden kan ikke være på mer enn 7 måneder, da er vi ferdige og ingen av oss har bruk for det i ettertid.

Tips? Takk på forhånd
nei, det gjør det ikke. grunnen er todelt: du deler båndbredde med alle andre tilkoblet samme basestasjon, og fordi alle mobil-løsninger har dårligere responstid enn skikkelige nettlinjer.
Ok, så du mener/sier at det ikke finnes noen mobile bredbånd det er mulige å spille på?
Det er nok mulig, men mange abonnenter som telenor har en mb grense som du kan bruke pr måned.. Går du over denne grensen så får du kanskje noen par kb/s Det koster jo litt også da. nå vet jeg ikke hvor mye nett du bruker, men da det gjelder gaming og kanskje skype osv så går mb ganske fort
Sist endret av Heiho; 20. november 2012 kl. 13:08.
Sitat av Prins Bæsj Vis innlegg
Ok, så du mener/sier at det ikke finnes noen mobile bredbånd det er mulige å spille på?
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på "mulig" og "fungerer bra".

Om du skal loke rundt i WoW og plukke blomster så går det helt greit, om du skal skyte folk fra andre land i hodet i Battlefield3 og er helt avhengig av at du har god responstid til serveren holder ikke mobil-løsninger mål
Eneste jeg kan tenke meg er ice http://ice.no, men kjenninger har varierende erfaring med stabilitet/lag i forbindelse med online gaming.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
For gaming gjelder det å ha lav latency.
Dette er noe som er et problem med mobilt nett.

3g nett har ikke lav nok latency for noe annet en WoW så lenge du ikke kjører instace eller raid. da nytter det ikke

Eneste alternativet jeg ser er LTE (4g) fra netcom eller telenor.
Begge skal kunne levere små routere for å koble opp flere maskiner
Men det er en mulighet at routerne for 4g øker latency men har ikke noe erfaring med dette.

Skal du spille CS eller Battlefield etc kan det hende 4G gir deg lav nok latency, men personlig tviler jeg.
Er snakk om Cod på PS3 og LoL på PC. Det kan være nokså dyrt, vi blir 3-4 som spleiser i måneden så foreløpig er ikke det noe problem.
Har abbonnement med 8GB inkludert datatrafikk fra NetCom, og bruker tethering fra telefonen til PC etc.
Bruker en SGS3, som viser H/H+ ved dekningssymbolet (3.5/3.75G)
Hastigheten det yter ligger rundt 6-8Mbps, med en latency på 80-150 normalt.

Er tidvis dog, at hastigheten faller til nesten null, og latency hopper opp til 2-4000.
Dette er heldigvis ikke ofte, men når det første skjer varer det i endel timer, opp til en dag.

Latskapen lenge leve, må legge inn Lyse snart..
Spilte 3-4 stykker samtidig før på mobilt bredbånd. Det var riktignok i Irland (3G nett), men det funka helt ok til LoL og WoW. Latency lå på mellom 50-200ms. Dette funket selv etter datamengden var oppbrukt og hastigheten redusert til 200kb/s. Med 4g nettverk fra telenor eller netcom skal det nok gå helt fint til LoL, men CoD kan bli problematisk. Er ikke annet å gjøre enn å teste egentlig :P