Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2683
Har lyst til å finne jævelen som stjal mobilen min. Alt jeg trenger å vite er hvilket nr simkortet som sitter i mobilen min nå og er linket med IMEI'en min har. Dette er jo rent teknisk verdens letteste sak. Men byrokratimessig ser det nok ut til at tyvene har loven på sin side. Så har forstått at OneCall antagelivis ikke kommer til å hjelpe meg på mandag.

Men det må da være mulig å finne ett smutthull inn til telenornettverket sine systemer? Noen som har peiling?

Forstår at dette låter ambisiøst, men skal av prinsipp forsøke alt jeg kan å finne mobilen (en Samsung Galaxy S2). Blir så dumt at disse bandene kan rane meg på gata (Ironisk nok rett ved en politipatrulje som bare sendte meg til sentralen i stedenfor å følge gjerningsmannen ), også slipper de fri når man kan bruke 10 min på å se hvilket nr som kontakter basestasjonen med min IMEI.

Det kunne gått verre, om man skal se det sånn. Men jeg setter pris på all hjelp og feedback. Samsung dive fungerer ikke, og det ser ikke ut som app's blir installert over the air. Så må nok bli IMEI sporing om noe.

-Ari
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
om du faktisk spør om det er mulig å bryte seg inn i nettet til Telenor, så er svaret: ja, sannsynligvis.
om du må spørre på freak.no om det er mulig, er svaret: nei.
Trådstarter
17 0
Vurderer selvfølgelig ikke å gjøre det selv...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Arimail Vis innlegg
Vurderer selvfølgelig ikke å gjøre det selv...
Vis hele sitatet...
så du ønsker noen skal bryte seg inn i et multimilliard, børsnotert, internasjonalt selskap som nesten utelukkende har tjenester som innebærer datatrafikk og derfor ekstremt høy sikkerhet, for å... finne mobilen din...?

beklager om jeg oppfattes frekk, men det du spør om blir litt absurd.
Trådstarter
17 0
Selvfølgelig blir det absurd! Men forsøke må man. Det jeg spør om her er om noen kjenner til systemet i det hele tatt? Og om noen vet noe om intranett og evt hvem som har tilgang til å se IMEI osv. Ikke sikkert at det er så sykt hemmelig om man vel jobber i f.eks kundeservicen til Telenor eller andre selskap som bruker mobilnettverket/ene. Jeg spør ingen her om å bryte seg inn noe sted. Kan ikke nok om det, men derfor jeg spør sant.
Sikkerhetsklarert
Du følger et dødt spor. Hva så om du finner ut at simkortet er et rumensk kontantkort?

Neste gang så legger du inn minst èn app som kan spore mistet mobil.. f.eks wheresmydriod, lookoutmobile, osv..
Bruk heller energien til å få deg en liten ekstrajobb. Jobb et par uker og kjøp deg ny telefon.
Enklere og langt mer tidseffektivt.

Eventuelt kan du også spare opp noen titalls millioner og deretter bruke et par år på å samle et team av proffesjonelle hackere.
One Call benytter seg av Network Norways telenett (Mobile Norway), så med mindre tyven roamer, så hjelper det nok dessverre ikke stort å bryte seg inn hos Telenor. Hadde vært litt kjedelig dersom TS skulle bestemme seg for å bryte seg inn, bare for å finne ut at han hadde brutt seg inn på feil sted.
Sist endret av Host; 22. april 2012 kl. 09:50.
Ta en kikk under Enheter på Google Play, om datoen under sist brukt for telefonen din er etter datoen du mistet den, er det en mulighet for at du kan pushe app'er som androidlost til telefonen.

Ser at du har skrevet at du ikke får installert noe over the air, men det kan være telefonen er avskrudd, så bare forsøk igjen / følg med på enhetslisten fremover.

Om kontoen din er slettet fra telefonen, vil dette dog selvfølgelig ikke fungere, og om politi / operatør nekter å samarbeide, er nok telefonen desverre tapt.
Å kriminalisere seg for en stjålet mobiltelefon er omtrendt like latterlig som folk som raner bensinstasjoner / kiosker for noen usle tusen.

Undersøk om du har noen forsikringer som kan dekke telefonen, f.eks reiseforsikring.
Er du under 18/ bor hjemme, hør med foreldrene dine om de har noe du er dekket under.
Å komme inn på et intranett utenifra er vel relativt umulig( i alle fall når det gjelder et så profesjonelt drevet foretak som telenor)
Koble via gyldig vpn utenifra er vel eneste vei inn?
Intranettet til Telenor er ikke stort annet enn informasjon til deres ansatte.
Spore IMEI etc er det ikke noen på kundeservice som kan gjøre for deg, det er det teknisk som kan.
Sitat av Arimail Vis innlegg
Har lyst til å finne jævelen som stjal mobilen min. Alt jeg trenger å vite er hvilket nr simkortet som sitter i mobilen min nå og er linket med IMEI'en min har. Dette er jo rent teknisk verdens letteste sak. Men byrokratimessig ser det nok ut til at tyvene har loven på sin side. Så har forstått at OneCall antagelivis ikke kommer til å hjelpe meg på mandag.

Men det må da være mulig å finne ett smutthull inn til telenornettverket sine systemer? Noen som har peiling?

Forstår at dette låter ambisiøst, men skal av prinsipp forsøke alt jeg kan å finne mobilen (en Samsung Galaxy S2). Blir så dumt at disse bandene kan rane meg på gata (Ironisk nok rett ved en politipatrulje som bare sendte meg til sentralen i stedenfor å følge gjerningsmannen ), også slipper de fri når man kan bruke 10 min på å se hvilket nr som kontakter basestasjonen med min IMEI.

Det kunne gått verre, om man skal se det sånn. Men jeg setter pris på all hjelp og feedback. Samsung dive fungerer ikke, og det ser ikke ut som app's blir installert over the air. Så må nok bli IMEI sporing om noe.

-Ari
Vis hele sitatet...
Tror din beste sjanse er å få noen som jobber i Telenor til å gjøre det for deg. Kjenner dessverre ikke noen som jobber der nå.

Alternativt kan du sette igang et litt større prosjekt for å spore MAC adressen på nettverkskortet, men det hadde nok fungert best om man hadde vært mange som hadde fått stjålet mobiltelefonene sine og sammarbeidet om det.

Sitat av Arimail Vis innlegg
Selvfølgelig blir det absurd! Men forsøke må man. Det jeg spør om her er om noen kjenner til systemet i det hele tatt? Og om noen vet noe om intranett og evt hvem som har tilgang til å se IMEI osv. Ikke sikkert at det er så sykt hemmelig om man vel jobber i f.eks kundeservicen til Telenor eller andre selskap som bruker mobilnettverket/ene. Jeg spør ingen her om å bryte seg inn noe sted. Kan ikke nok om det, men derfor jeg spør sant.
Vis hele sitatet...
Post EMEI nummeret her så kanskje en eller annen telenor-teknikker er i godt humør?
Få noen som sitter på intranettet til å besøke en side der du har js gående,innhent så intranett-besøkerens ip-adresse.
Rign dem og si at du ikke husker hvilket simkort du har satt i mobiltelefonen din og be dem sjekke?
Sitat av moridin Vis innlegg
- klarer å faktisk bruke systemene som benyttes
Vis hele sitatet...
Den der kan faktisk være noe av det vanskeligste. De har sikkert endret litt siden sist jeg var inne, men den er stort sett laget slik at du ikke kommer til noe nyttig uten opplæring.

Ikke minst, slik som Host forklarer, er du uansett fortapt om du kommer deg "inn" til Telenor.
Sist endret av meitemark; 24. april 2012 kl. 15:45.
Selv om det lar seg gjøre, og rent teoretisk sett lar det seg gjøre å bryte seg inn overalt. Så vil det si(som somnium sa) at du bryter deg inn i ett enormt konsern med kontrakter for mange millioner kroner og store(paranoide) kunder med sensitiv data-trafikk, og dette vil du at noen ANDRE skal risikere for å skaffe tilbake mobilen din til maks 5000…