Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 861
Heisann!

Jeg skal prøve å sette opp et nettverk på en ungdomsskole for å prøve å lære hvordan dette gjøres.

Nettverket må være oversiktlig, enkelt, sentral administrasjon og god sikkerhet.

Jeg tenker å sette opp en server med Windows Server 2008 til dette formålet, nettverket skal ha 18 datamaskiner.

Elevene skal ikke ha tilgang til dette nettverket etter 21:00 (kveldsstudenter), er dette mulig å gjøre gjennom å opprette forskjellige OU'er i AD (f. eks lærere og elever i forskjellige OU) også bestemme hvilket OU som skal nektes tilgang etter 21:00?

Noen som har noen gode tips til dette?
Sist endret av Jefferson2k; 13. april 2012 kl. 12:31.
Dette kan lett gjøres i AD ved å sette på en funksjon som heter logon hours. Der kan du velge et tidsrom maskinene kan brukes i.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Dette kan lett gjøres i AD ved å sette på en funksjon som heter logon hours. Der kan du velge et tidsrom maskinene kan brukes i.
Vis hele sitatet...
og der har du svaret
Sitat av oksefar Vis innlegg
og der har du svaret
Vis hele sitatet...
Og der har vi begge to helt unødvendige kommentarer.
Tip: Du kan ikke gjøre det på selve OU'en (før du leter deg grønn.)
Du kan dog merke alle brukere i OU'en, høyre klikk og velg "properties".

Under fanen "Account" finner du en hake som heter "Logon Hours", kryss av og trykk på knappen.
Er det ikke bedre å opprette en GPO som har disse restriksjonene?
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Er det ikke bedre å opprette en GPO som har disse restriksjonene?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sette logon hours i GPO. Men du kan sette force logoff osv. IIRC.
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Du kan ikke sette logon hours i GPO. Men du kan sette force logoff osv. IIRC.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det er mulig her..

Linken er riktignok for 2003, men jeg vil tro MS har beholdt muligheten i 2008 også..