Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1239
Hei

Jeg jeg vurderer å dra på hackcon konferansen som holdes i februar.
Dette koster en god del penger så jeg vil være sikker på at dette er noe jeg kan få utbytte av.

Lurer derfor på hvilke forkunnskaper man må/bør ha.
Må man være IT-profisjonell med masse erfaring, eller holder det at man kan det grunnlegende innenfor IT-sikkerhet ?
Ville satt stor pris på om noen som har deltatt på konferansen kan dele sine erfaringer.

Takk !
Slik jeg har forstått det så er defcon/hackercon bare et sosialt arrangement, skal man lære noe av det må man gå på workshops og kurs, noe som gjerne koster en god del ekstra. Er selvsagt en god del seminarer på defcon, men de fleste er slik jeg har forstått det offentlige, så du skal kunne se det meste via webcast.
Trådstarter
57 0
Sitat av Deezire Vis innlegg
Slik jeg har forstått det så er defcon/hackercon bare et sosialt arrangement.
Vis hele sitatet...
Hva med foredragene da ?
Er det ikke slik at IT-interriserte samles for og høre på hva disse foredragsholderne har og si om ulike temaer slik at de kan øke sin kunnskap og kompetanse ?
Jeg har vært på både hackcon, defcon og blackhat. jeg kan si litt om de.
*Blackhat er veldig dyrt, og kursene der er enda dyrere, men veldig veldig bra. Veldig ryddig og ordentlig.
*Defcon har mye av de samme foredragene som blackhat, men det koster bare en brøkdel. Litt mer sjabby, og litt mer undergrunn. Ingen kurs.
*Hackcon er som en mini mini versjon av Defcon. De har hentet inn de fleste av foredragsholderene fra DefCon. Flere av kursene blir også holdt av folk som har holdt foredrag på Defcon. De har til og med lockpickvillage med Deviant Ollam som på defcon, en del mindre da, men veldig gøy.
Jeg kjenner et par som er fast crew på Blackhat og Defcon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
57 0
Sitat av saroth Vis innlegg
Jeg har vært på både hackcon, defcon og blackhat. jeg kan si litt om de.
*Blackhat er veldig dyrt, og kursene der er enda dyrere, men veldig veldig bra. Veldig ryddig og ordentlig.
*Defcon har mye av de samme foredragene som blackhat, men det koster bare en brøkdel. Litt mer sjabby, og litt mer undergrunn. Ingen kurs.
*Hackcon er som en mini mini versjon av Defcon. De har hentet inn de fleste av foredragsholderene fra DefCon. Flere av kursene blir også holdt av folk som har holdt foredrag på Defcon. De har til og med lockpickvillage med Deviant Ollam som på defcon, en del mindre da, men veldig gøy.
Jeg kjenner et par som er fast crew på Blackhat og Defcon.
Vis hele sitatet...
Takk for informativt svar !