Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5699
Hei,

Lurer på om noen har peiling hvor man får tak i ett overvåkingskamera som man kan sette sim kort i slik at det bruker mobilnettet til å streame bilder til en smarttelefon eller datamaskin, også må det helst være batteridrift på det, eller at man kan koble på 12v strøm eller noe slikt som er raskt å koble opp / ta ned..

For dere som lurer på hva det skal brukes til så er det å overvåke en tollstasjon )

PS det må tåle å stå ute, ihvertfall noen timer om gangen..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Er ikke dette ganske ulovlig?

Ontopic; Hvis du vet litt av hva du gjør kan du jo skaffe deg ett 3g modem og bruke det sammen med ett WiFi kamera og streame videre.

Hvorfor ikke bruke ett vanlig kamera?
Trådstarter
Ulovlig er det sikkert, men er ikke så veldig lovlig det som fraktes over grensa heller hehe


3G modem har jeg, så det er kanskje ikke så dumt!

Men lurer litt på hvordan jeg får satt opp det da... Kan jo ikke sette igjen en datamaskin i skogen foran tollstasjonen
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sett opp 3g modemet til å forwarde porten så eksterne ressurser kan sjekke innpå og recorde.
Det du da trenger er en 3G-router. Et 3G-modem trenger egen programvare og drivere på enheten det skal kobles til. Et WiFi-kamera vil ikke være kompatibel med dette.

En 3G-router vil derimot kun fungere som et trådløst tilgangspunkt, og alle WiFi-kompatible enheter kan kobles til. WiFi-kamera + 3G-router virker derfor som det du trenger.
Det finnes flere løsninger, MEN skal du ha det billig og enkelt/lite, med lang batteri, som er smått.
1. Kjøp en billig android tlf. (exstra stort batteri?)
2. random simkort for data traffik.
3. installer apps som streamer tar bilde, finnes flere (husk installer dynamisk dns(eks dyndns.com) på tlf så du finner den)

du kan og sette tlf til ta bilde eks KUN når du kobler til, da er den i stanby og bruker veldig lite strøm.

Skal du ha den vanntett, så bare legg den i en pose, eller kjøp ferdig bag fra dx.com

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648975 <- 1000kr
https://play.google.com/store/apps/d...s.webcam&hl=no <- ferdig program gratis (finnes værtfall 20stk av dem.)
Sist endret av ontheroad; 21. april 2012 kl. 18:26.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
installer apps som streamer tar bilde, finnes flere (husk installer dynamisk dns(eks dyndns.com) på tlf så du finner den)
Vis hele sitatet...
Er det ikke enklere å streame via JustinTv eller lignende?
Finnes apps til det både til Android og iOs.
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Er det ikke enklere å streame via JustinTv eller lignende?
Finnes apps til det både til Android og iOs.
Vis hele sitatet...
Det vil å funke, helt fint men dem bruker litt mer batteri bare siden den står på helle tiden, dem som er beregnet for "ip kamera" på tlf vil kun slå seg på ved tilkobling som i gjen gir bruker mindre strøm.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Ulovlig er det sikkert, men er ikke så veldig lovlig det som fraktes over grensa heller hehe


3G modem har jeg, så det er kanskje ikke så dumt!

Men lurer litt på hvordan jeg får satt opp det da... Kan jo ikke sette igjen en datamaskin i skogen foran tollstasjonen
Vis hele sitatet...
Selv om det ikke er tollere på grensestasjonen så betyr ikke det at det er trygt.
Dem kan stå langt inn på norsk side av grensa og ha kontrollene sine.

Jeg aner ikke hvor i landet du bor men i nordnorge er det vanlig at tollerne finner på å ha kontroller langt inn på norsk side.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Det finnes flere løsninger, MEN skal du ha det billig og enkelt/lite, med lang batteri, som er smått.
1. Kjøp en billig android tlf. (exstra stort batteri?)
2. random simkort for data traffik.
3. installer apps som streamer tar bilde, finnes flere (husk installer dynamisk dns(eks dyndns.com) på tlf så du finner den)

du kan og sette tlf til ta bilde eks KUN når du kobler til, da er den i stanby og bruker veldig lite strøm.

Skal du ha den vanntett, så bare legg den i en pose, eller kjøp ferdig bag fra dx.com

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648975 <- 1000kr
https://play.google.com/store/apps/d...s.webcam&hl=no <- ferdig program gratis (finnes værtfall 20stk av dem.)
Vis hele sitatet...
Utvid med noen billige lipo batterier fra dealextreme og du kan streame i dagesvis
Dette er mitt favoritt sted når det gjelder kamera, monitorer, oppladbare batterier: http://www.securitycamera2000.com/

Har handlet endel derifra, frakt inngår i prisen. Har selv handlett oppladbare trådløse kameraer, trådløse monitorer med og uten opptaksfunksjon, konverterer som gjør standard kameraer til trådløse kameraer.
Prisene på utstyret som de selger er så billig at jeg i utgangspunktet var veldig skeptisk om dette bare var juggel. Etter en del testing må jeg si meg fornøyd
Jeg har ikke kunnskap i forhold til topic, men nå må du heller ikke glemme at du kan bli stoppet av tollvesenet et godt stykke inn i landet også. Hvor vanlig det er overalt vet jeg ikke, men når du kommer fra Svinesund f.eks. er du ikke på trygg grunn fordi du ikke ble stoppet på grensa. Det er ikke sikkert de henger på stasjonen, så å bare overvåke den er jo egentlig litt risky.
Trådstarter
Ja er enig i at de kan stå lengre inn i landet, men jeg skal prøve å forklare hvorfor de pleier å stå på selve tollstasjonen : Det har seg slik at veien her har ingen andre veier hvor man kan ta av før eller etter tollstasjonen, det vil si at det er en vei cirka 2mil etter stasjonen hvor man kan velge og ta av, så de står enten der man kan ta av, eller på tollstasjonen, å stille seg i bushen andre steder på denne strekningen er egentlig ganske usansynlig rett å slett fordi det ikke er noen vits når alle må kjøre forbi stasjonen uansett...

Så de gangene det har vært toll så har jeg sett ene tollerbila inne i sverige, så da har jeg brukt å losse av varene før jeg har kommet til stasjonen, gjemt dem i skogen etc... Også blitt stoppa i tolla med bare litt snus etc... Så har jeg gjemt meg lengre nede i veien og venta til dem har dratt for å så hente varene igjen

Men dette er som dere skjønner en ganske så tidkrevende prosess om dem har planer om stå der i flere timer... Så jeg vurderer å sette opp kamera..

Eventuelt å kjøre med henger, som jeg setter igjen på svensk side, og kjører de mila for å se om det er toll, å kjøre tilbake å hente hengeren etterpå vis det er klar bane...

Kanskje dere har noen gode forslag??
Sitat av pseudomono Vis innlegg
Dette er mitt favoritt sted når det gjelder kamera, monitorer, oppladbare batterier: http://www.securitycamera2000.com/

Har handlet endel derifra, frakt inngår i prisen. Har selv handlett oppladbare trådløse kameraer, trådløse monitorer med og uten opptaksfunksjon, konverterer som gjør standard kameraer til trådløse kameraer.
Prisene på utstyret som de selger er så billig at jeg i utgangspunktet var veldig skeptisk om dette bare var juggel. Etter en del testing må jeg si meg fornøyd
Vis hele sitatet...
Billig?? minnet om prisene til spyshop så akkurat billig var det ikke
Sitat av grøsaksblanding Vis innlegg
Billig?? minnet om prisene til spyshop så akkurat billig var det ikke
Vis hele sitatet...
Da vet jeg ikke hva du har sett på av utstyr, men jeg har selv sammenlignet det jeg har kjøpt på security mot spyshop og med tillnærmende spesifikasjoner. Sjekk feks: trådløse systemer, spion klokke 720p 4 giga osv...osv....